Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی امروز پنج‌شنبه هفتم شهریورماه 98 در آیین رونمایی از محصولات فناورانه و افتتاح پروژه‌های دانشگاه زنجان، اظهار کرد: اگر چهل سال انقلاب و تاریخ دانشگاه‌های کشور را در چند جمله خلاصه کنیم، متوجه می‌شویم دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب برای توسعه تلاش بسیاری انجام داده‌اند، این در حالی است که قبل از انقلاب محدودیت ظرفیت و عملکرد داشتیم و بیشتر از وجود مستشاران خارجی بهره می‌گرفتیم؛ اما در بازه زمانی ۱۵ ساله، نیاز کشور با وجود تحصیل‌کرده‌های ایرانی تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که خوشبختانه همه مدیران و کارشناسان کشور، تربیت‌شده دانشگاه‌های داخلی هستند، تصریح کرد: امروز فقط ۱۵۰ نفر دانشجوی بورسیه داریم که در رشته‌های خاص تحصیل می‌کنند، بنابراین دانشگاه‌ها وظیفه خود را در تربیت نیروی انسانی به خوبی انجام داده‌اند. در دهه هشتاد جایگاه علمی برجسته‌ای در دنیا کسب کردیم و این جایگاه هنوز حفظ شده است، به ‌طوری ‌که از یک درصد دانشمندان برتر دنیا، تعداد قابل توجهی ایرانی هستند.

غلامی با بیان این‌که در حوزه تحقیق و رشد علمی، دانشگاه‌ها خوب درخشیده‌اند، یادآور شد: از ۱۰ سال پیش تبدیل دانش به فناوری و ایجاد ثروت از طریق علم را شروع کرده‌ایم. در حال حاضر نیز وزارت علوم ۱۹۶ مرکز رشد دارد که از ایده‌های جدید علمی حمایت می‌کند. همچنین ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور دایر است و در دو سال گذشته چندین گزارش تحقیقاتی را خدمت مقام معظم رهبری و نهاد ریاست‌جمهوری ارائه کرده‌ایم تا در اختیار حوزه‌های مدیریتی قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این‌که قراردادهایی با برخی وزارتخانه‌ها منعقد شده تا در رفع مشکل و توسعه نقش‌آفرین باشند، تأکید کرد: دانشگاه‌ها در هر مقطع زمانی، وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند و دانشگاه‌های زنجان نیز از جایگاه علمی قابل قبولی برخوردار هستند. در همین راستا باید مأموریت‌گرایی را در مراکز کوچک نهادینه کنیم؛ چراکه قرار نیست همه دانشگاه‌ها در شکل دانشگاه تهران ظاهر شوند. اگر دانشگاه‌های ما با همدیگر پیوند داشته باشند حتماً در توسعه کشور نقش‌آفرین می‌شوند.

محسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان نیز از رونمایی ۱۳ محصول فناورانه خبر داد و افزود: اگر امروز جامعه دچار مشکل اشتغال است، تنها نسخه درمان، توجه به فعالیت‌های فناورانه در دانشگاه‌هاست. امیدواریم با این اقدام، قدمی برای پیوند واقعی با صنعت و اقتصاد جامعه برداشته شود و بنیان‌های اقتصادی جامعه و توان رقابت تولیدات داخلی با اقتصاد دیگر کشورها را بالا ببریم.

وی ادامه داد: امروز حرکت جهان به سمتی است که ناچاریم تولید به شکل سنتی را کنار بگذاریم تا رویکرد فناورانه در همه بخش‌های اقتصادی مورد استقبال قرار گیرد. جامعه دانشگاهی نیز در این راستا قدم برداشته است و امروز محصولات فناورانه از جمله قرص خمیردندان و دهان‌شویه، تصویربردار فراطیفی، سامانه اندازه‌گیری غیرمخرب تنش‌های پسماند، پرینتر سه‌بعدی، کیت مولکولی تعیین ژنوتایپ اسب و غیره رونمایی خواهد شد.

نجفیان در پایان تصریح کرد: تعداد مقالات نمایه شده دانشگاه زنجان سال گذشته در مجلات معتبر JCR و ISC به ترتیب به ۴۰۰ و ۳۳۸ مورد می‌رسد. همچنین دانشگاه زنجان در مجموع ۱۰ هزار و ۱۱ نفر دانشجو دارد که ۷۰ کاردانی، 6 هزار و ۴۵۳ کارشناسی، 2 هزار و ۷۱۴ ارشد و ۷۷۴ نفر دکتری را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

168 / 168 وزیر علوم وزارت علوم دانشگاه زنجان رونمایی از محصولات فناورانه دانشگاه زنجان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر علوم وزارت علوم دانشگاه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی