Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@15:54:54 GMT

ضرورت اتحاد، صبر و مقاومت برای عبور از مشکلات

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۰۴۹۰

رئیس جمهور در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی: با وحدت، اتحاد، صبر و مقاومت می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی در جشنواره شهید رجایی افزود: مردم بزرگوار ما مقاومت کردند، صبر را پیشه خود ساختند، امام و نظام را تنها نگذاشتند و در جبهه دفاع مقدس نیز حضور پیدا کردند و ما از مشکلات آن دوران عبور کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشکلات ما امروز با گذشته مقداری متفاوت است، گفت: عمدتاً مشکل ما مشکل اقتصادی است البته جنگی که امروز بر ما تحمیل شده جنگ اقتصادی، روانی و تا حدی سیاسی است و این جنگ را ما باید با پیروزی تمام کنیم. آقای روحانی افزود: باید این جنگ را با فتح ملت ایران در برابر متجاوزین تمام کنیم و این کار نه تنها شدنی است بلکه از دیدگاه سابقه تاریخی ملت ایران و وعده‌های خداوند حتمی است.
رئیس جمهور تاکید کرد: ما می‌توانیم با وحدت، اتحاد و صبر و مقاومت و ابتکارات جدید به پیروزی برسیم. آقای روحانی با بیان این که شاید اداره کشور امروز با سبک و سیاق سال‌های گذشته کمی متفاوت باشد، گفت: حتماً باید مسئولین ما و مدیران با ابتکار جدید بتوانند معضلات و مشکلاتی را که برای ما پیش آمده تبدیل به فرصت کنند و این کار امکان پذیر است.   رئیس جمهور با اشاره به این که نامه‌ای امروز در قالب پیشنهادی از سوی وزیر نیرو به دست وی رسیده بود افزود: همین امروز نامه‌ای را از وزیر نیرو دریافت کردم که وی طرحی را برای برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات و ارتباطات وزارتخانه اش در قالب ویدیو کنفرانس طراحی کرده است این کار صرفه جویی‌هایی در یک سال اخیر به دنبال داشته که در قالب این نامه اعلام شده است که به تمام وزارتخانه‌ها و مجموعه‌ها و دستگاه‌های مرتبط ابلاغ کردم که از این شیوه استفاده کنند.
آقای روحانی گفت: در شرایط فعلی مهم است هزینه‌ها را پایین بیاوریم و به خدماتمان نسبت به مردم سرعت ببخشیم و در شرایطی که مردم ما در زندگی در فشار هستند حداقل زمانی که به یک اداره‌ای مراجعه می‌کنند با روی گشاده مواجه شوند و این نمی‌شود مگر این که همه ما باور کنیم خادم مردم هستیم. رئیس جمهور تاکید کرد: تا زمانی که این باور که ما خادم مردم هستیم در ما بوجود نیاید نمی‌توانیم با مردم با چهره متواضعانه برخورد کنیم ما رئیس نیستیم ما خادم مردم هستیم مردم ما را انتخاب کردند و رأی دادند برای این که به آن‌ها خدمت کنیم هر چه خدمت ما به آن‌ها بالا برود مشروعیت ما بالا می‌رود.
آقای روحانی افزود: در صورتی که ارائه خدمات ما به مردم پایین بیاید مشروعیت ما نیز به همان میزان پایین می‌آید. رئیس جمهور با اشاره به رأی مردم و انتخاب مسئولان خود از طریق انتخابات گفت: مردم به ما رأی ندادند که چند سال رئیس باشیم و سپس با آن‌ها خداحافظی کنیم مردم به ما رأی دادند خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم مردم انتظار دارند در هر انتخاباتی که شرکت می‌کنند شاهد شرایط بهتر و خدمت آسانتر برای آن‌ها باشیم.
آقای روحانی ادامه داد: مردم با تمام سختی‌ها و بررسی هایشان در انتخابات مختلف از مجلس تا ریاست جمهوری شوراها، خبرگان تا دیگر انتخابات حاضر می‌شوند تا افراد سالم‌تر و بهتر را با هنر و امید بیشتر انتخاب کنند. رئیس جمهور با بیان این که من کلمه هنر و امید را از نام شهید رجایی و باهنر استفاده می‌کنم گفت: رجا یعنی همان امید یعنی با امید بیشتر و با هنر بیشتر ما می‌توانیم به مردم ارائه خدمت کنیم.

دولت باید صاحب قدرت و اختیار باشد

رئیس جمهور گفت: دولت باید صاحب قدرت و اختیار باشد که البته به معنای دیکتاتوری و خودرایی نیست. آقای روحانی در ادامه سخنرانی خود در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی، افزود: دولت اگر قدرتمند نباشد مردم زندگی خوبی را تجربه نخواهند کرد.   وی گفت: قدرت و توان دولت به معنای آن است که دولت بتواند در صحنه سخت مدیریت، اختیارات لازم را داشته باشد. رییس جمهور تاکید کرد: مسئولیت‌ها متناسب با اختیارات است و دولت باید صاحب قدرت و اختیار باشد که البته به معنای دیکتاتوری و خودرایی نیست بلکه تمام دستگاه‌ها باید دولت را حمایت کنند.
آقای روحانی ادامه داد: چند روز پیش در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان هم به این نکته تاکید کردند و گفتند همه باید به دولت کمک کنند. وی با بیان اینکه اصل دیوان و دولت یک افتخار بزرگ برای ایرانیان است، گفت: به لحاظ تاریخی ما ایرانی‌ها پرقدرت‌ترین مدیران در تاریخ برای ساخت دولت بوده ایم.   رئیس جمهور افزود: دولتمردی با کارمند بودن تفاوت دارد، ضمن اینکه دولتمرد جایگاه مهمی است یعنی امثال بزرگمهرها، خواجه نظام الدین ها، خواجه نصیرالدین‌ها و امیرکبیرها، دولتمرد بوده اند.
آقای روحانی تصریح کرد: در تاریخ حتی در دوره خلافت عباسی، اداره دولت در دست وزراء و مدیران ارشد ایرانی بوده است، یعنی ایرانی‌ها طراح نظام اداری بوده اند. وی تاکید کرد: امروز ممکن است عقب ماندگی‌هایی داشته باشیم، اما ایران و ایرانی هزاران سال پیش این هنر را داشته که پایه گذار دولت باشند.   رئیس جمهور گفت: در انقلاب اسلامی نیز امام بزرگوار ما بالاترین قدرت را به دولت داد و ما در نامه‌های امام راحل طی سه الی چهار سال پایانی عمر شریفشان می‌بینیم که چگونه از دولت حمایت می‌کنند.

اخلاق و خدمت در کنار هم موجب افتخار است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت و کارمندان ما باید به خلق و خو و صبر شهید رجایی نزدیک شوند گفت:: اخلاص و خدمت وقتی کنار هم قرار بگیرند موجب افتخار است. آقای روحانی با ابراز خرسندی برای تقدیر از کسانی که به انتخاب مردم بهتر خدمت رسانی کرده اند افزود: برگزاری این جشنواره برای این است که دولت و کارمندان ما به خلق و خو و صبر شهید رجایی نزدیک شوند.
رئیس جمهور با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان مدیران خدوم، متواضع، پرتلاش، ارزشی و متعهد شناخته می‌شدند گفت: هر کجا اخلاص و خدمت کنار هم قرار بگیرند موجب فخر و افتخار است.   وی با اشاره به شرایط کشور در زمان حال و مقایسه آن با زمان شهیدان باهنر و رجایی خاطرنشان کرد: ما در آن زمان هم شرایط بسیار سختی داشتیم در آن شرایط دشمن جنگ را به ما تحمیل کرده بود و همزمان مزدوران و منافقان به جان مردم و مدیران خدوم آن‌ها افتاده بودند و این افراد را به شهادت می‌رساندند.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه در آن دوران مردم روز‌های سختی را گذراندند و توطئه‌های زیادی به آن‌ها تحمیل شد اظهار داشت: سال ۵۷ سال سختی برای استقرار نظام جمهوری اسلامی بود و سال ۵۹ و ۶۰ که خدمات این بزرگواران عمدتا در آن سال‌ها انجام می‌شد با توطئه‌های مختلفی از جمله حمله هوایی به ایرباس، حمله به طبس، کودتای نظامی و تجاوز عراق به خاک ایران روبرو بودند.   رئیس جمهور افزود: در همان زمان فاصله و شکافی هم بین مسئولان اجرایی، مقننه و قضایی بوجود آمده بود؛ و شما می‌دانید فاصله بین رئیس جمهور آن زمان با نخست وزیر، دولت، دستگاه قضایی و مردم بوجود آمده بود.   رئیس جمهور روز چهارشنبه در مراسم پانزدهمین جشنواره شهید رجایی که به منظور گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی با حضور اعضای دولت، استانداران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجلاس سران برگزار شد، از برگزیدگان این جشنواره تجلیل کرد.

بر این اساس دستگاه‌های برتر در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی بر اساس نتایج ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد سال ۹۷ دستگاه‌های اجرایی کشور و در مجموع محور‌های شاخص‌های عمومی و اختصاصی از بین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌های وابسته به رئیس جمهور، شاخص‌های عمومی و اختصاصی از بین موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه دستگاه‌های اجرایی، بر اساس دوازده شاخص ابلاغی رئیس جمهور، شاخص اقدام برجسته و بر اساس میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه در استان‌های کشور انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.   دستگاه‌های برتر در مجموع محور‌های شاخص عمومی و اختصاصی از بین وزارتخانه ها، سازمان‌ها و معاونت‌های وابسته به رئیس جمهور به این شرح است:
۱- وزارت نفت
۲- وزارت نیرو
۳- بنیاد شهید و امور ایثارگران

دستگاه‌های برتر در مجموع محور‌های شاخص عمومی و اختصاصی از بین موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه دستگاه‌های اجرایی:
۱- شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور
۲- سازمان ثبت احوال کشور (که دستگاه برتر براساس میزان رضایتمندی مردم نیز شده است)
۳- شرکت ارتباطات زیرساخت

دستگاه‌های برتر در محور‌های شاخص عمومی از بین دستگاه‌های اجرایی کشور:
۱- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
۲- شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (مادرتخصصی توانیر) که دستگاه برتر براساس میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه نیز شده است.

دستگاه برتر براساس ۱۲ شاخص ابلاغی رئیس جمهور از بین دستگاه‌های اجرایی کشور:
- بانک مرکزی

دستگاه برتر در شاخص اقدام برجسته از بین دستگاه‌های اجرایی کشور:
- وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

استان‌های برتر براساس میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه از بین استان‌های کشور:
۱- استان قزوین
۲- استان سمنان
۳- استان خراسان جنوبی   این خبر تکمیل می شود...

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره شهید رجایی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور، گفت: اجرای قانون هوای پاک و برخورد با معضلات آن موضوعی ملی از توان مسئولین استان تهران خارج است که باید همه مسئولین و حاکمیت پای‌کار باشند تا ساماندهی انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم نعمتی است که باید قدردان آن باشیم و این فرصت را مغتنم بدانیم زیرا که ممکن است هر لحظه این نعمت و توفیق از ما سلب شود.

وی افزود: گفتمان، سیاست و رویکرد دولت مردمی سیزدهم همان گفتمان و رویکرد مقام معظم رهبری است، در خدمت به مردم با ویژگی‌هایی از جمله مردم‌داری، فسادستیزی، عدالت‌محوری و غیره که رئیس‌جمهور در احکام برای مسئولین و وزرا و مدیران صادر می‌کنند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور در ادامه با بیان اینکه گفتمان مبارزه با فساد و پیشگیری رویکرد جدی دولت مردمی است، گفت: بر پایه این گفتمان مبانی و اصولی از سوی رئیس‌جمهور تدوین، ابلاغ و تأکید بر اجرای آن شده است.

درویشیان تصریح کرد: ابتدای دولت اصول دوازده‌گانه پیشگیری و مقابله با فساد به مسئولین کشور اعلام و ابلاغ‌شده که اگر به این اصول به‌درستی توجه و تبیین شود و نحوه اجرای آن در قوانین، مقررات و ساختارها دیده و دنبال شود، تقریباً هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: شفافیت یکی از این اصول مهمی است که بر اساس آن‌همه چیز باید در معرض و دید مردم باشد، مگر در موضوعات خاص نظامی که ممکن است شرایط سوءاستفاده دشمن را فراهم کند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در دولت در زمینه شفافیت اقدامات مؤثر و گام‌های خوبی برداشته که در حال پیگیری است، ابراز داشت: یکی از گام‌های مؤثر دولت در موضوع شفافیت تدوین لایحه مدیریت تعارض منافع است که در مجلس در حال پیگیری است و نیز انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها، شرکت‌ها و غیره در راستای موضوع شفافیت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی که اگر از سوی دولت و مردم وجود داشته باشد، بسیاری از انحرافات و تخلفات پیشگیری می‌شود و به مرحله بروز نمی‌رسد و ایجاد نمی‌شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تأکید کرد: شایسته گزینی یکی از اصول دوازده‌گانه است که بر آن تأکید شده و اگر مدیر یک مجموعه ازنظر تخصص و اعتقاد و ایمان به گفتمان دولت و محتویات مقام معظم رهبری دارای شایستگی‌های لازم باشد، بسیاری از مشکلات آن مجموعه مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت کارآمد و مؤثر یکی از اصول حسن مدیریت و حاکمیت مطلوب است که لازمه آن نظارت مدیر بر زیرمجموعه است و باید برخورد قاطع، دقیق و مؤثر با فساد صورت گیرد و هیچ‌ خط قرمزی در برخورد با تخلف مدیر نداشته باشیم و البته همان‌گونه که اگر مدیری تخلف کند، مورد برخورد قرار می‌گیرد و اگر مدیری در مقابل فساد ایستادگی کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

تداوم تنفس "هوای پاک" در تهران

درویشیان بیان کرد: استان تهران استان ویژه‌ای است و از هیچ حیث قابل‌مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور در پایان خاطرنشان کرد: استان تهران معضلات و مشکلات فراوانی دارد که یکی از این مشکلات قانون هوای پاک است که برخی دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و برخوردهایی صورت گرفته اما این موضوع از توان مسئولین استان تهران خارج است و موضوع ملی است که باید همه مسئولین و حاکمیت پای‌کار باشند تا ساماندهی انجام شود البته پیگیری‌هایی انجام شده اما همچنان این معضل وجود دارد و تبعاتی فراوانی نیز در پی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است