Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:18:15 GMT

طرح اقدام ملی بنیاد مسکن به صورت پایلوت در کرمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۸۹۷۰

طرح اقدام ملی بنیاد مسکن به صورت پایلوت در کرمان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر،  اباذر جابری بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از طرح اقدام ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: ما متولی ۱۰۰ هزار واحد مسکن از ۴۰۰ هزار واحد هستیم که به صورت عملیاتی از کرمان به عنوان استان پایلوت آغاز به کار کردیم.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق اینترنت در کوتاهترین زمان درخواست خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل برنامه‌ریزی، تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: مهلت ثبت نام برای استان کرمان پنج روز است که از امروز ساعت هشت صبح شروع شده و بعد از آن ثبت نام متوقف می‌شود.

جابری در خصوص اینکه این طرح به صورت استان به استان اجرا می‌شود اظهار داشت: ما نگران بودیم که زیرساخت‌ها به دلیل ترافیک پاسخگو نباشد به همین دلیل استان به استان کار را شروع کردیم.

وی تصریح کرد: زمستان سال ۹۷ بنیاد مسکن در یک اقدام ملی طرح ۱۰۰ مسکن که جزو طرح‌های راه و شهرسازی بود را مطرح کرد که از لحاظ جغرافیایی با اولویت شهرهای زیر ۱۰۰ واحد آغاز شد.

مدیر کل برنامه‌ریزی، تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن کشور یادآور شد: در بحث واگذاری ۱۰۰ هزار واحد برای فاقدین مسکن، سرپرست خانوار می‌تواند با داشتن شرط پنج سال زندگی در شهر محل زندگی خود ثبت نام کند لذا اولویت با کسانی است که دارای زمین باشند و امکان مالی برای ساخت آن فراهم نباشد.

وی ادامه داد: در درجه اول ظرفیت زمین را از خود مردم خواستیم تا با اولویت ثبت نام کنند و اگر هم فاقد زمین باشند در مرحله بعدی می‌توانند ثبت نام کنند که در این راستا یک هزار و ۲۲۴ شهر را شامل می‌شود.

جابری گفت: به دلیل کمبود زمین فعلا به صورتی که مد نظر بوده و پیش‌بینی شده بود امکان پذیر نیست لذا تلاش داریم از اراضی دولتی هم در این خصوص استفاده کنیم.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح تسهیلات ۷۵ میلیونی برای افراد واجد شرایط دارای زمین با نرخ ۱۸ درصد ارائه خواهد شد ضمن این که ما در حال رایزنی هستیم تا درصد نرخ سود کمتر شود لذا پس از پایان ساخت و مشارکت مدنی متقاضی باید نسبت به پرداخت اقساط اقدام کند.

مدیر کل برنامه‌ریزی، تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن کشور یادآور شد: حداقل اقساط از یک و نیم میلیون تومان آغاز می‌شود البته متقاضی باید بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان آورده داشته باشد ضمن اینکه سعی کردیم الگوی مصرف هم رعایت شود.

وی افزود: دهک‌های یک و دو به دلیل این که متولی این دهک‌های متولی نهادهای حمایتی هستند شامل این طرح نمی‌شوند.

جابری گفت: سهمیه‌ای که برای استان کرمان در نظر گرفتیم بر اساس شاخص امید به تملک مسکن بود که وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها داشت لذا بر اساس سرشماری در استان کرمان حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار  فاقد مسکن هستند که شامل این طرح می‌شوند.

مدیر کل برنامه‌ریزی، تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: در سهمیه بندی اولیه ۷۱ شهر در کرمان وجود دارد و تنها مرکز شهر از این طرح حذف شده است که حدود هزار و ۳۰۰ تا دو هزار  واحد پیش‌بینی کرده‌ایم همچنین در کنار آنها سامانه ثبت نام را به نشانی http://abad.bonyadmaskan.ir راه‌اندازی شد که از امروز ساعت هشت صبح آغاز به کار کردیم.

وی افزود: حدود ۱۳۰ هزار خانوار فاقد مسکن در کرمان وجود دارند که واجدین شرایط پس از تایید طی چهار مرحله اقساط تسهیلات خود را با توجه به پیشرفت فیزیکی دریافت می‌کنند.

کد خبر 4705063

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن قیمت مسکن هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان