Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدجواد حق شناس در واکنش به سرقت سردیس قیصر امین‌پور اظهار کرد: این اتفاق به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و امنیت روانی برای جامعه بسیار ناگوار است. اینکه سردیس شخصیت و شاعر بزرگی با تلاش زیادی ساخته می‌شود و بعد خبر می‌رسد سردیس را از یکی از معابر شهری به سرقت برده‌اند. به عقیده من، نیروی انتظامی به‌عنوان حافظان امنیت در سطح شهر باید پیگیر و پاسخگوی این اتفاق ناگوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بسیار دردآور است که یک مجسمه را به خاطر ۱۵۰ کیلوگرم برنز سرقت کنند و ارزش معنوی و امضای هنرمندی که سردیس را ساخته و خاطرات مردم شهر را نادیده گرفته و به فراموشی سپرده شود.  

حق‌شناس تاکید کرد: افکار عمومی انتظار دارد پلیس پس از بررسی‌های لازم در این باره توضیحاتی را ارائه دهد. البته این اتفاق جدید نیست و ما در گذشته هم متاسفانه شاهد سرقت آثار بزرگ هنری این شهر بوده‌ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای‌شهر تهران گفت: امیدوارم سارقان هرچه سریع‌تر شناسایی و دستگیر شوند و مجسمه به جای خود بازگردد و دیگر شاهد وقوع این سبک اتفاقات در شهر تهران نباشیم.  وظیفه برخورد با این مسائل بر عهده‌ نهادهای امنیتی و انتظامی است، این نهادها حافظان امنیت افراد و آثار هنری شهر هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قیصر امین پور قیصر امین پور سردیس قیصر امین پور سرقت سردیس قیصر امین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداران نسبت به جذب نیروی انسانی بر حسب قانون عمل کرده و بر اساس مقررات نیرو جذب کنند.

وی با بیان اینکه تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست، بیان کرد: چنانچه شهرداران نیروهای به کار گرفته شده خود را به ادارات دیگر بفرستند یک سال مهلت دارند برای این افراد اشتغال ایجاد کنند و آنان را به شهرداری برگردانند.

 استاندار لرستان گفت: مسائل را به صورت پایه‌ای پیگیری می‌کنم و کار را به اندازه‌ای که در کشور ظرفیت داریم، انجام می‌دهیم چرا که باید کارها بر اساس برنامه و اولویت‌ها تخصیص داده شود و کار باید منطقی اصولی و با برنامه باشد.

شفقت عنوان کرد: مسئولیت نشاط فردی و عمومی شهرها با شهرداران است و راهبرد کلان آن‌ها ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه همچنین شهردار نقش بسیار مهمی در توسعه شهری دارد و شوراها مرکز فکری، مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند که باید کمبودها و نواقص را احصا و رفع کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات راهبردی شهرداری‌های لرستان پیگیری خواهند شد و به دنبال این هستیم تا سهم بهتری در توزیع منابع و امکانات داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان