Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب دیواندره با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیواندره، آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیواندره، عصر امروز با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد جباری»، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در این مراسم ضمن تبریک ایام هفته دولت اظهار داشت: هفته اول شهریورماه که به نام و یاد شهیدان والا مقام رجایی و باهنر مزین شده است فرصتی مغتنم برای سرمشق قرار دادن راه و منش این عزیزان در خدمت‌رسانی بی‌منت و خالصانه به مردم است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در انجام وظایف خود دارای دو شانیت قضائی و نظارتی است، افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین که جامعه را در مسیر پیشرفت حول محور قانون به جلو می‌برد و شانیت قضایی که به معنی رسیدگی به دعاوی مردم و تظلم خواهی مظلومین است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: دادگستری دیواندره از جمله دادگستری‌های سالم و بی‌حاشیه است و با 50 درصد کادر قضایی و اداری خود مشغول به خدمت‌رسانی به مردم انقلابی، شایسته و شریف این شهرستان است.

وی از عزم جدی دستگاه قضایی در حوزه نظارتی و برخورد با مفاسد خبر داد و تصریح کرد: سازمان‌ها و ادارات مختلف دادگستری را در امر مبارزه با فساد یاری کنند.

واکنش علما و نمایندگان مردم در مجلس به اعلام رتبه نخست کردستان در فساد اداری دستور ویژه رییس قوه‌قضاییه برای بررسی ادعای بالا بودن فساد اداری در کردستانقدردانی علمای ‌اهل‌سنت از دستور ویژه رئیس قوه‌قضائیه برای بررسی فساد اداری در کردستان

جباری، دادستان را از ارکان رکین قوه قضائیه خواند و یادآور شد: فقط در بحث احقاق حقوق عامه 70 وظیفه برای دادستان تعریف شده و وظایف دیگری همچون کشف جرم، تعقیب و پیگیری مجرمین و نظارت بر امور حسبی مبارزه با قاچاق کالا، جرایم امنیتی و مفاسد اقتصادی از دیگر وظایف مدعی‌العموم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود ارتباط بین مردم با مردم-مردم و مسئولان- مسئولان با مسئولان را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: دادستان‌ها باید بر این سه نوع ارتباط تمرکز کرده و با استفاده از ظرفیت‌های بالای شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های مردم نهاد، پرونده‌های دارای اهمیت پایین را از طریق مصالحه و ریش سفیدی حل و فصل کنند تا تمرکز اصلی دادگستری بر روی مبارزه با جرایم خشن و سازمان یافته و برخورد با مفسدین اقتصادی باشد.

رئیس دادگستری دیواندره نیز گزارشی از آمار موجودی پرونده‌های دادگستری شهرستان ارائه داد.

به گزارش تسنیم؛ در پایان این مراسم از زحمات «محسن نجف‌پور» دادستان سابق دیواندره قدردانی و «سیروس پرویزی» به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان دیواندره معرفی شد.

انتهای پیام/ ع

R7848/P1494/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از صدور رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، اظهار داشت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ  اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است، گفت: فرصت‌طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد