Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@20:50:31 GMT

زنگ خطر بحران فضای آموزشی در منطقه 22 تهران

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۳۱۹۵

زنگ خطر بحران فضای آموزشی در منطقه 22 تهران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که همچنان در حوزه فعالیت مدیریت شهری با احداث فضاهای آموزشی وجود دارد، موضوع منطقه ۲۲ تهران است که نیازمند یک عزم جدی است گفت: انبوه سازی و بلند مرتبه سازی در منطقه ۲۲ هر روز نسبت به قبل بیشتر می‌شود و این موضوع زنگ خطر جدی برای تأمین فضاهای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مدیریت شهری به این موضوع ورود نداشته باشد، در آینده نزدیک بحران منطقه ۲۲ بیش از پیش مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

علی شهری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به گذشت دوسال از آغاز به کار شورای شهر پنجم و در آستانه سومین سال فعالیت شورای شهر پنجم؛ عملکرد مدیریت شهری را در زمینه ساخت و ساز و عمران مدارس چگونه ارزیابی می‌کنید؟» اظهار کرد: اداره و برنامه ریزی تهران به عنوان یک کلان شهر بسیار سخت و نیازمند تلاش بسیاری است. امیدوارم در دوره فعالیت سوم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، وضعیت فضاهای آموزشی بهتر و بهبود یابد.

وی افزود: مدیریت شهری در حوزه توجه به فضاهای آموزشی یک موضوع قابل اهمیت است و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در مدت زمان دو سال گذشته به کمبودها و کاستی‌هایی که در حوزه فضاهای آموزشی تهران وجود دارد، اشراف کامل دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه بارها در جلسات مختلف عنوان شده که تهران به لحاظ فضاهای آموزشی شرایط مناسب و مساعدی ندارد و نیازمند توجه جدی مسئولان شهری و همچنین تمام دستگاه‌های مرتبط است؛ که این موضوع به عنوان گفتمان یکپارچه در بین اعضای شورای اسلامی شهر تهران مطرح است گفت: همواره این توقع از مسئولان شهری وجود داشته است که درباره احداث فضاهای آموزشی و یا در اختیار گذاشتن زمین مناسب از سوی شهرداری‌ها جهت احداث مدارس نهایت همکاری را داشته باشند.

شهری ادامه داد: اخیرا نیز صحبت‌هایی مبنی بر احداث یک باب فضای آموزشی در هر منطقه تهران توسط شهرداری مناطق مطرح شده است و امیدواریم در این زمینه نهایت همکاری را مطابق سنوات گذشته که همراه آموزش و پرورش بودند، داشته باشند.

وی با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های پیش رو اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که همچنان در حوزه فعالیت مدیریت شهری با احداث فضاهای آموزشی وجود دارد، موضوع منطقه ۲۲ تهران است که نیازمند یک عزم جدی است. انبوه سازی و بلند مرتبه سازی در منطقه ۲۲ هر روز نسبت به قبل بیشتر می‌شود و این موضوع زنگ خطر جدی برای تأمین فضاهای آموزشی است. اگر مدیریت شهری به این موضوع ورود نداشته باشد، در آینده نزدیک بحران منطقه ۲۲ بیش از پیش مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران همچنین درباره وعده شهردارهای سابق تهران برای کمک به ایمن سازی مدرس و دادن زمین به نوسازی مدارس برای ساخت مدرسه اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران از هرگونه همکاری و پیشنهاد همکاری دستگاه‌ها بویژه شهرداری تهران استقبال می‌کند. یکی از موضوعاتی که شهرداری می‌تواند کمک عمده‌ای داشته باشد، در اختیار گذاشتن زمین مناسب جهت احداث فضای آموزشی است. در منطقه ۲۲ فعالیت‌های بسیاری در حال انجام است و رایزنی‌های بسیاری هم در زمینه فضاهای آموزشی انجام شده است، اما مشکل عمده در منطقه ۲۲ همچنان پا بر جاست.

شهری ادامه داد: به نظر می‌رسد شهرداری و مناطق مختلف شهرداری تهران می‌توانند نسبت به فضاهای آموزشی همراهی و کمک بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مدارس ایمنی برای دانش‌آموزان احداث کنیم. در اختیار گذاشتن زمین مناسب، کمک به احداث فضاهای آموزشی و همچنین موضوع انشعابات مدارس از جمله مواردی است که می‌توانند کمک و همراهی داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مصوبه ممنوعیت ساخت و ساز در گسل و پهنه‌های گسلی و حریم آن در ساخت و ساز مدارس لحاظ می‌شود و آیا مدارسی داریم که روی گسل زلزله ساخته شده باشند؟ گفت: بله، مطابق موارد قانونی که در زمینه احداث فضاهای آموزشی وجود دارد، در خصوص تمامی موارد مرتبط با رعایت حریم‌ها اعم از دکل‌های برق فشار قوی، پمپ بنزین و ... در آن لحاظ شده است که موضوع پهنه‌های گسلی نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: آزمایشگاه مکانیک و خاک که در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران مستقر است، پیش از انجام عملیات احداث فضاهای آموزشی، خاک مورد نظر را مورد آزمایش قرار می‌دهد و تمام موضوعات مربوط به گسل، پهنه‌ها و حریم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس نقشه فضاهای آموزشی جهت شروع عملیات تهیه می‌شود. تمام مدارسی که در حال حاضر و همچنین در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهران ساخته شده است، برابر زلزله و بلایای طبیعی مقاوم بوده و استحکام قابل قبولی دارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره تلویزیون ‌های شهری و نمایشگاهی در ابعاد مختلف توسط تشریفات رایکا!

تلویزیون شهری از تجهیزاتی است که امروزه کاربرد بسیار گسترده‌ای در موقعیت‌های مختلف و محیط‌های بسته و باز دارد. این تلویزیون‌ها نقش بسیار مؤثری در دیده‌شدن هرچه بیشتر تبلیغات و یا سایر محتواهای ویدئویی شما خواهند داشت. این نمایشگرهای بزرگ با ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون روشنایی زیاد و کیفیت بالا، می‌توانند نظرها را به خود جلب کنند.

امروزه به دلیل هزینه‌های گزاف خرید تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی، بسیاری از افراد به اجاره روزانه و یا هفتگی آنها می‌پردازند؛ تا علاوه بر بهره‌بردن از مزایای استفاده از این تجهیزات، هزینه کمتری پرداخت کنند. رایکا یکی از شرکت‌های تشریفاتی است که به اجاره تلویزیون شهری در ابعاد مختلف می‌پردازد. در این مقاله قصد داریم با تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی بیشتر آشنا شویم.

تلویزیون شهری و نمایشگاهی چیست؟

تلویزیون‌های شهری به نمایشگرهای عظیمی گفته می‌شود که می‌توانند محتواهای ویدئویی بسیار باکیفیتی را به نمایش بگذارند. تلویزیون‌های نمایشگاهی از انواع تلویزیون‌های شهری است و همان‌طور که از نام آن مشخص است در نمایشگاه‌ها و محیط‌های بسته مشابه استفاده می‌شود. برای مثال شرکت ‌های برگزار کننده ایونت معمولاً به دنبال اجاره تلویزیون شهری در این نوع هستند. با استفاده از تلویزیون نمایشگاهی می‌توانید نسبت به حالت عادی افراد بیشتری را به غرفه خود دعوت کنید و یا با ارائه محتوای ویدئویی تبلیغاتی، از فاصله‌‌های دورتر نیز به معرفی محصولات خود بپردازید.

تلویزیون شهری در ابعاد مختلفی متناسب با فضاهای گوناگون تولید می‌شود. این نمایشگرها روزبه‌روز کاربردهای گسترده‌تری پیدا می‌کنند؛ چرا که می‌توانند در مدت‌زمان کم با جلب‌توجه افراد به محتوای ویدئویی، مخاطبان شما را به طرز قابل‌توجهی افزایش دهند.

انواع تلویزیون شهری

تلویزیون‌های شهری در ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند و انواع گوناگونی از آنها متناسب با کاربردهای مختلف وجود دارد؛ اما به‌طورکلی تمامی تلویزیون‌های شهری در دو دستة indoor و outdoor تقسیم می‌شوند. اجاره تلویزیون شهری در هر یک از مدل‌های آن از شرکت تشریفات رایکا امکان‌پذیر است. در ادامه به معرفی این مدل ها می‌پردازیم.

تلویزیون‌های شهری indoor یا فضای بسته

این مدل از تلویزیون‌های شهری کاربرد بسیار زیادی در فضاهای بسته همچون نمایشگاه‌ها، سالن‌های برگزاری ایونت‌های آموزشی، همایش‌ها، تالارها، رستوران‌ها و غیره دارد. این تلویزیون‌ها در مقابل آب مقاوم نیستند و در نتیجه در فضای باز از آنها استفاده نمی‌شود؛ اما در مقابل مزیت‌هایی همچون کیفیت بالاتر برای مشاهده نمایشگر از فاصله کمتر را دارند. کیفیت خوب تلویزیون‌های indoor در نتیجه تراکم پیکسلی بالای آنهاست.

تلویزیون‌های شهری outdoor یا فضای باز

این تلویزیون‌ها بر خلاف نوع indoor دارای خاصیت ضد آب و مقاومت بالا در برابر ضربه هستند. در نتیجه می‌توان از آنها در فضاهای باز همچون حاشیه معابر یا در انواع مراسم و مجالس استفاده کرد. تلویزیون‌های شهری outdoor به دلیل قرارگرفتن در فضاهای باز روشنایی بسیار بیشتری نسبت به مدل قبل دارند و معمولاً در ابعاد بزرگ‌تری نیز تولید می‌شوند.

کاربرد تلویزیون شهری نمایشگاهی

به‌طورکلی کاربرد اصلی تلویزیون‌های شهری نمایش اطلاعات و محتوای تصویری از یک محصول، برند و یا پیام تبلیغاتی یک شرکت است. از این موضوع می‌توان در اهداف و اقدامات گوناگونی بهره برد. موارد زیر برخی از مهم‌ترین این کاربردها هستند.

در معابر و مکان‌های عمومی برای پخش تبلیغات یا اخبار در سمینارها و همایشات گوناگون در کنسرت‌ها و سالن‌های تئاتر در مراسم مذهبی در نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فروش محصولات در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی در کارگاه‌های آموزشی

مزایای استفاده از تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی

پیش از این نیز بیان شد که تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی امروزه در موقعیت‌ها و کاربردهای گسترده‌ای استفاده می‌شوند و می‌توانند تاثیر فوق‌العاده‌ای در جذب مخاطبان بیشتر داشته باشند. در واقع اجاره تلویزیون شهری در توسعه کسب‌وکارهای گوناگون نقش قابل‌توجهی دارد. این موضوع به دلیل مزایای بسیار این تجهیزات است. از مهم ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تبلیغات کارآمد و مؤثر و معرفی انواع کالاها و محصولات قابلیت ارائه طیف متنوعی از رنگ‌ها کیفیت بسیار بالا و روشنایی زیاد پشتیبانی از پورت‌های ورودی مختلف امکان جابه‌جایی راحت و نصب آسان در موقعیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی با به‌کارگیری لامپ‌های LED در ساخت تلویزیون شهری زاویه دید گسترده و امکان مشاهده نمایشگر از فواصل دور و زوایای متعدد مقاومت بالا در برابر ضربه و ضد آب بودن در تلویزیون‌های شهری outdoor در اجاره تلویزیون شهری به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید و یا اجاره تلویزیون شهری لازم است به برخی نکات توجه نمود تا در نهایت به بهترین بازدهی و نتیجه از پخش محتوای موردنظر در آن منجر شود. به همین منظور در ادامه برخی از نکات حائز اهمیت در انتخاب تلویزیون شهری و نمایشگاهی را بیان می‌کنیم.

توجه به ابعاد نمایشگر

متناسب با موقعیت موردنظر برای نصب تلویزیون باید به ابعاد آن توجه نمایید. در فواصل دورتر همچون فضاهای عمومی شهری، ابعاد نمایشگر و محتوای آن نیز باید بزرگ‌تر شوند؛ اما در محیط‌های بسته و کوچک‌تر می‌توان از تلویزیون‌های شهری کوچک‌تر استفاده کرد.

محیط نصب

بسته به موقعیت نصب تلویزیون شهری و باز یا بسته‌بودن آن می‌توان از مدل‌های indoor یا outdoor استفاده کرد.

فاصله دید

برای فاصله‌های نزدیک‌تر نیاز است تراکم پیکسلی تلویزیون نمایشگاهی بالاتر باشد، اما در تلویزیون‌های شهری دیگر، این تراکم می‌تواند کمتر باشد؛ چرا که در فواصل دور و ابعاد بزرگ‌تر، کیفیت نمایشگرهای outdoor بالا به نظر رسیده و تراکم پیکسلی کمتر را نیز جبران می‌کند.

اجاره تلویزیون شهری و تجهیزات نمایشگاهی از رایکا

امروزه افراد به‌جای خرید تجهیزات نمایشگاهی گران به اجاره آنها با تأثیری یکسان در کسب‌وکار اما هزینه‌ای بسیار پایین‌تر روی آورده‌اند. تیم تشریفات رایکا با افتخار ارائه‌دهنده انواع تجهیزات شهری و نمایشگاهی همچون تلویزیون‌های شهری است که می‌تواند در رونق کسب‌وکار شما تاثیر شایانی داشته باشد. برای سفارش و اجاره تلویزیون نمایشگاهی و شهری از تشریفات رایکا می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت مراجعه نمایید.

تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی از تجهیزات مدرنی است که با استفاده از فناوری‌های جدید، امکان تبلیغات محصول، معرفی برندهای مختلف و هرگونه محتوای بصری دیگری را فراهم می‌نماید. تلویزیون‌های شهری در دو نوع indoor یا فضای بسته و outdoor یا فضای باز تولید می شوند که تلویزیون‌های نمایشگاهی در گروه اول جای می‌گیرند.

انواع مختلف تلویزیون‌های شهری ویژگی های متفاوتی دارند که آنها را مناسب برای استفاده در کاربردهای گوناگون مانند فضاهای عمومی شهری شامل معابر یا پارک‌ها، سمینارها و ایونت‌های آموزشی، کنسرت‌ها، مراسم مذهبی و ... می‌نماید.

دیگر خبرها

  • اجاره تلویزیون ‌های شهری و نمایشگاهی در ابعاد مختلف توسط تشریفات رایکا!
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام