Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی ظهر پنج شنبه به همراه استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین استان از سه واحد تولیدی کاغذ، نخ و سلول های خورشیدی در شهرستان خمین بازدید به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، فاز اول واحد تولید کاغذ واقع در شهرک صنعتی خمین به مساحت ۲۵هزار و ۷۰۰ متر است و از ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن کاغذ برخوردار می باشد و همچنین اشتغالزایی ۱۱۰ نفر را موجب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزات این واحد تولیدی با سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی و ۵ میلیارد تومان بودجه خریداری شده است. تکمیل فاز دوم این واحد تولیدی کاغذ به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

شرکت تولید نخ نیز که از ابتدای سال جاری توسط بخش خصوصی فعالیت خود را مجدد آغاز کرده به مساحت ۱۴۰ هکتار می باشد و ۳۸ هزار متر مربع سالن تولید دارد و شامل ۹ بخش خدمات تا بسته بندی است و علاوه بر نخ اکریلیک، نخ پشم نیز در این شرکت تولید می شود. بیش از ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

همچنین واحد تولید کننده سلول های خورشیدی در مساحت ۱۵ هکتار در شهرستان خمین، ظرفیت تولید سلول های خورشیدی به میزان ۹۰ هزار سلول در روز را دارا است که معادل ۳۲ میلیون قطعه سلول در سال می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به استان مرکزی، در شهرستان های محلات و دلیجان حضور خواهد یافت.

کد خبر 4705802

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رضا رحمانی هفته دولت هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان استانداری سمنان یاسوج عید غدیر خم اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد خرم آباد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد گفت: گیلاس، آلو قطره طلایی، زردآلو ، گوجه سبز و آلو سیاه را محصولات باغی سردرختی خمین عنوان کرد و افزود: بیشترین باغات این شهرستان به گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.

وی توضیح داد: به دلیل بافت خاک منطقه، قدمت باغداری، تجربه باغداران و بکارگیری توصیه‌های ترویجی محصول باغات شهرستان خمین از کیفیت مطلوب با درجه ممتاز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

تولید محصولات سردرختی در خمین ۳۸ درصد افزایش یافت

رییس جهاد کشاورزی خمین با اشاره به تولید ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی جات شامل پیاز، هندوانه و سیب زمینی در سال گذشته گفت: ۹۰۰ تن سبزی و صیفی جات گلخانه ای شامل خیار، گوجه و فلفل نیز پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

جعفری با بیان اینکه هشت هزار و ۲۰۰ تن حبوبات نیز پارسال در خمین تولید شد، بیان کرد: کشت لوبیا به‌ عنوان یکی از مهمترین محصولات خمین محسوب می‌شود و این شهرستان قطب تولید لوبیای کشور است.

وی فزود: با توجه به کاهش دبی منابع آبی در سطح شهرستان، تغییرات سطوح زیرکشت طی سه سال اخیر روند کاهشی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت