Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:28:09 GMT

غرب کشور خنک می‌شود؛ گرمای ادامه‌دار در خوزستان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۴۱۰۲

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: هوای سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور در روزهای شنبه و یکشنبه (نهم و دهم شهریورماه) ۳ تا ۶ درجه سانتی گراد خنک می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فریبا گودرزی» روز جمعه با اعلام این خبر افزود: از امروز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در گیلان، اردبیل، مازندران ، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی رخ می دهد و این بارش ها از فردا شنبه با شدت و گستره بیشتری مراکز کشور را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: شدت بارش ها فردا در گیلان و غرب مازندران است که آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها را برای این مناطق پیش بینی کرده ایم.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: علاوه بر مناطق یادشده در روز شنبه ارتفاعات استان های سمنان، گلستان و خراسان شمالی بارش های پراکنده و احتمالا رعد و برق را دارند اما سایر مناطق کشور تا روز سه شنبه‌ آینده جوی پایدار را تجربه می کنند.

وی بیان داشت: در روزهای شنبه و یکشنبه هوای سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور بسیار خنک می شود به گونه ای که ۳ تا ۶ درجه کاهش دما را برای این مناطق پیش بینی می کنیم. این کاهش دما برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز روز یکشنبه رخ می دهد.

گودرزی خاطر نشان کرد: از امروز تا روز یکشنبه سواحل دریای خزر به ویژه سواحل گیلان مواج و متلاطم است؛ سه روز آینده وزش بادهای شدید در نوار شرقی ادامه دارد بطوریکه این وزش بادهای شدید در منطقه زابل و شرق کرمان موجب ایجاد گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا می شود.

وی در مورد شرایط آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز کمی تا نیمی ابری است و گاهی در طول روز با وزش ملایم باد همراه است؛ کمینه دمای تهران امروز صبح ۲۲ درجه سانتی گراد بود و بیشنبه دمای پایتخت امروز به ۳۳ درجه سانتی گراد می رسد و این هوای خنک تا چند روز آینده در تهران ادامه دارد.

گودرزی در مورد گرم ترین و سردترین مراکز استان ها نیز یادآور شد: سردترین مراکز کشور امروز شهرکرد و همدان با ۱۱ درجه سانتی گراد بودند و گرم‌ترین مرکز استان کشور دیروز اهواز با ۴۸ درجه سانتی گراد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی وضع هوا کاهش دما خنکی هوا شمال کشور ارتفاعات بارندگی امید علیمردانی هلال احمر علی اصغر پیوندی گروه هفت ائتلاف دریایی آمریکا لایحه تجارت ماهاتیر محمد سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سامانه بارشی از فردا (پنج‌شنبه) در استان تقویت می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با تقویت سامانه بارشی در استان، شاهد بارش‌های رگباری در مناطق مختلف این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری و رعد و برق بیشتر در مناطق نیمه غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد، افزود: با وجود اینکه آسمان زنجان تا حدودی ابری است اما از بعد از ظهر امروز شاهد وزش باد و بارش خفیف باران در ارتفاعات خواهیم بود.

این مسوول با تاکید بر اینکه روز جمعه هفته جاری بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌بینی شده، هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان طی روزهای آینده هوای خنک‌تری را نسبت به شرایط امروز تجربه خواهند کرد، ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

وی یادآور شد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۸ و ۲۷ درجه، ابهر ۸ و ۲۶ درجه، خرمدره ۹ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۱ درجه، قیدار ۷ و ۲۳ درجه، سلطانیه ۵ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6093797

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت