Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان خلخال گفت: در سال جاری بیش از ۳۴میلیارد تومان برای اجرای راه ارتباطی کلور_ درام اعتبار تخصیص یافته است و برای تکمیل این پروژه بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه لازم داریم.

او اظهار کرد: راه اصلی و ارتباطی کلور_درام یکی از بهترین راه‌های کشور به لحاظ گردشگری است که این راه حتی یک تونل و گردنه در مسیر ندارد و حتی در زمستان هم بسته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه اجرای این پروژه با کار تیمی محقق می‌شود افزود: امیدواریم با همکاری مسولان و نمایندگان در سفر رییس جمهور به استان بتوانیم تمام اعتبار مورد نیاز را مصوب و تامین کنیم.

بهنام جو با بیان اینکه ۱۳ کیلومتر راه ارتباطی شهر هشجین به سمت جاده اصلی تامین اعتبار شده است گفت: این مسیر در سال ۹۸ از محل اعتبارات استانی ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته امیدواریم در موعد مقرر اجرایی شود.

او افزود: راه‌های روستایی و نقاطی که نیاز به تعمیر و تعریض دارد از محل سفر رییس جمهوری به استان اعتبار لازم پیش بینی شده و تامین می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در صورت تکمیل راه‌های ارتباطی شهر هشجین و روستای تابعه دسترسی به مراکز شهر‌های بزرگ راحت‌تر می‌شود افزود: با بهره برداری از این راه‌ها که هم اکنون توسط پیمانکار طرح‌های راه سازی در حال اجرا است، شهر هشجین و روستا‌های تابعه با استفاده از این راه اصلی، ایمن و راحت به مرکز استان و تهران دسترسی خواهند داشت.

بهنام جو افزود: پایان کار مطالعات ۱۱ هزار هکتار از اراضی بخش خورش رستم برای اجرای طرح‌های بزرگ آبخیزداری با هدف تغذیه آب سفره‌های زیر زمینی و مقابله با پدیده سیلاب در دره‌ها و مسیل‌های طبیعی آب‌های روان انجام شده است.

او افزود: از دیگر پروژه‌ها که برای شهرستان خلخال ماندگار خواهد شد پل معلق ازناو است که بزرگترین پل معلق منطقه محسوب می‌شود و برای جذب گردشگر نقش بی بدیل خواهد داشت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهرستان خلخال رویکرد گردشگری خوبی پیدا کرده است گفت: مهاجرت معکوس در این شهرستان آغاز شده و در تابستان امسال بیش از ۵۰۰ خانه به منظور خانه مسافر برای اسکان گردشگران استفاده شده است.

بهنام جو با اشاره به اینکه با دانشگاه‌ها و مدارس برای اسکان مسافران صحبت شده است گفت: با دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور برای اسکان مسافران تابستانی هماهنگی شده و قصد داریم با مشارکت بخش خصوصی احداث هتل‌های در شان منطقه پیگیری کنیم.

او افزود: در رابطه با تامین آب شرب روستا‌ها نیز باید کارشناسان متولی اطلاعات را جمع آوری کرده و در رابطه با میزان اعتبار لازم اقدام شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پیمانکار ناحیه صنعتی مشخص شده است گفت: باید سرمایه گذاران بومی و غیر بومی را جهت آغاز عملیات احداث واحد‌های تولیدی دعوت کنیم در هشتجین سرمایه گذار بومی قصد دارد ۱۴ کارخانه معتبر ایجاد کند که جای خوشحالی است.

بهنام جو گفت: در حال حاضر ظرفیت شهرک صنعتی شماره یک شهرستان خلخال تکمیل شده و با سرمایه گذاری بنیاد مستعضفان و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۲ در حال عملیاتی شدن است.

او با بیان اینکه عمده مشکلات طرح‌های تولیدی سرمایه در گردش است افزود:به جهت تحریم‌های ظالمانه سرمایه گذاران دارایی خود را برای راه اندازی هزینه کرده اند و برای تامین و تهیه مواد اولیه نیاز به سرمایه دارند که با حمایت دولت و بانک‌های عامل به طور یقین این مشکل مرتفع خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های توسعه‌ای مناطق مختلف استان اردبیل باید با پیش بینی افق ۱۴۰۰و آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در دست اجرا تا سه سال آینده بصورت شفاف ارائه شود البته این اقدام با برش سالانه باید مشخص شود.

در این جلسه مشکلات تعدادی از طرح‌های بزرگ اقتصادی اعم از گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی بررسی و رفع مانع شدند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام

معاون آبخیرداری اداره‌کل منابع طبیعی استان ایلام از اختصاص ۵۹میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و مدیریت جامع آبخیز (حوزه سد میمه) و تملک دارایی به این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ایرج عالی صبح امروز، سه شنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص 59 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و تملک دارایی به استان ایلام در سال جاری اظهار داشت: این میزان اعتبار 32 میلیارد تومان از اعتبارات ملی، 15 میلیارد تومان استانی، 5 میلیارد تومان مدیریت جامع و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از محل تملک دارایی استان است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی ایلام با اشاره به انجام کار مطالعات طرح تفصیلی آبخیزداری در سطح 63 حوزه شامل 650 هزار هکتار(نزدیک به 34 درصد از مساحت کل استان) افزود: این مطالعات منجر به اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی شده است.

عالی در ادامه با تاکید بر اینکه ایلام یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری است، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، نقش موثری در هدررفت آب‌های روان، تغذیه و احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی به تفاهم‌نامه سه‌جانبه سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور، استانداری ایلام و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: در سطح 511 هزار هکتار از مناطق مطالعه شده در کل استان طی یک دوره 3 ساله (از سال 1402 تا سال 1405) طرح‌های آبخیزداری با اعتبار 17 هزار و 500 میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود که قرار است اعتبارات مورد نیاز در این قرارداد از محل مولدسازی و تهاتر نفت تامین و تخصیص داده شود.

معاون آبخیزداری استان ایلام به اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهم‌ترین برنامه‌های موفق پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی، جنگلی و مخاطرات ناشی از جاری شدن سیل‌های مخرب در مناطق شهری و روستایی است.

عالی در ادامه گفت: با توجه به تغییرات و شرایط اقلیمی اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از بهترین فرصت‌ها و مهم‌ترین راهکار عملی و موثر، برای جبران کم‌آبی و عبور از بحران خشک‌سالی است.

وی در پایان به برنامه‌های سال جاری در این حوزه اشاره داشت و گفت:اجرای پروژه‌های آبخیزداری از جمله عملیات خاکی ذخیره نزولات و پخش سیلاب در مناطق مستعد و بالادست اراضی کشاورزی، عملیات مکانیکی و بیومکانیکی و نیز با اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی پارک آبخیز حوزه شهر دهلران ایجاد پارک آبخیز از جمله این  برنامه‌هاست که در شهرستان دهلران جانمایی و اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی