Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:27:16 GMT

ظرفیت‌های شیلاتی آب‌بندان‌های مازندران تقویت شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۸۰۴۸

ظرفیت‌های شیلاتی آب‌بندان‌های مازندران تقویت شود

معاون اقتصادی استاندار مازندران با تاکید بر تقویت طرح‌های اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: ظرفیت‌های شیلاتی آب‌بندان‌های مازندران تقویت شود. ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن خیریان‌پور امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های شیلاتی مرکز مازندران اظهار داشت: تلاش کنیم با تخصیص یک درصد اعتبار پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیازهای استان و کشور را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: در کنار تولید درست و مناسب از جهت کمی و کیفی نیاز به تجاری‌سازی داریم تا در زمینه صادرات اقدام کنیم.

خیریان پور بیان کرد: پرورش میگو در دریای خزر و تولید برق از امواج دریا اقدام شد و سه پایانه تخصصی صادرات کشور شامل ماهیان خاوریاری، لبنیات، مرکبات و کیوی به استان مازندران اختصاص یافت.

وی ادامه داد: چهار پایانه صادراتی در برنامه قرار دارد و در تولید ماهیان خاویاری رتبه نخست را داریم از 12 مشتقات ماهیان خاویاری همه آن مورد استفاده است و در حوزه تجاری قراردارد که پایانه آن 70 درصد پیشرفت دارد.

خیریان پور با بیان اینکه کل محصولات استان جنبه صادراتی دارند، خاطرنشان کرد: مرکز لجستیک صادرات محصولات کشاورزی در جویبار لحاظ شد همچنین پیش بینی می‌شود یک میلیون و 400 هزار تن برنج در استان برداشت شود که فاز نخست پایانه برنج با صد میلیارد تومان هزینه بهره‌برداری شد تا در زمینه صادرات برنج اقدام کنیم.

معاون اقتصادی استاندار مازندران گفت: ظرفیت دیگر استان گل و گیاه است که درختچه و گیاهان زینتی رتبه خوبی داریم تا پایانه صادراتی در این زمینه فعال شود و ارزش افزوده و بهره‌وری حرکت کنیم.

11 پروژه شیلاتی هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسدمالکیت 3 مدیر بازنشسته شیلات بر 15 شناور صید فانوس ماهیان/ چرا واردات چشم زده قزل‌آلا ادامه دارد؟کنسرسیوم صادراتی فرآورده‌های شیلاتی در هرمزگان شکل گرفت
وی با اشاره به اهمیت روستا به عنوان مهد تولید گفت: زندگی در روستا را اقتصادی کنیم تا زندگی در روستا مقرون به صرفه باشد. نگاه گردشگری ،صنایع تبدیلی و تجاری سازی آب بندان‌ها می‌توانیم جهت توسعه اقتصادی بهره‌گیری کنیم که در زمینه آب بندان با 830 آب بندان درسطح استان داریم که کارکرد پرورش ماهی تامین آب زراعی و گردشگری را دارند.

خیریان‌پور گفت: زهکشی و مانداب‌ها در استانها یکی از معضلاتی است که باید مورد توجه باشد و  در زمان جنگ اقتصادی با تکیه بر ظرفیت داخلی و مقاوم‌سازی اقتصاد رونق تولید را به صورت کمی و کیفی ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول

داوود سوخته سرایی گفت: با تلاش همکاران معاونت بهره برداری و توسعه آب ستاد و امور آب و فاضلاب این شهرستان چاه جایگزین شماره ۳ با حضور فرماندار شهرستان علی آباد، بخشدار کمالان و جمعی از مدیران شهرستان به بهره برداری رسید.

او افزود: با بهره برداری از این چاه، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی کبودوال آبگیری و آب شرب ذخیره شده به مرکز و نقاط انتهایی شهر منتقل شد و مشکل افت فشار شبکه و کمبود آب شرب در فصل گرما به حداقل ممکن خواهد رسید.

سرپرست امور آب و فاضلاب علی آباد کتول ادامه داد: با بهره برداری از چاه فوق ۱۵ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شرب این شهرستان اضافه شد و جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از این چاه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی