Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:10:06 GMT

فعالیت مدارس غیردولتی ناایمن در کردستان متوقف می شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۴۵۷۴

فعالیت مدارس غیردولتی ناایمن در کردستان متوقف می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حیدری صبح پنجشنبه در هشتاد و هشتمین نشست شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی استان کردستان، اظهار داشت: در راستای کنترل و توجه به مسائل و نکات ایمنی مرتبط بر فضا و تجهیزات مدارس و مراکز غیر دولتی، مصوبه نشست شورا و بخشنامه های تأکیدی مبنی بر الزامی بودن تأییدیه های تکلیفی در استقرار مدارس از جمله نظام مهندسی ساختمان و نوسازی و تجهیز مدارس ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای بخشنامه های مزبور افزون بر تشکیل جلسات هماهنگی با سازمان های ذیربط، کلیه مدارس و مراکز غیر دولتی مؤظف هستند تا پایان شهریور ماه سال جاری نسبت به ایمن سازی فضا و تجهیزات و همچنین سیستم های گرمایشی و تاسیسات الکتریکی و مکانیکی مدارس و مراکز مربوطه اقدام کنند و در غیر این صورت از تداوم فعالیت مدارس و مراکز ناایمن برای سال تحصیلی آینده جلوگیری می شود.

رئیس اداره توسعه مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: برابر آئین نامه اجرائی جدید مراکز غیر دولتی ملزم به دریافت تأییدیه فضا و تجهیزات از سوی نوسازی مدارس هستند و بر همین اساس علاوه بر نظام مهندسی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید بر مبنای شاخص های تعیین شده وضعیت ساختمان مراکز را بررسی و اعلام نظر کند که تاکنون این اقدام انجام نشده است.

حیدری یادآور شد: فرم اقرار کارشناسی ناظران فنی، سازه و برق و مکانیک ساختمان مدارس و مراکز آموزشی مورد بازنگری قرار گرفته و شاخص های مورد نظر آموزش و پرورش برای بررسی دقیق و فنی وضعیت ساختمان های معرفی شده از سوی مؤسسان، طراحی و عملیاتی می شود.

وی بیان کرد: در تکمیل این چک لیست که در سه فرم جداگانه طراحی شده است، وضعیت مراکز و مدارس از نظر استحکام بنا، سیستم برق کشی، نرده کشی و حفاظ بندی و تاسیسات گرمایشی مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس اداره توسعه مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از درجه بندی مراکز پیش دبستان استان خبر داد و گفت: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی استان و با تعیین ساز و کار و طراحی چک لیست معیار برای ارزیابی مراکز با ۵۲ گویه، وضعیت کلی مراکز پیش دبستانی شهرستان سنندج با حضور بازرسان استانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

حیدری اظهار داشت: بر این اساس تا کنون تعداد ۱۰۶ مرکز پیش دبستانی در سنندج مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن به مدیریت آموزش و پرورش نواحی سنندج ابلاغ شد و در سال تحصیلی آینده این طرح در دیگر شهرستان ها و مناطق استان اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید مراکز پیش دبستانی مستقر در فضاهای دولتی مؤظف به دریافت تاییدیه ساختمان محل استقرار از نوسازی مدارس هستند، افزود: در صورت ایمن نبودن فضا، باید این مراکز جابجا و فضای مناسبی به مرکز اختصاص یابد.

رئیس اداره توسعه مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کردستان، ساماندهی مراکز آموزش زبان را دیگر اولویت استان عنوان کرد و ادامه داد: تحصیلات و مدرک تحصیلی مدیران و مدرسان مراکز باید مرتبط باشد و همچنین در راستای ساماندهی این حوزه کارگروه تخصصی آموزش زبان انگلیسی در استان تشکیل می شود.

حیدری یادآور شد: با توجه به انتظار اولیای دانش آموزان، آموزش مدرسان، آگاهی آنان به روش های تدریس برتر در دستور کار قرار دارد و نحوه تعیین سطح، محتوای آموزشی و رعایت حقوق دانش آموزان در دستور کار بعدی این کارگروه خواهد بود.

وی از برگزاری دوره و کارگاه آموزشی ۲۰ ساعته ویژه مدرسان مراکز زبان های خارجی TTC خبر داد و با بیان اینکه با پیگیری، همکاری و مدیریت کارگروه آموزش شورای هماهنگی مؤسسان مراکز غیردولتی دوره آموزشی مزبور در هفته جاری و در پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان استان برگزار می شود، بیان کرد: همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدیران مراکز نیز به منظور تبیین قوانین و ضوابط و کیفیت بخشی فعالیت ها پیش بینی شده است و در صورت رضایت بخش بودن این دوره، دوره آموزشی مزبور برای شهرستان ها و مناطق به صورت قطبی برگزار و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره داده می شود.

کد خبر 4705411

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش كردستان مدارس فرسوده مدارس غیر انتفاعی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان یاسوج عید غدیر خم استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات‌رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

وی با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

محمدی‌زاده به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به‌زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم به‌ویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف