Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مهری مهراد، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار درباره «علل تشکیل سنگ کلیه در بدن»، اظهار داشت: سنگ کلیه یکی از بیماری‌های شایع رشته ارولوژی است.

وی ادامه داد: برای توضیح درباره سنگ کلیه باید به تشکیل سنگ نگاه کنیم؛ وجود آب و املاح در یک نقطه و انسدادی که وجود داشته، لایه‌های سنگ را تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص کلیه و مجاری ادرار افزود: برای ایجاد سنگ چند چیز مطرح است؛ از جمله آن‌ها ادرار است که دارای املاح زیادی است؛ به خاطر اینکه املاح از خون فیلتر می‌شود و باید دفع شود.

مهراد با اشاره به افرادی که مستعد تشکیل سنگ کلیه هستند، اضافه کرد: کسانی که ادرار خود را نگه می‌دارند و تخلیه نمی‌کنند، افرادی که حرکت بدنی زیادی ندارند و نشسته‌اند یا کسانی که نمک و پروتئن زیاد می‌خورند، املاح ادرارشان بیشتر می‌شود و این موارد باعث تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچه گوشت زیادتری بخوریم ادرار به دلیل بالارفتن اوره غلیظ‌تر می‌شود، بیان داشت: اگر فرد بی حرکت باشد، یا ادرار خود را ساعت‌های طولانی نگه دارد و یا انسداد ادرار داشته باشد و ادرار دفع نشود، در چنین حالت‌هایی سنگ کلیه ایجاد می‌شود.

این متخصص کلیه و مجاری ادرار با اشاره به راه‌های جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه، خاطر نشان کرد: آب خوردن فراوان باعث می‌شود املاح رقیق‌تر شوند؛ یعنی حداقل باید در ۲۴ ساعت ۸ لیوان آب بخوریم؛ البته تأکید می‌کنم که فقط به این میزان باید آب مصرف شود نه قهوه، شیر و چای؛ ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که اگر کافئین مصرف می‌کنیم بلافاصله روی آن آب مصرف کنیم؛ چراکه مصرف کافئین باعث می‌شود آب بدن را جذب کرده و ادرار غلیظ‌تر شود.

مهراد درباره «تفاوت دیدگاه در میزان مصرف آب»، تصریح کرد: برخی معتقد هستند که سبزیجات، سالاد، خیار و هندوانه آب زیادی دارند و می‌توانند معادل مصرف آب عمل کنند، اما باید گفت که آب واقعاً برای بدن لازم است؛ چراکه تمام سلول‌های بدن و مغز همراه با آب بوده و ۷۰ درصد بدن را آب تشکیل می‌دهد. منبع: فارس برچسب ها: رویداد24 ، سنگ کلیه ، علت ایجاد سنگ کلیه ، درد کلیه ، کلیه درد ، جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه ، علل تشکیل سنگ کلیه در بدن ، اخبار سلامتی ، اخبار سلامت و زندگی ، اخبار سبک زندگی ، مصرف گوشت قرمز سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سنگ کلیه علت ایجاد سنگ کلیه درد کلیه کلیه درد جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه اخبار سلامتی مصرف گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کد خبر 6088619

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟