Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@02:04:33 GMT

حق شکایت از یک فاعل منکر را نداریم

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۳۵۷۱

حق شکایت از یک فاعل منکر را نداریم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد مرکزی امر به معروف و ستادهای استانی و شهرستانی حق امر به معروف و سازماندهی آمرین یا شکایت از یک فاعل منکر را ندارند

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلیل محبی در صفحه توئیتر خود با پیش فرض این سوال که "آیا ستاد امر به معروف راسا حق امر به معروف ‌ونهی از منکر دارد؟" نوشت: طبق قانون و بیانات رهبر انقلاب ستاد مرکزی امر به معروف و ستادهای استانی و شهرستانی حق امر به معروف و سازماندهی آمرین یا شکایت از یک فاعل منکر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را ندارند؛ لذا درخواست‌ها از ستاد برای شکایت از اشخاص حقیقی ‌حقوقی بلاوجه است.

وی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای "ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر" در ۳۱ خردادماه ۱۳۷۲ را ضمیمه این توئیت کرد: شما نباید «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» باشید. باید «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر» باشید. «ستاد امر به معروف»، یعنی این‌که امر به معروف در مملکت، یک جا، کار ستادی رویش می‌شود! مگر می‌شود شما چنین کاری بکنید؟! امر به معروف، مالِ همه‌ی مردم است. مگر می‌شود یک ستاد ده نفره بنشینند و سازماندهیِ ستادیِ امر به معروف در سطح کشور را بکنند؟! این‌که اصلاً امکان ندارد. شما باید یک کار دیگر را به عهده بگیرید. نخواهید مباشرتاً، امر به معروف و نهی از منکر کنید. شما باید امر به معروف را در جامعه، احیا کنید. این، آن چیزی است که من خواسته‌ام. بارها و مکرّراً گفته‌ام و متأسفانه، این حرف به گوش افراد هم نمی‌رود. من می‌گویم: «مردم باید این روحیه را پیدا کنند. مردم، همان‌طور که نماز را واجب می‌دانند، باید امر به معروف را هم واجب بدانند.»

گفتنی است در پرونده مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، اتهام تشویش اذهان عمومی، برگزاری تجمع غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب، شاکی ستاد احیای انر به معروف و نهی از منکر اصفهان بوده است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان همچنین در پی انتشار توئیتی از سوی ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران که پس از بازدید از فرودگاه امام خمینی(ره) منتشر کرده بود، از وی نیز شکایت کرد.  

اخیرا خداکرمی به جرم تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهار میلیون تومان جریمه نقدی با تعلیق دو ساله محکوم شد.

اعلام جرم و اقدام به شکایت از مسیح علینژاد، علی کریمی و محمود صادقی، از دیگر موارد پر سر و صدای این ستاد استانی در ماه‌های اخیر است.

کد خبر 387709

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان مهدی مقدری مسیح علی نژاد علی کریمی محمود صادقی مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس

تصویر قدیمی از امیر جعفری، بازیگر معروف سینما و تلویزیون و علیرضا جعفری، برادرزاده‌اش؛ در فضای مجازی بازنشر و فراگیر شده است.

منبع: سینما نوین

tags # سریال جنگل آسفالت ، امیر جعفری سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مجری معروف اخبار هواشناسی حقوقش از صداوسیما را فاش کرد
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • فیلم| تصاویر دیدنی از زنده شدن آبشارهای کوه معروف بیستون
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • فیلم دیدنی؛ آبشار‌های کوه معروف بیستون دوباره زنده شدند
  • (ویدئو) تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون
  • تصاویر دیدنی از زنده شدن آبشارهای کوه معروف بیستون
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید