Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی شاهد کلنگ زنی ۲ واحد جدید نیروگاه گازی در شهرستان نکا هرکدام به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات خواهیم بود.
او افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد‌ها در مجموع ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعری با بیان اینکه در این نیروگاه‌ها امکان نصب واحد بخار سیکل ترکیبی کلاس E با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وجود دارد، گفت: با در مدار قرار گرفتن این نیروگاه‌ها، میزان تولید برق به میزان ۴۸۴ مگاوات افزایش خواهد یافت.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اعتبار اجرای این پروژه در شرق استان را هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این طرح ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
شاعری گفت: این طرح از لحاظ اعتباری بزرگترین طرح استان است که بزودی شاهد عملیات کلنگ زنی آن در شهرستان نکا خواهیم بود.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: تبدیل نیروگاه‌های گازی موجود به سیکل ترکیبی یکی از اقدامات بزرگ در صنعت برق است که می‌تواند مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف کند.
او گفت: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی سبب افزایش راندمان تولید برق می‌شود.
شاعری افزود: با ساخت این دو واحد نیروگاهی جدید در شرق مازندران، شاهد رویداد بزرگی در صنعت برق و تولید انرژی در این منطقه خواهیم بود که بزودی باحضور مسئولان صنعت برق کشور کلنگ زنی خواهد شد.
انتهای پیام/ س   احداث بزرگترین طرح استان در شرق مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی استان با ظرفیت ۵ مگاوات احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشستی با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی به مدد جویان بهزیستی، در جریان آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات قرار گرفت.

وی افزود: اولین نیروگاه تجمیعی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی به زودی به بهره‌بردای خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: این نیروگاه با مشارکت هزار نفر از مددجویان و معلولان ذهنی و حرکتی استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751276

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال