Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهی گفت: صنعت چاپ استان ۹۰ سال قدمت دارد و ۲۰۰ واحد چاپی در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسن الهی» امروز (پنجشنبه ۷ شهریور) در ششمین همایش صنعت چاپ استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از کارهای چاپی استان گلستان به دیگر استان‌ها و استان‌های همجوار سفارش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان ادامه داد: صنعت چاپ استان ۹۰ سال قدمت دارد و ۲۰۰ واحد چاپی در استان فعالیت می‌کنند که از نظر کیفیت و سایز صنعت چاپ استان شرایط خوبی دارد.

 


الهی خاطرنشان کرد: از استاندار درخواست داریم که در خصوص سفارش چاپ به خارج از استان تدبیری بیاندیشد و از تائید فاکتورهای خارج از استان مسئولان ذیحساب مالی خودداری کنند.

 


وی بیان کرد: تداخل صنفی باعث بروز تنش و رقابت ناسالم شده و برخوردار نبودن از معافیت مالیاتی از دیگر مشکلان این بخش است.

 


نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان متذکر شد: وجود دستگاه های قدیمی منجر به کیفیت پایین و نرخ شکنی در این صنف شده است و باید در این بخش نظارت‌ها بیشتر شود.

 

 

الهی بیان کرد: عدم ساماندهی فعالیت چاپخانه‌داران بدون مجوز که به دلیل عدم نظارت به وجود آمده منجر به مشکلاتی در حوزه چاپ و فرار مالیاتی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: گرانی کاغذ و مواد مصرفی مشکل بزرگی به وجود آورده و منجر به خدمات چاپ و کم کاری و تعطیلی چاپخانه‌ها شده است.

 

 

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان به اختصاص کاغذ به نشریات استان اشاره کرد و یادآور شد: سهمیه اختصاص کاغذ به هر نهاد خصوصی و دولتی جهت کنترل به چاپخانه تحویل داده شود تا با نظارت استفاده شود.

 

 

الهی تاکید کرد: کاغذ چاپی به قیمت بالا در بازار فروخته شده و نقشی در تنظیم بازار نداشته است.

 


وی متذکر شد: چاپخانه‌ها بر اساس قانون از مالیات معاف هستند ولی این قانون اجرا نشده و باید مالیات بر ارزش افزوده نیز بپردازند.

 


نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان تاکید کرد: برگزاری نشست‌های صمیمی و تخصصی با اداره کل ارشاد و اتحادیه چاپخانه‌داران گلستان و مازندران، برخورد با چاپخانه‌های فاقد مجوز و پیگیری اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ قانون صنفی، بیمه تکمیلی تمامی چاپخانه‌داران، بازدید دوره ای چاپخانه‌های شهرستان، ایجاد نمایندگی و ... از مهمترین اقدامات در طول چهار ماهه گذشته است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد شیراز خبرگزاری شبستان روزنامه بزرگداشت روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد روز جهانی مسجد حسن الهی صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مشاوران املاک مطابق قانون می‌توانند ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان کارمزد از هر کدام از طرفین معامله دریافت کنند.

وی ادامه داد: به عبارت ساده‌تر مشاوران املاک صرفا می‌توانند معادل ۰.۵ درصد هر معامله را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند و بیش از این قانونی نیست. ما به همه واحد‌های صنفی ومردم نیز این موضوع را اعلام کرده و مجددا گوشزد می‌کنیم.

گودرزی گفت: با توجه به قانون تاکید می‌کنیم که هر کدام از طرفین معامله بایستی ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان دستمزد به مشاوران املاک پرداخت کنند. به مشاوران املاک نیز تذکر می‌دهیم که دریافت بیش از این میزان نیز غیر قانونی است و در صورت به شدت برخورد می‌شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: مجازات این فعل برای واحد‌های بدون پروانه کسب قطعا پلمب واحد صنفی است و برای دیگر واحد‌ها نیز ممکن است مطابق با ماده ۲۸ مورد اعمال قانون قرار گیرند. شایان ذکر که اگر واحد صنفی از قانون تمکین نکند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کشور وزارت صمت نیز پیگیر تخلفات خواهند بود و در صورت اصرار بر ادامه تخلف برخورد قانونی کاملا سفت و سخت خواهد بود.

شیرینی گرفتن هم تخلف است!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: برخی برای دور زدن قانون لفظ دریافت مبالغ هنگفتی را با عنوان شیرینی مطرح می‌کنند، اما در جریان باشند که این موضوع نیز غیرقانونی است. ما چنین چیزی را در شرح وظایف مشاوران املاک نداریم.

وی ادامه داد: انجام معامله معامله مطابق قانون در شرح وظایف مشاوران املاک است و زمانی که کاری را مطابق قانون و بر اساس وظیفه خود انجام می‌دهند، مطابق قانون نیز مجاز به دریافت مبلغ تعیین شده هستند. به کار بردن الفاظی مانند شیرینی فسادزا است.

شفافیت در آگهی‌ها پسندیده است

گودرزی گفت: احراز هویت برای درج آگهی معاملات مسکن در فضای مجازی از آن‌جایی که باعث ایجاد شفافیت می‌شود، پسندیده است؛ اما لازم به ذکر است که بحث گرانی مسکن و اطمینان قرارداد‌ها ارتباطی با این موضوع ندارد. هم اکنون شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که مردم می‌توانند در فضای مجازی با هم ارتباط پیدا کرده و مستقیما اقدام به عقد قرارداد کنند و این موضوع به شدت در افزایش اختلافات تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه در حال کار برای طراحی پلتفرمی آنلاین است که با اطمینان خاطر و دقت بتوانند شرایط برای معاملات مسکن را مهیا کند. در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم در دستور کار است. به محض راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، اما چاره‌ای جز این نیست و باید اجرایی شود.

رشد قارچ گونه مشاوران املاک؟!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در رابطه با مسائلی که در مورد رشد قارچ گونه مشاوران املاک مطرح می‌شود گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ که اعلام می‌شد که تعداد مشاوران املاک بدون پروانه کسب بیش از مجوز داران است، ما با واقعیت این موضوع مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: ما با ازدیاد واحد‌های صنفی در این بخش مخالف هستیم، اما با بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی که در سطح شهر تهران انجام شد، حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی را شناسایی کردیم که حدود ۶۰۰ واحد بدون مجوز در بین آنها بود. از این واحد‌ها عده‌ای موفق به اخذ جواز شده و بقیه یا انصراف دادند و یا پلمپ شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان