Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن طالبیان شامگاه چهارشنبه در نشست اختتامیه همایش ثبت میراث طبیعی در موزه میراث روستایی رشت با اشاره به وضعیت این موزه میراث، اظهار کرد: موزه میراث روستایی گیلانی در سطح کشور منحصربه فرد است.

وی در ادامه به برگزاری همایش‌ ثبت آثار طبیعی اشاره کرد و افزود: انتظار می رود با برگزاری چنین همایش‌هایی گام‌های مهم و موثری در راستای حفظ و نگهداری میراث طبیعی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه با تأکید بر اینکه خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته ثبت میراث طبیعی در کشور سرعت بیشتری گرفته است، گفت: در آینده چنین همایش‌هایی برای ثبت آثار طبیعی کشور در سطح استان‌های دیگر کشور نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها سبب ترغیب بیشتر جوامع مختلف در کشور برای حفظ آثار طبیعی کشور می شود، تصریح کرد: برنامه ریزی، تبیین و ساز و کار مناسب از مهم‌ترین فاکتورهای برگزای این همایش‌ها است که باید از سوی متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی کشور ثبت کویر لوت و جنگل‌های هیرکانی در میراث طبیعی جهان را گامی بسیار موثر و مهم برای کشور دانست، بیان کرد: با تلاش بیشتر می توانیم گام‌های بزرگتری در این زمینه برداریم و با رعایت و به کارگیری ضوابط جهانی در حفظ آثار طبیعی بهتر عمل کنیم.

لزوم تلاش بیشتر برای حفظ و نگهداری از آثار طبیعی 

در ادامه این نشست مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در ادامه این همایش با اظهار خوشحالی از برگزاری این همایش در این استان، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی گیلان در هفته دولت ۳۷ پروژه در سطح استان گیلان افتتاح کرده و خواهد کرد.

شهرود امیرانتخابی افزود: امیدواریم با ثبت آثار طبیعی در فهرست میراث طبیعی کشور نسبت به حفظ و نگهداری آنها اقدامات و کوشش بیشتری صورت گیرد.

در پایان این مراسم از کتاب میراث طبیعی ایران رونمایی شد و نخستین جلد از این کتاب به رسم یادبود به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اهدا شد.

کد خبر 4705366

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان ثبت ملی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در هنگام گشت زنی در جاده روستای طشک به جزین  شهرستان بختگان به سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.
مسعود رزمجویی افزود: ماموران پس از بازرسی، یک دستگاه فلزیاب را  از کوله پشتی آنها کشف کردند.
وی بیان کرد: متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی بختگان تحویل داده شدند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب با دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز