Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:30:41 GMT

۴۰ طرح اشتغالزایی مددجویی در سقز به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۲۳۵۰

۴۰ طرح اشتغالزایی مددجویی در سقز به بهره‌برداری رسید

کامیل کریمیان فرماندار سقز عصر چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: حمایت از مددجویان کمیته امداد برای اشتغال زایی و توانمندسازی این قشر، کاری ارزشمند و گرانسنگ است.

رئیس کمیته امداد سقز نیز اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۴۰ طرح اشتغال زایی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال برای مددجویان تحت پوشش در این شهرستان به بهره برداری میرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاروق محمودی اضافه کرد: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان پرداخت کرده‌ایم که تاکنون از این اعتبار، ۷۳ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۵ واحد مسکن مددجویی در سقز افزود: برای ساخت هر کدام از واحدهای مسکونی مددجویان ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز نیز در آیین افتتاح دو طرح بخش خصوصی اظهار داشت: دومین واحد تولید تیرچه و خرپای تمام صنعتی شرکت کُرد استحکام تک نما سقز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۵ نفر امروز به بهره برداری رسید و سومین واحد این تولیدی دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

میرازیی یادآور شد: شرکت تیرچه و خرپای تمام صنعتی تک نمای سقز ، اولین واحد تولید تیرچه و خرپای استاندارد این شهرستان است.

وی بیان اینکه واحد بسته بندی دستمال کاغذی شرکت تاڤگه سیال غرب با اشتغال زایی برای هشت نفر نیز در این هفته به بهره برداری رسید، افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی این طرح ۱۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح هفته دولت سقز مسکن مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۰ غرفه مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال در نمایشگاه اقوام ایرانی دایر شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه اقوام ایرانی در زنجان به مدت شش روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی تا بیست‌ویکم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برای بازدید علاقه مندان دایر است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، ۱۰ غرفه برای مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال دایر شده است، افزود: این غرفه‌ها شامل غرفه صنایع‌دستی، پوشاک و مواد غذایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌ریزی این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف خبر داد و گفت: در این زمینه در سال‌جاری و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است برای پنج هزار مددجو فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به روند اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد افزود: کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعدادسنجی متقاضیان آغاز می‌شود.

صالحی افزود: در این راستا اول مستعدین اشتغال شناسایی و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت‌آموزی ارائه می‌شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب‌وکار شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح اشتغال‌زایی تعریف شده، مدت زمان مشخصی برای نظارت بر طرح در نظر گرفته می‌شود، مثلاً برای طرح اشتغالی که در قالب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و خدمات تخصصی ارائه می‌شود، حداقل به مدت سه سال نظارت بر طرح‌های اشتغال انجام می‌گیرد تا پایداری لازم را داشته باشند و از مسیر اصلی منحرف نشوند.

کد خبر 751339

دیگر خبرها

  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است