Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:03:17 GMT

کمبود فضای فرهنگی و هنری در بیرجند مشهود است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۷۶۱۴

کمبود فضای فرهنگی و هنری در بیرجند مشهود است

ناصر نبی زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح تماشاخانه پروفسور احمد کامیابی مسک در شهر بیرجند افزود: این کمبود نشانگر فاصله زیاد زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان است.

وی گفت: امسال با حمایت شخص فرماندار بیرجند در شورای برنامه‌ریزی اعتبار مناسبی برای تجهیز خانه فرهنگ بیرجند پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هم برای تجهیز خانه فرهنگ واگذار شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری بتوانیم خانه فرهنگ بیرجند را راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: صاحبان اصلی این تماشاخانه هنرمندان هستند و آنها هم در راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مجموعه نقش اساسی خواهند داشت.

وی افزود: فضای شهری فقط محل کار نیست بلکه برای زیست هوشمندانه و خلاقانه به امکانات فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد.

نبی زاده گفت: ارتقای فرهنگی در شرایط کنونی نیاز مبرم به گسترش زیرساخت های فرهنگی و هنری دارد و باید تلاش شود تا این فضا به حد مطلوب برسد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در رفع نیاز جامعه شهری روند عادلانه ای طی نشده و فضاهای فرهنگی و هنری به میزان دیگر فضاهای مورد نیاز شهری رشد نکرده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: اثرگذاری اقدامات به وسیله هنر تقویت شده و خداوند خلاق است و بخشی از همین خلاقیت را در وجود هنرمند قرار داده است. 

علی‌اصغر موسوی کیا افزود: برای اینکه مفاهیم مختلف در ابعاد مختلف معنوی، پرورشی و... را به بهترین شکل بیان کنیم باید در قالب جذابیت هنری بیان شود.

وی اظهار داشت: در وجود هر انسانی زیبایی و حسن تجلی پیدا می‌کند و به فرموده مقام معظم رهبری هر پدیده‌ای را که بخواهیم به بهترین وجه انتقال دهیم باید توسط هنر باشد.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت‌های مختلف هنری در حوزه های مختلف فراهم و تقویت شود.

تماشاخانه پروفسور کامیابی مسک ۱۲۰ متر مربع زیربنا دارد و ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

دکتر احمد کامیابی مسک سال ۱۳۳۲ در شهرستان خوسف خراسان جنوبی متولد شد.

وی نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌ نویس و دانشیار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

خراسان جنوبی زادگاه چند پدر علم به شمار می‌رود و زنده‌یاد دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات نوین ایران نیز متولد این استان است.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی خراسان جنوبی تئاتر تکمیل زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می‌طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی از دیگر از چالش‌های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می‌شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

گفتنی است، در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

کد خبر 6095763

دیگر خبرها

  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب