Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو هفته از تعطیلات تابستانی خود را با خدمت به مردم روستاهای محروم کلات غنی‌سازی ‌می‌کنند. ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب کانون جهادی «صراط الحمید» تصمیم گرفته‌اند دو هفته از تعطیلات تابستانی خود را با خدمت به مردم روستاهای محروم منطقه کلات غنی‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

150 دانشجوی بسیجی قرار است در این قالب در این اردو حضور پیدا کردند و اکنون نیز گروهی از آنان در این اردو مستقر و در حال خدمت‌رسانی هستند.

صالح توکلی مسئول بهداشت و درمان اردوی جهادی «صراط الحمید» گفت: این اردو با حضور 150 نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 80 کیلومتری مشهد و در روستاهای محروم منطقه زاوین در حال برگزاری است. در بخش بهداشت و درمان این اردو، واحدهای مستقر در مدرسه‌های روستایی، خدمات مامایی، پزشکی و بینایی سنجی را به مردم این روستاها ارائه می‌کنند. واحدهای سیّار نیز به صورت خانه به خانه به سراغ روستاییان رفته و ضمن غربالگری قند و فشار خون، آموزش‌های مرتبط با فرهنگ سلامت و خدمات فیزیوتراپی ارائه می‌کنند.

اردوی جهادی نخبگان کشوری در روستاهای محروم کهگیلویه و بویراحمد+تصاویربرنامه‌های محوری آستان قدس در دهه امامت؛ از سفره سخاوت تا اردوی جهادی سلامتخراسان شمالی| اردوی جهادی دانشجویان علوم پزشکی در منطقه محروم قوشخانه به روایت تصاویر

مهدی محمدی مسئول واحد عمرانی اردوی جهادی صراط الحمید را در حالی یافتیم که سخت مشغول کمک به ساخت حسینیه روستای امیرآباد بود.

وی با اشاره به این که صراط الحمید امسال برای اولین بار خدمات عمرانی ارائه می‌دهد، گفت: کار ما در بخش عمرانی اردو به سه قسمت تقسیم می‌شود که شامل ساخت حسینیه است که در مرحله پی‌ریزی قرار دارد، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی در روستای امیرآباد، دیوارنویسی و رنگ‌آمیزی مدارس روستایی زاوین و تکمیل سرویس‌های بهداشتی مدرسه روستای طاهرآباد ترکها است. تیم ما شامل  15 نفر است و بچه‌ها بسیار باقوت و پرتلاش به کار ادامه می‌دهند. البته که به علت گرمای هوا و کار مداوم از صبح تا 5 عصر، کار ساخت را سخت کرده است.

زینب آذرمجو مسئول واحد فرهنگی اردوی جهادی صراط الحمید و تیم همراهش در مدرسه کانکسی روستای طاهرآباد ترکها مشغول رنگ آمیزی بودند تا مدرسه را برای مهر آماده کنند.

وی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی این اردوی جهادی گفت: در این اردو برای بچه‌های روستا کلاس‌های قرآن، کاردستی و نمددوزی، دستبندسازی، معارف نهج البلاغه، احکام، آموزش بهداشت و کمک‌های اولیه، روبان دوزی، عروسک سازی، زبان مقدماتی و کتابخوانی برگزار می‌کنیم.

اردوی جهادی صراط الحمید با نام «غنی‌سازی صد درصد» به همّت بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد در روستاهای محروم منطقه کلات در حال برگزاری است. بخش عمومی این اردو که شامل فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، غربالگری قند و فشار خون، مامایی و پزشک عمومی است تا 9 شهریورماه ادامه می یابد و پس از آن، مسیر خدمت رسانی به مردم محروم با برگزاری بخش تخصصی دندان پزشکی تا 14 شهریور دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن یزدانی مرد ۹ مداله المپیک و جهان کشتی ایران، به دلیل ادامه روند توانبخشی در این مرحله از اردوی آزادکاران حضور نخواهد داشت.

یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می‌داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می‌کند. بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد.

کد خبر 6087489 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؛ او آماده نیست؟
  • غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی؛ او آماده نیست؟
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است