Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@12:44:36 GMT

تصویب تبصره ماده 48 ننگی برای قانون است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۰۲۹۱

تصویب تبصره ماده 48 ننگی برای قانون است

رویداد24 حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در مراسم تحلیف 245 نفر از کارآموزان وکالت گفت: وکیل کلمه مقدسی است و همه ما موظف هستیم این کلمه را پاس بداریم و وصف وکالت، کفایت و بسندگی است یعنی وکیل باید موجب اطمینان خاطر برای موکل باشد. 

وی افزود: این‌که گفته می شود قاضی و وکیل دو بال فرشته عدالت هستند و چنانچه یکی از این دو خدشه‌دار شوند عدالت خدشه‌دار می‌شود مهم است چراکه قاضی و وکیل هر دو به دنبال کشف حقیقت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 92 گفت: مدل دادرسی عادلانه انتخاب شده که به معنی این است بر خلاف مدل کنترل جرم، حضور وکیل در همه فرآیند دادرسی مهم است.

مصدق گفت: در مواد 5، 45 و 190 آیین دادرسی کیفری حضور وکیل پیش بینی شده و امروز دیوان عالی کشور پرونده را چنانچه در تحقیقات مقدماتی وکیل حضور نداشته باشد، نقض می کند.  

معاون حقوقی قوه قضائیه خطاب به کارآموزان وکالت گفت: شما در حقیقت مسئولیت مهمی را قبول می‌کنید و خودتان باید نسبت به خدای خود نسبت به آن‌چه قسم یاد می‌کنید عهد ببندید. 

وی در مورد تبصره ماده 48 گفت: بنده در زمان تصویب مخالف بودم. تبصره ماده 48 ننگی برای قانون بود. در مرحله بعد خواستند لیست بدهند که اشتباه دیگر بود.

معاون حقوقی قوه قضائیه ادامه داد: امروز همه معتقدند طبق پیش‌بینی‌ها رانتی ایجاد شده که برای وکالت و قضاوت خوب نیست. زمانی که آقای رییسی ریاست قوه را پذیرفت از من خواست سریعتر در مورد این تبصره اقدام کنم. جالب است تبصره و اصل ماده باهم متفاوت است.

وی افزود: انتظار می رود که شما نیز ابتدا فرهنگ بهره‌مندی از نهاد وکالت را ترویج دهید و نقش و اهمیت مشورت با وکلا باید در جامعه بیشتر بازگو شود.

مصدق گفت: قوه قضائیه در هیچ جا راضی به تحقیر نهاد وکالت نیست بلکه از وکیل دفاع می‌کند. انتظار دیگر از شما تسلط به استدلال حقوقی است. اگر در پرونده‌ای حس می‌کنید حق با موکل نیست آن را از روز اول اطلاع دهید و قبول نکنید. 

وی افزود: انتظار جامعه و مسئولان کانون از شما ارتقای سطح علمی است البته آگاهی و توجه با هم تفاوت دارند. از طرفی از جامعه وکالت انتظار می رود تخلفات را در میان خودشان رسیدگی کنند.

معاون حقوقی قوه قضائیه با انتقاد نسبت به برخی شیطنت ها گفت:  یکی از برنامه های مهم قوه قضاییه این است که تصمیم جدی دارد با مفسدان جامعه برخورد کند. قوه در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ مرزی و یقه سفیدی را نمی شناسد.

مصدق افزود: در معاونت حقوقی قوه قضاییه نیز در همین راستا مکلف هستیم قوانینی را تدوین کنیم که در این مسیر حرکت کنیم. 40 کارگروه تخصصی تاسیس کردیم که وکلا، اساتید و حقوقدانان و قضات بازنشسته و شاغل در هر گروه حضور دارند. 

وی با تاکید بر نظرخواهی از جامعه وکلا در تصمیم گیری ها گفت: ما هیچ چیز محرمانه‌ای در معاونت حقوقی نداریم. یک سایت هم تعبیه کرده‌ایم که تا هفته آینده راه‌اندازی می شود.

برچسب ها: رویداد24 ، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق ، کارآموزان وکالت ، قاضی ، وکیل ، آیین دادرسی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کارآموزان وکالت قاضی وکیل آیین دادرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان بر تسریع در روند تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات اشتغال مربوطه به جزء سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد.

سیروس ابراهیمی سیزدهم اردیبهشت ماه در جلسه‌ی بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه استان، اظهار کرد: اعتبار مربوط به جزء سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده پرداخت ۷۰ درصدی بوده که امیدواریم با توجه به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیمی گفت: در جزء چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!