Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور 7 شهریورماه در همایش گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ فرهنگی و دینی و مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار کرد: طلبه‌ها و روحانیون طلایه‌داران تبلیغ هستند، هر بچه مسلمان متدین مبلغ اسلام است و در واقع نمام عزیزانی که در کسوت روحانیت هستند مبلغ اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضرت آقا به مداحان فرمودند شما مبلغ اسلامی هستید و روحانیون و وعاظ سر رشته‌داری این امر را دارند، مداحان لازم است به تغذیه معرفتی مردم و عزاداران بپردازند و بهترین قدم‌ها را مداحان می‌توانند در تبلیغ اسلام بردارند. ما طلبه‌ایم، مسئله ما میز نیست. سلوک ما طلبگی است و مردم به صفا، صداقت و زهد طلبه‌ها اعتماد می‌کنند و حتما گفتمان، با معرفت و معنا توسط شما روحانیون و طلاب در فرصت مناسب محرم به مردم عرضه می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: تمام خطوط گفتمانی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیاز جامعه دانسته‌اند توسط لشکر تبلیغی روحانیت در جامعه باید دنبال شود.

وی ادامه‌ داد: ما باید با جوانان ارتباط بگیریم و اعتماد آن‌ها را جلب کنیم تا بتوانیم آنچه که مدنظر رهبری از معارف اسلام است و در بیانیه گام دوم انقلاب گفته‌ شده‌ است را به مردم عرضه کنیم. تاکید رهبری به گفتمان مقاومت و گفتمان جهادی است، تمام گفتمان‌ها به یکدیگر متصل هستند و طلاب باید در این زمینه‌ها بحث‌های عمیقیانه در جامعه با مردم داشته باشند.

قمی با اشاره به اینکه تاکید گفتمان گام دوم انقلاب بر اصل خانواده است تصریح‌ کرد: دشمن تصمیم گرفته ریشه خانواده را از بین ببرد بنابراین لازم است مسئله خانواده تببین‌ شود و روحانیون باید موارد را در خصوص مقاومت خانواده‌ها بیان کنند.

وی بیان‌ کرد: محور فرهنگ مسئول اداره ارشاد، اوقاف و سازمان تبلیغات نیستند، بلکه طلبه‌هایی هستند که برای رضای خدا، رفع استضعاف و ترویج معارف قیام کرده‌اند، سازمان تبلیغات خود مبلغان هستند و ما خود را خادم مبلغان می‌دانیم.

وی ادامه داد: اگر طلبه و روحانی در مسجد محور مسائل باشند، آن جایگاهی که گونه‌ای دیگر مناسبات اجتماعی را مهندسی می‌کند و رقم می‌زند، مسجد است و ما مسجد را خیلی جدی‌تر از گذشته باید محور اهتمام و تلاش خود قراردهیم، امام مسجد باید امام محله و مسجد باید ملجأ همه آلام و گرفتاری‌های مردم باشد و حتما در این مسیر گام موثرتر و جدی تری خواهیم داشت و همه وظایفمان را اجرا خواهیم کرد و طلاب و روحانیون استان یزد از این پس خود را در امر تصمیم سازی سازمان تبلیغات موثر بدانند و به طور قطع جدی با مدیرکل جدید فعالیت کنند.

قمی خطاب به نجیمی، مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: شما کاملا مورد تایید بنده هستید و محکم در مسیر خود قدم بردارید تا در تحکیم مبانی ناب اسلام و انقلاب موفق باشیم.

یادآور می‌شود در پایان این نشست که با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد از زحمات حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی مدیرکل سابق تجلیل و حجت‌الاسلام نجیمی به عنوان مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی استان یزد منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اداره کل تبلیغات اسلامی یزد تودیع ومعارفه یزد طلایه داران تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری