Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت اخیرا روی شهرها و روستاهای کارآفرین دارد کار می‌کند و همه تلاش بر این است در روستاها و شهرهای کوچک که میل مهاجرتشان زیاد است، با اشتغالزایی که یکی از مصادیقش صنایع دستی است، مهاجرت معکوس را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر کشور با قدردانی از تلاش رییس سازمان میراث فرهنگی و وزیر پیشنهادی دولت، دوره وی در میراث فرهنگی را دوره‌ای پویا در حوزه گردشگری و صنایع دستی توصیف و ابراز امیدواری کرد مونسان در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، در بحث طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با سازمان دهیاریها و شهرداری‌ها بیشتر همکاری داشته باشد.
جمالی نژاد با بیان اینکه همه نقاط کشور ما آثار زیبا دارد، گفت: چرا نباید در مدارس هنر دستی آموزش دهیم؟ چرا بچه هایمان باید مدرک گرا باشند؟ چرا نباید صنایع دستی را بیاموزند و از همان کودکی با مهارت‌های صنایع دستی آشنا شوند.
معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور صنایع دستی را تنها هنری دانست که مغازه دو نبش نمیخواهد و می‌توان در منزل کنار خانواده بود و کار کرد و گفت: کار کردن در منزل و کنار خانواده کانون خانواده را نیز گرم‌تَر می‌کند.
جمالی نژاد با بیان اینکه از مشاهده نمایشگاه صنایع دستی واقعا لذت بردم، گفت: زحماتی که در شهرها و استان های مختلف کشیده شده در این نمایشگاه به نمایش در آمده است. اما احساسم این است صرف نمایشگاه نمی‌تواند مشکلاتمان را در رفع کند.
وی اضافه کرد: نباید به همین نمایشگاه ها بسنده کنیم و از این مهارت باید به صورت فراگیر استفاده و در این زمینه فرهنگسازی شود.
معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور تصریح کرد: به اعتقاد من در کنار این زحماتی که کشیده می شود، از همان دوران دبستان بین کودکانمان در دوره های درسی آموزش دهیم و در دانشگاه ها هم صنایع دستی آموزش داده شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه ملی صنایع دستی که یکشنبه سوم شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد تا فردا شب ساعت ٢٠ پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه ملی صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع د ستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران (نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران) خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز ، ۸ اردیبهشت‌ماه بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، گفت: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی، برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر بسزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران