Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:25:01 GMT

بخش تعاون خراسان جنوبی ۸ میلیون دلار کالا صادر کرد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۰۹۹۳

بخش تعاون خراسان جنوبی ۸ میلیون دلار کالا صادر کرد

محمدمهدی راستگو روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: میزان تعهد صادرات تعاونی‌های استان در سال گذشته ۲۰ میلیون دلار بود که از این میزان ۲۱ میلیون دلار محقق شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۱۱ شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی(۲۰ درصد)، خدمات (۴۷ درصد) و صنعت (۳۳ درصد) با عضویت ۷۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر در استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی مجموع اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی‌های استان را هشت هزار و ۷۹۸ نفر عنوان کرد و افزود: از مجموع تعاونی‌ها ۶۹۸ مور معادل ۷۶ درصد در مناطق شهری و ۲۱۳ مورد (۲۴ درصد) در مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۰ شرکت تعاونی در استان تشکیل شده است اظهار داشت: پارسال نیز ۷۷ تعاونی با عضویت ۲ هزار و ۱۶۷ نفر و اشتغال‌زایی یکهزار و ۱۳۲ نفر در استان تشکیل شد.

راستگو از برگزاری چهاردهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در استان خبر داد و گفت: امسال ۳۴۶ شرکت تعاونی و اتحادیه در ۲۱ گرایش این جشنواره ثبت نام کردند که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد ۱۴ اتحادیه و شرکت تعاونی به عنوان تعاونی برتر، یک شرکت تعاونی به عنوان تداوم برتری و یک تعاونی قابل تقدیر انتخاب شدند که در هفته تعاون از این از این تعاونی ها تجلیل خواهد شد.

راستگو یادآور شد: سال گذشته ۱۷۶ تعاونی برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سامانه کارا ثبت نام کردند که از محل این طرح ۲۹ تعاونی ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

 وی از تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال استان خبر داد و گفت: با شناسایی تعاونی‌های غیرفعال و راکد، آندسته از تعاونی‌هایی که قابلیت برگشت به چرخه اقتصاد و توجیه نداشته باشند منحل خواهند شد، سال گذشته در این زمینه  ۱۸۶ تعاونی غیرفعال و راکد استان منحل شدند.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال خراسان جنوبی تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل‌ونقل باری برای جابه‌جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

مشتری اضافه کرد: ۲۷ شرکت با ۵۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل‌ونقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ۸۵۷۱ راننده در حوزه حمل‌ونقل کالای استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

کد خبر 749729

دیگر خبرها

  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد