Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش؛ محمدآقاجانی عصر پنجشنبه در آئین جشن دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دستاوردهای این مرکز علمی اظهار داشت: تربیت ۷۰ هزار دانشجو در رشته های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های تخصصی و فوق تخصصی از جمله این دستاوردها به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این ۷۰ هزار دانش آموخته نزدیک به ۱۰ هزار نفر دانش آموختگان دوره های دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و نزدیک به ۱۰ هزار نفر نیز دانش آموختگان دوره های تخصصی و فوق تخصصی اند.

آقاجانی همچنین با اشاره به حضور موثر دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کشور ادامه داد: بسیاری از دانشگاه های نوین علوم پزشکی، دپارتمان ها، بیمارستان ها و رشته های دانشگاهی  کشور در دانشگاه های علوم پزشکی به دست دانش آموختگان این مرکز علمی تاسیس شده است.

به عقیده وی نقش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کشور اعم از نظام سلامت، آموزش و پژوهش نیز بسیار برجسته است.

آقاجانی در ادامه با اشاره به دانشگاه های نسل اول تصریح کرد: دانشگاه های نسل اول به منظور تربیت دانشجویان تاسیس شده است و دانشگاه های نسل دوم نیز به پژوهش و تولید دانش می پردازند.

وی افزود: دانشگاه های نسل چهارم اما به عنوان دانشگاه های کارآفرین و محصول محور؛ با رفاه و مصالح اجتماعی گره خورده است و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه دستاوردهای موثر در زمینه مراکز علمی نسل اول و دوم نظیر تربیت دانشجو و تولید علم؛ در عرصه دانشگاه های نسل سوم نیز باید با ارائه خدمات موثر در زمینه سلامت؛ شرکت های دانش بنیان و... اقدام کند.

به عقیده آقاجانی هر یک از این اقدام ها سبب خودکفایی کشور در عرصه علوم پزشکی شده است.

وی در پایان یادآور شد: امروزه پیچیده ترین خدمات پزشکی در جامعه ایران ارائه می شود و بیماران به منظور درمان نیازمند مهاجرت به خارج از کشور نیستند و این مهم به همت تمامی استادان، دانش آموختگان و دانشجویان حاصل شده است.

آئین جشن دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموختگان و خانواده ها؛ عصر روز پنجشنبه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد