Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع، سید مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، حسن شهرکی پور رئیس واحد رودهن، چهارمین نشست مسئولین بسیج دانشجویی واحد‌های جامع دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رودهن برگزار شد

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در ابتدای این نشست حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ضمن خیر مقدم، بسیج را یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) و شجره طیبه انقلاب اسلامی یاد کردکه با تشکیل آن سرمایه‌ای گرانبها برای اسلام و انقلاب بوجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امام راحل به قشر جوان دانشگاهی و بسیج نگاه ویژه‌ای داشتند و این نشانگر اهمیت این نهاد انقلابی است و ما اعتقاد داریم عملکرد بسیج در دانشگاه بسیار موثر است بطوری که بسیج می‌تواند با عملکرد مثبت و جذب نیروی‌های جوان، مخلص و متعهد در فضایی سرشار از صمیمیت، محبت و همدلی به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کند.

رئیس واحد رودهن یکی از شاخصه‌های پذیرفتن مسئولیت در بسیج دانشجویی را داشتن روحیه ایثارگری توصیف کرد و گفت: بسیج در صف مقابله با تهاجم گسترده فرهنگ منحط غربی است و در این راه هزینه‌های زیادی داده است و یکی از کلید واژه‌های مهمی که در کلام مقام معظم رهبری بسیار مشهود است کلمه وحدت است، که باید همه با ایجاد وحدت و همدلی دایره بسیج دانشجویی را در دانشگاه‌ها وسیع‌تر کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، وظیفه و رسالت اصلی بسیج دانشجویی را تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج دانشجویی همواره به دنبال ایجاد شور و نشاط سیاسی توام با آرامش و منطق در دانشگاه‌ها بوده که در این راستا همواره پیشگام است و لازم است در مباحث سیاسی نسبت به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مناظرات سیاسی ومناظرات کارشناسی، تریبون‌های آزاد دانشجویی را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن تاکید بر ایفای نقش بسیج دانشجویی در مسائل علمی تصریح کرد: در حوزه مسائل علمی بسیج نیز باید به دنبال برنامه‌هایی باشد که توانمندی دانشجویان را بالا ببرد و در این زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، بازدید‌های علمی متناسب با رشته‌های دانشگاهی از مراکز علمی و صنعتی و همچنین برگزاری همایش‌های تخصصی می‌تواند راه گشا باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه به مسئولین بسیج دانشجویی توصیه کرد که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، در حوزه فضای مجازی با توجه به هدف‌گذاری دشمن در جنگ نرم و تمرکز بر مراکز حساسی همچون دانشگاه، فعالیت خود را هدفمند کرده تا به باور‌های دینی دانشجویان خدشه‌ای وارد نشود.

کلانتری تصریح کرد: مسئله حجاب و عفاف نیز از دیگر مواردی است که بسیج باید در آن نقش ایفا کند. زیرا موضوع حجاب و عفاف دغدغه همه مسئولین دلسوز نظام و جامعه می‌باشد و از این موضوع نباید به آسانی عبور کرد، چون دشمن آن را هدف قرار داده است.



در ادامه این نشست مهندس مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، درنشست صمیمی ضمن شنیدن پیشنهادات و پاسخ دادن به سوالات مطرح شده از سوی مسئولین بسیج دانشجویی گفت:: بسیج پرچمدار گسترش فرهنگ و معنویت است و به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۵۷، هم اکنون روحیه بسیجی گری و خودباوری در میان خیلی از کشور‌های اسلامی از جمله عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین تبلور یافته است

وی ادامه داد: در ساختار بسیج ظرفیت‌های حداکثری و ارزشمندی وجود دارد که به عنوان یکی از بزرگترین تشکیلات مردمی در جهان و یکی از توانمند‌ترین نهاد‌های مردمی می‌تواند برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم نقش موثری ایفا کند و در حل مسائل به عنوان یک بازوی ارزشمند کمک کند
موسوی با بیان اینکه نقش بسیج در جهت حفظ نظام اسلامی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلاب بسیار تاثیر گذار است و بسیج دانشجویی در این خصوص می‌تواند کمک شایانی به دولت داشته باشد گفت: بسیج می‌تواند در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت مبانی ارزش‌ها و ارائه خدمت بی منت به نیت تامین رضایت خداوند، نگاه به حوائج مردم و حل آن‌ها بعنوان باب رحمت الهی و تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت خالصانه و بدون منت و کار جهادی به تقویت ادارات بپردازد و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی مشکلاتی مثل ارتشاء و ... را کاهش دهد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، علت تشکیل بسیج را حفاظت و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و در قسمتی از صبحت‌های خود به سخنان امام راحل که می‌فرمایند: بسیج یک کلمه جدید نیست اشاره داشت و تصریح کرد: تشکیل بسیج تدبیر بزرگ حضرت امام (ره) بود، نهادی جوشیده از متن انقلاب اسلامی که با تدبیر حکیمانه حضرت امام (ره) و صبغه اعتقادی و معنوی و با رسالت حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن تشکیل و با بهره گیری از شیوه مدیریت اسلامی و انقلابی توانسته است در طول عمر با برکت خود با عنوان بسیج مستضعفین در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، علمی فرهنگی از نظام مقدس جمهوری اسلامی حفاظت و حراست نماید.

در ادامه این نشست مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه آزاد اسلامی در جمع مسئولین بسیج دانشجویی واحد‌های جامع ضمن تبیین عملکرد‌ها واعلام ضرورت حرکت انقلابی برای به ثمر نشستن فعالیت‌های موجود به سوالات مطرح شده از سوی مسئولین بسیج دانشجویی پاسخ داد

این نشست به مدت دوروز درواحد رودهن درحال برگزاری می‌باشد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید