Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@03:54:48 GMT

بحران کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ تهران

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۴۷۲۳

بحران کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ تهران

خبرگزاری میزان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که همچنان در حوزه فعالیت مدیریت شهری با احداث فضا‌های آموزشی وجود دارد، موضوع منطقه ۲۲ تهران است که نیازمند یک عزم جدی است گفت: انبوه سازی و بلند مرتبه سازی در منطقه ۲۲ هر روز نسبت به قبل بیشتر می‌شود و این موضوع زنگ خطر جدی برای تأمین فضا‌های آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مدیریت شهری به این موضوع ورود نداشته باشد، در آینده نزدیک بحران منطقه ۲۲ بیش از پیش مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. تاریخ انتشار: 10:16 - 07 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۴۸۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،علی شهری در پاسخ به این پرسش که «با توجه به گذشت دوسال از آغاز به کار شورای شهر پنجم و در آستانه سومین سال فعالیت شورای شهر پنجم؛ عملکرد مدیریت شهری را در زمینه ساخت و ساز و عمران مدارس چگونه ارزیابی می‌کنید؟» اظهار کرد: اداره و برنامه ریزی تهران به عنوان یک کلان شهر بسیار سخت و نیازمند تلاش بسیاری است. امیدوارم در دوره فعالیت سوم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، وضعیت فضا‌های آموزشی بهتر و بهبود یابد.

وی افزود: مدیریت شهری در حوزه توجه به فضا‌های آموزشی یک موضوع قابل اهمیت است و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در مدت زمان دو سال گذشته به کمبود‌ها و کاستی‌هایی که در حوزه فضا‌های آموزشی تهران وجود دارد، اشراف کامل دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه بار‌ها در جلسات مختلف عنوان شده که تهران به لحاظ فضا‌های آموزشی شرایط مناسب و مساعدی ندارد و نیازمند توجه جدی مسئولان شهری و همچنین تمام دستگاه‌های مرتبط است؛ که این موضوع به عنوان گفتمان یکپارچه در بین اعضای شورای اسلامی شهر تهران مطرح است گفت: همواره این توقع از مسئولان شهری وجود داشته است که درباره احداث فضا‌های آموزشی و یا در اختیار گذاشتن زمین مناسب از سوی شهرداری‌ها جهت احداث مدارس نهایت همکاری را داشته باشند.

شهری ادامه داد: اخیرا نیز صحبت‌هایی مبنی بر احداث یک باب فضای آموزشی در هر منطقه تهران توسط شهرداری مناطق مطرح شده است و امیدواریم در این زمینه نهایت همکاری را مطابق سنوات گذشته که همراه آموزش و پرورش بودند، داشته باشند.

وی با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های پیش رو اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که همچنان در حوزه فعالیت مدیریت شهری با احداث فضا‌های آموزشی وجود دارد، موضوع منطقه ۲۲ تهران است که نیازمند یک عزم جدی است. انبوه سازی و بلند مرتبه سازی در منطقه ۲۲ هر روز نسبت به قبل بیشتر می‌شود و این موضوع زنگ خطر جدی برای تأمین فضا‌های آموزشی است. اگر مدیریت شهری به این موضوع ورود نداشته باشد، در آینده نزدیک بحران منطقه ۲۲ بیش از پیش مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران همچنین درباره وعده شهردار‌های سابق تهران برای کمک به ایمن سازی مدرس و دادن زمین به نوسازی مدارس برای ساخت مدرسه اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران از هرگونه همکاری و پیشنهاد همکاری دستگاه‌ها بویژه شهرداری تهران استقبال می‌کند. یکی از موضوعاتی که شهرداری می‌تواند کمک عمده‌ای داشته باشد، در اختیار گذاشتن زمین مناسب جهت احداث فضای آموزشی است. در منطقه ۲۲ فعالیت‌های بسیاری در حال انجام است و رایزنی‌های بسیاری هم در زمینه فضا‌های آموزشی انجام شده است، اما مشکل عمده در منطقه ۲۲ همچنان پا بر جاست.

شهری ادامه داد: به نظر می‌رسد شهرداری و مناطق مختلف شهرداری تهران می‌توانند نسبت به فضا‌های آموزشی همراهی و کمک بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مدارس ایمنی برای دانش‌آموزان احداث کنیم. در اختیار گذاشتن زمین مناسب، کمک به احداث فضا‌های آموزشی و همچنین موضوع انشعابات مدارس از جمله مواردی است که می‌توانند کمک و همراهی داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مصوبه ممنوعیت ساخت و ساز در گسل و پهنه‌های گسلی و حریم آن در ساخت و ساز مدارس لحاظ می‌شود و آیا مدارسی داریم که روی گسل زلزله ساخته شده باشند؟ گفت: بله، مطابق موارد قانونی که در زمینه احداث فضا‌های آموزشی وجود دارد، در خصوص تمامی موارد مرتبط با رعایت حریم‌ها اعم از دکل‌های برق فشار قوی، پمپ بنزین و ... در آن لحاظ شده است که موضوع پهنه‌های گسلی نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: آزمایشگاه مکانیک و خاک که در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران مستقر است، پیش از انجام عملیات احداث فضا‌های آموزشی، خاک مورد نظر را مورد آزمایش قرار می‌دهد و تمام موضوعات مربوط به گسل، پهنه‌ها و حریم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس نقشه فضا‌های آموزشی جهت شروع عملیات تهیه می‌شود. تمام مدارسی که در حال حاضر و همچنین در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهران ساخته شده است، برابر زلزله و بلایای طبیعی مقاوم بوده و استحکام قابل قبولی دارند.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مکان آموزشی میزان آموزش مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.

وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است. 

احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است. از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است. 

صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛ نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود. 

وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!