Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجلال ساداتیان کاردار سابق ایران در لندن و محمد قادری سردبیر روزنامه تهران تایمز با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی کودتای نخست وزیر و ملکه انگلیس علیه مجلس عوام پرداختند.

محمد قادری سردبیر روزنامه تهران تایمز در ابتدا با اشاره به این که اصلی‌ترین نماد دموکراسی انگلیس با فرمان ملکه تعلیق شد گفت: این درخواست نخست وزیر انگلیس بود تا جلوی مخالفات پارلمان با خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته همواره روند دموکراسی در اینگلیس در نزد افکار عمومی و بعضاً مخالفان این دولت مورد انتقاد بوده است که آیا این دموکراسی واقعی است یا نه افزود: موضوع برگزیت به عنوان مسئله اصلی انگلستان مطرح است، جانسون با استفاده از محمل قانونی و حکم ملکه پارلمان را تعلیق کرد، این شکاف برای بار چندم بروز و ظهور جدیدی پیدا کرد، چند تن از نمایندگان پارلمان تهدید کرده بودند که ممکن است این اتفاق به سرنگونی سلطنت در انگلستان منجر شود به نظر می‌رسد این موضوع شکاف را عمیق‌تر خواهد کرد.

سردبیر روزنامه تهران تایمز با اشاره به اینکه رفراندوم برگزیت از سال ۲۰۱۶ برگزار شد گفت: سه نوع رویکرد نسبت به این موضوع وجود دارد عده‌ای معتقد به برگزیت سخت هستند یعنی می‌گویند که خروج از اتحادیه اروپا باید به هر شکل ممکن صورت بگیرد، عده دیگر معتقد به برگزیت نرم و برخی دیگر می‌گویند که رفراندوم موضوعیت جدیدی پیدا کرده است به طوری که معتقدند بسترسازی هوشمندانه فضا را به سمتی که می‌خواهند پیش می‌برند.

او با اشاره به اینکه دیوید کامرون و ترزا می‌ قربانیان برگزیت بودند گفت: فرانسه آلمان و کشور‌های اروپایی حاضر نیستند به این تعلیق بپیوندند، تعلیق پارلمان فرصتی برای ارائه طرح جدید توسط نمایندگان مجلس را نداد، اگر ترامپ در سال ۲۰۲۰ در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورد تمام برآورد‌های آن‌ها نیز نقش بر آب می‌شود لذا انگلیس در موضع ضعف مطلق قرار می‌گیرد.

سردبیر تهران تایمز با اشاره به اینکه اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ رای آورد به نظر می‌رسد با توجه به تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا و تشدید کسری تراز تجاری آمریکا که بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار است، آمریکا و ترامپ دیگر توان حمایت دائمی از این اتفاق را نخواهند داشت، ادامه داد: این موضوع و اتفاق در تاریخ انگلیس بی سابقه خواهد بود، ترامپ طی ۳ سال گذشته نشان داد در مسیر موضوعات بین الملل قابل اتکا نیست.

او با اشاره به اینکه ترامپ بر اثر تئوری‌های قدیمی قائل به داشتن یک رقیب دوشادوش خود به اسم اتحادیه اروپا و اتحادیه واحد نیست، افزود: از همان ابتدا ترامپ تمام تلاش خود را کرد تا این اتحادیه اروپا به هر شکل ممکن تضعیف و نهایتاً به فروپاشی منجر شود مهمترین مدخل این اتفاق برگزیت است. 

قادری با اشاره به اینکه فضا برای حفظ اروپای واحد سخت‌تر خواهد شد، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر کشور‌ها مطرح شود کشور‌هایی در اتحادیه اروپا داریم که زمینه چنین اتفاقاتی را دارند.

او با اشاره به اینکه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا عوارض دوطرف دارد بخشی از عوارض این موضوع متوجه اتحادیه اروپا خواهد بود افزود:، اما اتحادیه بخش عمده‌ای از عوارض را که متوجه اش بود را مرتفع و یا تعدیل کرد و لذا این موضوع الگویی برای ملت‌های خواهد بود که می‌گویند سیاه لشکر چند کشور قدرتمند در اروپا شدند

سردبیر روزنامه تهران تایمز تصریح کرد: طی یک سال گذشته سیاست اتحادیه اروپا به سمتی پیش رفته است که نگرانی از برگشت احزاب راست افراطی به اروپا به گوش می‌رسد، در فرانسه خارج از تصور نیست که جریان خانوم لوپن دوباره به قدرت برسد موضوع برگزیت برای اتحادیه اروپا نگران کننده است

او با اشاره به اینکه اقتصاد کل اتحادیه اروپا دچار ضربه می‌شود خاطرنشان کرد: ۲۵۲ میلیارد پوند حداقل خسارت ناشی از برگزیت است همچنین یورو در انگلیس دچار اختلال خواهد شد، به گونه‌ای که انگلیس حداقل ۵ سال تحت ضربات شدید این اتفاق قرار خواهد گرفت البته عوارض سوء آن نیز متوجه اتحادیه اروپا هم خواهد شد.

قادری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد غذا و داروی که انگلیس مصرف می‌کند از حوزه اتحادیه اروپا وارد می‌شود گفت: این رقم بسیار هشدار دهنده نسبت به آینده طبقات فرودست و ضعیف در انگلستان است، جانسون قربانی سوم برگزیت است، جانسون یا می‌تواند تا ضرب الاجل ۱۴ اکتبری را که اتحادیه اروپا داده فضا را مدیریت کنند ویا به این ضرب الاجل نخواهد رسید.

رادنی شکسپیر کارشناس مسائل سیاسی در ادامه برنامه طی ارتباط زنده تلویزیونی از لندن با اشاره به موضوع برگزیت گفت: انگلستان دولتی است که دارای اکثریت نیست لذا فشار می‌آورد تا از اتحادیه اروپا خارج شود و مردم انگلیس نمی‌خواهند این مسئله اتفاق بیفتد، دولت انگلستان زیر فشار است به طوری که مردم این کشور می‌خواهند تا در اتحادیه اروپا باقی بماند.

او با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد جانسون مشکل زمان دارد گفت: دولت تا نهم آبان نمی‌تواند آنگونه که می خواهد عمل کند لذا برگزیت سخت و دشوار خواهد بود به طوری که تعلیق کردن پارلمان چیزی را حل نمی‌کند انگلیس به قهقرا خواهد رفت و مجلس باید آزادانه تصمیم بگیرد لذا تقریباً فاشیسم ملی گرا را در انگلیس شاهد هستیم.

خبر در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری برگزیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد