Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت، پرده و کالای خواب و هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزش، تجهیزات ورزشی و صنایع وابسته در شیراز گفت: رونق فارس در مبحث صنعتی، گردشگری وکشاورزی است و ضرورت دارد تا فارس به اولویت خود که برق والکترونیک هست تمرکز کند ودر این مهم (برق والکترونیک) صنایع پایین دستی را قعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نمایشگاه بستری مناسب برای شناساندن محصولات وکالا‌های ایرانی وداخلی وبومی است که این نمایشگاه حاکی است فارس روی موضوع خوب بالاخص نساجی وپوشاک هم تمرکز دارد.

زرندی با اشاره به طرح‌های در دست احداث با پیشرفت فیریکی بالا در فارس افزود: فارس استان ویژه‌ای در حوزه صنعت است به گونه‌ای که طرح‌های عظیمی در سطح استان فارس در حال احداث واجراست از جمله مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب با ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری، کربنات سدیم فیروز آباد، طرح توسعه کاشی پاسارگاد سرام، فازدوم مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در کوار، که به زودی با افتتاح این طرح‌ها رونق، رشد واقتصادی افزایش سطح اشتغال در استان ایجاد خواهد شد، اما حمایت مقامات عالی در استان جهت تسریع در حرکت فعالیت تولیدی واقتصادی را می‌طلبد.

زرندی اضافه کرد: در سطح کشور در ۴ ماهه اول سالجاری تعداد یک هزارو ۹۱۰ پروانه بهره برداری صنعتی صادر واین تعداد کارخانه فعالیت خود را آغاز نموده اند، با دوازده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و تعداد اشتغال ۳۱ هزار و ۲۹ نفر که از لحاظ تعداد ۱۶ درصد رشد داشته ایم.

معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست وزارت در سوق دادن سرمایه‌ها به سمت فعال نمودن واحد‌های نیمه فعال تصریح کرد:دراین مدت زمان ۴ ماهه سالجاری تعداد هشت هزارو ۳۵۵ جواز تاسیس برای سرمایه گذاران صنعتی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را در کل کشور داشته ایم.

زرندی گفت:درمدت ۴ ماهه سالجاری از تعداد ۳۷ محصول منتخب در تعداد ۲۲ محصول رشد را شاهد هستیم.

او  ادامه داد: یکی از صنایعی که در سال ۱۳۹۷ وضعیت وپتانسیل مناسبی را بعد از چند سال داشته است صنعت نساجی وپوشاک است لذا در کل کشور تعداد ۷۹۰۰ واحد نساجی وپوشاک با ۱۱ درصد در صنعت کشورو اشتغال ۲۶۰ هزار نفر که صادرات دراین صنعت نساجی وپوشاک درسال ۱۳۹۷ یک میلیاردو ۳۱ میلیون دلار است در این حوزه همچنین واردات یک میلیارد و۶۰۰ میلیون دلار یعنی کاهش ۳۱ درصدی در واردات نساجی وپوشاک که نتیجه ظرفیت وپتانسیل خوب در کشور است را داریم.

معاون وزیر گزارش داد: در هفته دولت در کل کشور تعداد ۴۰۹ طرح با میزان سرمایه گذاری ۳۸ هزار میلیارد تومان واشتغال بیست ونه هزار ۸۸۰ نفر آماده بهربرداری ویابه بهربرداری رسیده اند.
انتهای پیام/م

صحبت های معاون طرح وبرنامه وزارت صمت در شیراز 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس