Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:20:45 GMT

نقش دستگیره کابینت در طراحی خانه و آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۷۷۷۴

نقش دستگیره کابینت در طراحی خانه و آشپزخانه

کالاهای استفاده شده در خانه هر یک زیبایی به خصوصی دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام یراق، دستگیره کابینت یکی از کالاهایی که در زیبایی خانه‌های ما نقش بسزایی دارد. خصوصاً زیبایی دستگیره کابینت برای خانم‌های خانه که زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری می‌کنند اهمیت بیشتری دارد. امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد دستگیره کابینت موضوع انتخاب برای خریداران سخت‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایز دستگیره‌های کابینت

موضوع سایز یکی از موضوعات فنی دستگیرهای کابینت محسوب می‌شود که غالبا خریداران تصور اشتباهی از آن دارند، منظور از سایز دستگیره کابینت فاصله‌ی دوپیچ دستگیره است و هیچ ارتباطی به طول کلی دستگیره ندارد. شاید تا چند سال پیش سایزبندی دستگیره‌های کابینت استاندارد مشخصی نداشت و کاملاً بستگی به سلیقه‌ی کارخانه تولیدی دستگیره داشت که این موضوع برای خریداران مشکل بسیاری را به وجود می‌آورد کافی بود که برای دستگیره‌ای که قبلا خریده بودید اتفاقی می‌افتاد، می‌شکست یا دچار تغییر رنگ می‌شد باید برای پیدا کردن همان دستگیره زمان زیادی را صرف می‌کردید.

ولی اکنون چند سالی است که سایز دستگیره‌ها اصطلاحاً استانداردشده و همه کارخانه‌های معتبر از این استاندارد تبعیت می‌کنند. دستگیره‌ها در دو سری کلی تک‌پیچ و دوپیچ تولید و ارائه می‌شوند. سایز دستگیره‌های دوپیچ مضربی از عدد ۸ هستند، یعنی فاصله‌ی دوپیچ کوچک‌ترین دستگیره دوپیچ ۸۰ میلی‌متر است و سایز بعدی ۱۶۰ میلی‌متر، ۲۴۰ میلی‌متر و همین‌طور ۸۰ میلی‌متر ۸۰ میلی‌متر بلندتر می‌شوند. دستگیره‌های تک‌پیچ اما مشکلی با سایز آن‌ها نداریم چون تنها به‌وسیله‌ی یک پیچ به کابینت ما متصل می‌شوند و فارغ از جنس و کیفیت آبکاری تنها کافی است ازنظر ظاهری آن‌ها را بپسندیم.

جنس، رنگ و آبکاری دستگیره کابینت

اما موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم موضوع جنس و رنگ دستگیره‌هاست. دستگیره‌های کابینت از موادی همچون پلاستیک، آلومینیوم و زاماک ساخته می‌شوند که مدل زاماک که خود آلیاژی از آلومینیوم، مس و روی است در مقایسه با مواد دیگر از مقاومت و رنگ‌پذیری بهتری برخوردار هستند، دستگیره‌های ساخته‌شده از زاماک معمولاً ۵ تا ۱۲ سال گارانتی می‌شوند و ازنظر آبکاری نیز از مرغوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ زیرا کارخانه‌های سازنده غالبا از مواد و رنگ‌های بهتری برای آبکاری دستگیره‌های با جنس زاماک استفاده می‌کنند حتی گاهی دستگیره‌ها را با روکشی از موادی موسوم به PVD می‌پوشانند تا بتوانند رنگ با مقاومت بیشتری را که البته گارانتی مادام‌العمر هم دارد به مشتری عرضه کنند؛ اما دستگیره‌های آلومینیوم در مقایسه با زاماک کیفیت پایین‌تری دارند. به جهت نرم‌تر بودن و بافت آلومینیوم، رنگ‌پذیری و آبکاری در این دستگیره‌ها از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

آبکاری دستگیره‌های کابینت معمولاً در پنج رنگ کروم یا همان نقره‌ای براق، ساتن یا همان نقره‌ای مات، طلایی در دو مدل براق و مات، زیتونی و نسکافه‌ای موجود هستند که البته در برخی از مدل‌ها برای زیبایی بیشتر آبکاری ساده را با بافتی از رنگ و لاک پتینه می‌کنند.

برای زیبایی و تنوع بیشتر دستگیره‌های کابینت، گاهی دستگیره‌ها را با سنگ‌های زینتی و یا موادی مانند سرامیک یا حتی پلاستیک تزیین می‌کنند که این باعث زیبایی دوچندان آن‌ها می‌شود و حتی در برخی مواقع روی برخی دستگیره‌ها را بارنگ‌های مختلف نقاشی و یا با چسباندن برچسب‌هایی تزیین می‌کنند، البته این مدل دستگیره‌ها نیز طرفداران خودش را دارند.

الان دیگر می‌توانید با خیال راحت از یراق دات کام دستگیره‌های کابینتتان را بخرید. البته همکاران ما هم در کنار شما هستند کافی است با موبایل‌ یا کامپیوتر بروید در اینترنت و بزنید یراق دات کام yaragh.com به دنیای دستگیره‌ها و قفل‌ها خوش‌آمدید ….

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام

فرارو- ملکه زیبایی اکوادور در روز روشن توسط دو مرد مسلح هدف حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد. 

به گزارش فرارو، فیلم وحشتناک دوربین مداربسته که این حادثه را ضبط کرده است نشان می‌دهد که چگونه دو مرد مسلح نقابدار در حالی که خانم لندی پاراگا گویبورو  و مرد دیگری پشت میز ایستاده بودند به داخل غذاخوری حمله کردند.

نیویورک پست گزارش داد، ملکه زیبایی سابق اکوادور روز یکشنبه در شهر کوئودو توسط دو مرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. 

در فیلم منتشر شده همانطور که ملکه زیبایی در آنجا ایستاده بود و با رئیس باند صحبت می‌کرد، دو مرد مسلح بدون اینکه او متوجه شود وارد رستوران شدند. در حالی که اولین مرد مسلح به سمت آن‌ها دوید، و به گویبورو تیراندازی کرد او روی زمین افتاد. 

مرد مسلح دوم در کنار درب رستوران نگهبانی می‌داد، و پس از این حادثه هر دو مهاجم مسلح از صحنه گریختند. 

تصاویر بعداً ملکه زیبایی سابق را نشان داد که بی حرکت غرق در خون روی زمین افتاده است. 

به گفته منابع محلی، او برای شرکت در مراسم عروسی در روز شنبه در کوئودو بوده است. 

پلیس در حال حاضر در حال تحقیق در مورد این حادثه، برای کشف انگیزه و شناسایی مهاجمان است. 

خانم گویبورو شرکت کننده سابق میس اکوادور بود که در سال ۲۰۲۲ نماینده استان لوس ریوس بود. او بیش از یک میلیون دنبال کننده در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود داشت. وی در سن ۲۳ سالگی صاحب یک واردکننده کالا‌های خانگی بود و خط تولید لباس ورزشی بود.

او در دسامبر گذشته زمانی که نامش در گفتگوی بین قاچاقچی مواد مخدر لئاندرو نوررو و حسابدارش هلیو آنگولو مطرح شد، خبرساز شد. 

آنگولو به قاچاقچی مواد مخدر گفته بود که پلیس از او در مورد خانم گویبورو سوال کرده است. 

نوررو در سال ۲۰۲۲، شش ماه پس از حبس، در زندان کشته شد.

دیگر خبرها

  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است