Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@23:00:26 GMT

عراقچی: مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۲۱۸۰

عراقچی: مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباس عراقچی در بخش خبری شبکه اول سیما اظهار داشت: برای اینکه ۱۱ خواسته ایران از سوی اروپا بر اساس برجام تامین شودا باید کانال مالی فراهم شود زیرا هر فعالیتی نیاز به کانال مالی دارد.

وی یادآور شد: درباره فروش نفت حرف ما مشخص است؛ به اروپایی ها اعلام کردیم یا نفت بخرید یا اگر نمی توانید به میزان فروش نفت ایران اعتبار در اختیار ما قرار دهید و به نوعی نفت ایران را پیش خرید کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: اینکه خواسته ایران در خصوص فروش نفت فراهم شود بر عهده اروپا است و آنها باید فرمول های این موضوع را فراهم کنند. در اینصورت ما می توانیم به برجام ادامه دهیم در غیراینصورت ۱۰ روز دیگر به مسیر مشخص شده ادامه می دهیم.

عراقچی به فضاسازی های انجام شده از سوی آمریکایی ها پس از مذاکره با گروه ۷ عنوان کرد: مذاکرات ما با اروپایی ها است تا خواسته ما تامین شود و مذاکره ای با آمریکا نداریم؛ هیچ کشوری تحت فشار حداکثری تن به مذاکره نمی دهد زیرا اگر تن به مذاکره بدهد مذاکره تسلیم است.  
وی ادامه داد: آمریکا باید تحریم ها را بردارد و به برجام برگردد و در اینصورت در قالب ۱+۵ مذاکرات اتفاق می افتد. هیچ ملاقات و مذاکره ای در صورت برنداشتن تحریم ها اتفاقاتی نمی افتد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات با گروه ۷ تاکید کرد: شرط ما با طرف فرانسوی این بود که هیچ مذاکره و ملاقاتی با هیات امریکایی حتی بصورت اتفاقی نداشته باشیم و از طرف فرانسوی تضمین گرفتیم که محل مذاکرات باید طوری تنظیم شود که هیچ دیدار و ملاقاتی حتا اتفاقی رخ ندهد. مذاکرات ما با اروپایی هاست و آنها یا می توانند خواسته های ما را تامین کنند یا نمی توانند.

عراقچی گفت: رییس جمهوری دراین باره واضح صحبت کرده است؛ ما برای منافع خود ممکن است مذاکره کنیم حتما درست است و هرجا منطق مذاکره حکم کند گفت وگو می کنیم اما مراعات کامل در این زمینه وجود دارد و اجازه نمی دهیم در مذاکرات با اروپایی ها امکان سو اساتفاده برای آمریکایی ها وجو داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران نفت وزیر امور خارجه امور خارجه ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه آمریکا سید عباس عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: هیئت‌های تجاری از کشورهای قزاقستان، کنیا، ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، گرجستان، عمان، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، سنگاپور، صربستان و کوبا با فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی که در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور داشتند، دیدار کرده و مذاکرات تجاری انجام دادند.

 

دیگر خبرها

  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات