Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مهمترین چالش ما در آموزش و پرورش استان کرمان کمبود فضای آموزشی به‌ویژه در مرکز استان است گفت: ۳۰ مدرسه خشت و گلی در سال تحصیلی جدید از چرخه آموزش خارج می‌شوند. ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد اسکندری‌نسب ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و فدایی استاندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: 18 منطقه آموزشی کمتر توسعه یافته در استان کرمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وسعت زیاد استان کرمان باعث پراکندگی شده است گفت: مهمترین چالش ما در آموزش و پرورش استان کرمان کمبود فضای آموزشی به‌ویژه در مرکز استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه 190 پروژه دانش‌بنیان در استان انجام شده است افزود: در سال 97 تعداد 61 پروژه شامل 361 کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده و در اختیار آموزش و پرورش استان کرمان قرار داده شده است.

شهر کرمان با کمبود شدید فضای آموزشی روبه‌روستنبود سرویس بهداشتی و وسایل سرمایشی، گرمایشی در مدارس جنوب کرمانتجهیزات مدارس جنوب استان کرمان بسیار محدود است

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید حدود 80 پروژه افتتاح و آماده برای استفاده دانش‌آموزان می‌شود گفت: در حال حاضر 11 مرکز رفاهی ویژه فرهنگیان در استان در حال ساخت و راه‌اندازی است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه در زلزله‌های سال‌های قبل تعدادی از مدارس ما از چرخه آموزشی خارج شده و ناچار بقیه مدارس ما دو شیفتی شده است بیان کرد: به این واسطه مشکلات زیادی در کرمان داریم.

وی با بیان اینکه بیش از 35 درصد از مدارس استان تخریبی بوده و یا نیازمند بهسازی است افزود: 608 مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 270 مدرسه زیر پنج نفر دانش‌آموز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه 34 هزار دانش‌آموز اتباع افغانستانی در سطح استان کرمان تحصیل می‌کنند گفت: عدم اعتبار لازم برای توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی با بیان اینکه حدود 20 درصد از دانش‌آموزان استان کرمان جذب مدارس غیردولتی هستند که در شهر کرمان تا حدود 35 درصد می‌رسد عنوان کرد: 30 مدرسه خشت و گلی در سال تحصیلی جدید از چرخه آموزش خارج می‌شوند.

انتهای پیام/ ع

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها