Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:19:00 GMT

جهاد دانشگاهی ۳۱ طرح ملی را به اجرا درآورد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۹۶۱۷

جهاد دانشگاهی ۳۱ طرح ملی را به اجرا درآورد

به گزارش ایرنا؛ احمد شریفی‌زاده روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و قرار گرفتن در شرایط جنگ اقتصادی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با تاسی به فرموده رهبری مبنی بر گزیده‌کاری، فعالیت های ارزنده ای انجام داده که باعث ناراحتی دشمنان شده است.

وی با اشاره به برخی از این پروژه ها، افزود: یکی از نیازهای اصلی کشور در حوزه دام، دامپروری و تامین گوشت است که در این بخش طرح مزرعه پرورش مرغ برای خودکفایی در واردات جوجه از خارج اجرا شده که بسیار موفقیت آمیز بوده است و در حوزه تامین کره مورد نیاز کشور و نیز نفت و پتروشیمی، که مهمترین حوزه مورد نظر دشمن برای فلج کردن اقتصاد کشور است، اقدامات بسیار موثری داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت ۷ هزار نفر در این نهاد را پشتوانه بسیار مهمی برای حوزه تولید علم در کشور خواند و گفت: برخی مشکلات کنونی کشور و نیز تبلیغات فضای مجازی باعث شده تا مردم بیشتر متوجه مسائل و مشکلاتی که جنبه منفی دارد، باشند در حالی که اقدامات بسیار خوبی نیز در طول مدت تحریم ها در کشور انجام گرفته است.

وی از تحریم ها به عنوان یک فرصت برای استقلال بیشتر کشور یاد کرد و افزود: هم اینک در شهرستان اسفراین خراسان شمالی به عنوان یک منطقه صنعتی، استفاده خوبی از دانش های فنی این مجموعه در تولید آلیاژهای چندمنظوره صورت گرفته است.

شریفی زاده، ایجاد مجموعه پرورش دام سبک در شیروان و پژوهشکده گیاهان دارویی در اسفراین را از دیگر برنامه های جهاد دانشگاهی در استان خراسان شمالی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های خوب موجود در این استان، خراسان شمالی به یکی از استان های برتر کشور در حوزه توسعه و منابع انسانی تبدیل شود.

در این آیین با قدردانی از خدمات رضا شاهین فر، محسن رحمانی به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی معرفی شد.

ط/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان جهاد دانشگاهی خراسان شمالی خودکفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند