Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@21:38:00 GMT

روایت زندگی یک روحانی متفاوت/ تربیت به شیوه اسلامی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۳۷۶۹

روایت زندگی یک روحانی متفاوت/ تربیت به شیوه اسلامی

فردی متفاوت بود، انگار با همه انسان‌هایی که اطرافش بودند فرق داشت. او یک روحانی است اما انگار با همه افرادی که می‌شناختم تفاوت داشت.

لباس روحانیت داشت اما در باشگاهی ورزشی با نوجوانان و کودکان ورزش کار می‌کرد. برایم عجیب بود.

او جوانی ۲۷ ساله در لباسی به نام روحانیت است که توانسته با این سن کم رسالت خود را به خوبی به انجام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسالت او جذب مهم‌ترین قشر اجتماع یعنی نوجوانان به سمت دین است و برای تحقق این امر با این گروه حساس همراه شده است.

او سه فرزند دارد و مربی رشته ورزشی کاراته است، در لباس روحانیت است و در هر شرایطی برای تبلیغ دینی که خداوند برای هدایت انسان‌ها تبیین کرده، تلاش می‌کند.

او در حال تحصیل در رشته کارشناسی ارشد تربیت کودک و نوجوان بوده و در حال تلاش است تا اصول تربیت اسلامی را بر روی کودکان و نوجوانان پیاده کند.

به باشگاه ورزشی‌اش که با کمک دوستانش در یکی از محله‌های شهر راه اندازی کرده، سری زدم، بچه‌ها دورش حلقه زده بودند و پس از شنیدن تکنیک‌های کاراته مشغول تمرین شدند. با او هم کلام شدم اما لحظه‌ای چشم از شاگردانش برنمی‌داشت.

تاثیرگذاری بر روی قلب نوجوانان با ابزار دین

حجت‌الاسلام قاسم فلسفی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سازمان فضای مجازی سراج فعالیت دارم و دبیر کانون هلال احمر حوزه سفیران هدایت هستم.

وی که عضو هیئت کاراته استان است، ادامه داد: نوجوانان و جوانان امروزی به شادی و نشاط نیاز دارند و باید با رعایت این نکته آنان را به سمت دین جذب کنیم.

این کارشناس کودک و فضای مجازی بیان کرد: در سال‌های اخیر جنگ نرمی از سوی کشورهای غربی علیه کشورهای اسلامی آغاز شده که تلاش دارد برای جوانان الگوهای غربی و زندگی به شیوه غرب را معرفی کند.

فلسفی خاطرنشان کرد: غرب با ساخت عروسک‌هایی با ظاهر غربی و ارائه آن به عنوان الگوی فرهنگی در پی ایجاد اختلال شخصیتی در کودکان ما است.

وی تصریح کرد: وقتی غرب برای تاثیرگذاری بر ذهن و روان کودکان و نوجوانان اینقدر تلاش می‌کند، چرا ما در حوزه دین کار نکنیم؟

این روحانی بیان کرد: به خاطر داشتن لباس روحانیت گاهی نوجوانان با ما دیرتر ارتباط برقرار می‌کنند، اما من همیشه سعی کرده‌ام با باز کردن راه دوستی و رفاقت این سنگینی و خشک بودن ارتباط را بشکنم.

فلسفی ادامه داد: در سال‌های فعالیتم سعی کردم مفاهیمی چون قرائت قرآن و خواندن نماز اول وقت را به شاگردانم بیاموزم و تلاش کرده‌ام با تمام وجود برای تحقق این امر تلاش کنم.

وی تذکری به والدین نیز داد و گفت: نباید کودکان را براساس آرزوهای خود تربیت کنیم بلکه باید بگذاریم تا خود براساس استعدادهایشان رشد کنند و آن وقت است که انسان‌های موفق‌تری خواهند شد.

این روحانی یادآور شد: قوانین خشک و یکطرفه و آقابالاسری هیچ گاه در تربیت جواب نداده بلکه باید با نوجوان و کودک امروزی دوست شد، علایقش را کشف کرد و با او هم قدم شد تا افتخار بیافریند.

غرق صحبت بودیم که حاج آقا به ساعتش نگاه کرد و بلند صدا زد بچه‌ها وقت نماز است، همه پسرها به وضوخانه رفتند، وضو گرفته و پشت سرش صف بستند و بر روی تشک ورزشی مشغول راز و نیاز با معبود شدند.

چه صحنه زیبایی بود، با خود فکر کردم جامعه به افرادی چون این روحانی نیاز دارد، جامعه‌ای که گاهی از مشکلات روزمره خسته است به پناهگاهی به نام دین نیاز دارد و افرادی که مروجان این دین آسماتی هستند، باید هم قدم با جامعه و نیازهای آن حرکت کنند.

گزارش از زهرا حمیدی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی روحانی تربیت اسلامی نوجوانان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: اگر میخواهیم دادرسی عادلانه در مورد اطفال و نوجوانان داشته باشیم، نیازمند آیین دادرسی افتراقی و  ساختارهای مناسب هستیم.

به گزارش ایسنا، غلامعباس ترکی در نشست  نقد و بررسی اکران فیلم "بی بدن" که عصر امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر چه نویسنده و کارگردان و عوامل دیگر این فیلم  میگویند برداشت آزاد از پرونده آرمان و غزاله را داشتیم ولی روایت داستان این طور نیست و این مقدار شباهت عجیب است و چند اشکال دارد. یکی از اشکالات این است که  حریم خصوصی افراد را نقض می کند و  وقتی اتفاقاتی را در جریان فیلم نشان می دهیم مثل نشست و برخواست  یک وکیل با کارچاق کن و ... ممکن است مصداق رفتار مجرمانه باشد و  از این جهت لازم است که این موارد را  رعایت کنیم و یک هشدار است.

وی افزود: در کل این فیلم اقدام  شایسته ای است که به یک موضوع  اجتماعی پرداخته است‌ اما ارتباط نزدیک تر سازندگان فیلم با کارشناسان حقوقی قبل از اینکه فیلم نهایی شود، به اتقان فیلم  بسیار کمک می کند. قوه قضاییه از این شفافیت و نقدپذیری استقبال می کند و آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

ترکی درباره دادرسی افتراقی کودکان و ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی گفت:  هدف  دادرسی کودکان با بزرگسالان متفاوت است.  در دادرسی بزرگسالان بدنبال سزادهی و اهداف دیگر هستیم ولی در دادرسی کودکان بدنبال عدالت ترمیمی  و ابعاد حمایتی هستیم و  این موضوع را نسبت به کودکانی  که در معرض  مخاطره آمیزی  قرار گرفته اند، دنبال می کنیم.

وی با اشاره به ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ گفت: طبق این ماده، در جرائم موجب حد یا قصاص هرگاه افراد بالغ کمتر از هجده سال، ماهیت جرم انجام شده و یا حرمت آن را درک نکنند و یا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته باشد، حسب مورد با توجه به سن آنها به مجازاتهای پیش بینی شده در این قانون محکوم می‌شوند. همچنین طبق تبصره ماده ۹۱ قانون مجازات، دادگاه برای تشخیص رشد و کمال عقل می‌تواند نظر پزشکی قانونی را استعلام یا از هر طریق دیگر که مقتضی بداند، استفاده کند.

ترکی افزود: از حیث تکلیفی که ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی مقرر کرده و مجازات حد و قصاص را برای افراد زیر ۱۸ سال منتفی می کند،  شاهد رویه مختلف بین محاکم هستیم و  به همین دلیل  قوه قضاییه، دستورالعمل چگونگی احراز رشد و کمال عقل افراد بالغ کمتر از ۱۸ سال شمسی را در آبان ماه سال ۱۴۰۲  تدوین کرده است؛ البته این دستورالعمل هم  قابل نقد است و چند ماده مختصر دارد و بیشتر توصیه است و  جامعیت لازم را ندارد.

وی گفت: اگر میخواهیم دادرسی عادلانه در مورد اطفال و نوجوانان داشته باشیم، نیازمند آیین دادرسی افتراقی و  ساختارهای مناسب هستیم. نیازمند ضابطین تخصصی در مورد اطفال و نوجوانان هستیم که در ماده ۶ قانون‌ حمایت از کودکان و نوجوانان  پیش بینی شده و از سال ۹۹ روی زمین مانده و از  داشتن پلیس اطفال و نوجوانان محرومیم؛ لذا نیازمند دادسرای تخصصی مخصوصا اطفال و نوجوانان هستیم.

ترکی ادامه داد: در فیلم بی بدن هم‌ تحقیقات توسط دادسرای جنایی انجام شده و مناسب بود اما انجام تحقیقات توسط دادسرای تخصصی در راستای دادسرای افتراقی و برای تامین دادرسی عادلانه ویژه اطفال بسیار موثر است و نیازمند نظام مشاوره و مددکاری برای رسیدگی به اطفال و نیازمند مراکز تخصصی پس از خروج آنها از زندان هستیم. باید در رسیدگی به جرایم اطفال، پلیس ترمیمی و قاضی و مددکار و بازپرس ترمیمی داشته باشیم.

وی در پایان  گفت: پرونده آرمان و غزاله بدلیل عدم وجود جسد، پرونده استثنایی بود و قضات متعددی بر روی این پرونده کار کردند و با استناد به اسناد و مدارک موجود  به این علم رسیدند که  قتل واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • هفته زمین پاک