Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین پور از راه اندازی طرح ۲۷۰۰ رأسی پرواربندی دام شرکت تعاونی عشایری ذخایر زیرکوه خبر داد و گفت: طرح ۱۰۰ نفری پرورش شتر شهرستان نهبندان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین حسین پور» امروز (7 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با دارا بودن جمعیت دامی قابل ملاحظه نقش بسیار مؤثر و بی بدیلی در تأمین مایحتاج پروتئینی کشور از جمله گوشت قرمز دارند به طوری که جامعه عشایری استان سالانه به طور میانگین بیش از 6 هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازار عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: در همین راستا شرکت تعاونی عشایری ذخایر زیرکوه  طرح 2 هزار و 700 راسی پرواربندی دام را اجرا و در هفته دولت افتتاح کرد.

 


وی ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت 6 هزار و 870 متر مربع و یک هزار متر مربع فضای مسقف اجرا شده و دارای مجوز بهره برداری، امتیازات آب، برق است که در این خصوص مبلغ بیش از 8 میلیارد ریال از محل سرمایه شرکت تامین شده است.

 


حسین پور گفت: هددف از اجرا این طرح بازاررسانی مستقیم به منظور فروش بی واسطه دام و پرورش و پروار بندی بصورت صنعتی می باشد که تاکنون باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای 10 نفر از عشایر شهرستان شده است. 

 


وی ادامه داد :عواید و سود حاصل از طرح به اعضا شرکت که خود عشایر شهرستان هستند باز می گردد.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط بحرانی خشکسالی و در حالی که وضعیت بارندگی مساعد نیست و چشمه ها و چاه ها هر سال با کاهش سطح آب روبرو هستند مدیریت مصرف آب و اقتصاد مقاومتی تنها تغییر الگوی کشت در کشاورزی و یا صرفه جویی در مصرف آب و اجرای طرح های مکانیزه آب نیست،بلکه پرورش شتر نیز می تواند خشکسالی را به فرصت تبدیل کند و با یک مدیریت برنامه محور می توان از چنین شرایطی استفاده کرده و در نهایت موجب تقویت اقتصاد دامداران شود.

 

حسین پور افزود: در همین راستا شرکت عشایری وحدت نهبندان طرح 100 نفری پرورش شتر شهرستان نهبندان را اجرا و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 


وی گفت: خشکسالی های پی در پی و مقاومت این دام با این شرایط و به عبارت ساده‌تر تبدیل تهدید خشکسالی به فرصت سرمایه گذاری و تولید و تقاضای بسیار زیاد محصولات تولیدی این نوع دام در بازار مصرف اقتصادی بودن این پرورش را دوچندان می کند.
 

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات 5 ساله 4 درصد جهت اجرای این طرح پرداخت شده است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شیراز هفته دولت روز جهانی مسجد استان بوشهر بزرگداشت روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد پیرغلامان حسینی مسجد پرواربندی دام طرح های هفته دولت بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ به مناسبت هفته سلامت و با هدف حفظ سلامت کارگران،خانه بهداشت کارگری در یکی از مجموعه های تولیدی ناحیه صنعتی آئینه ورزان دماوند به بهره برداری رسید.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه