Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:29:08 GMT

جیمز کومی به نقض سیاست اف‌بی‌آی متهم شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۶۴۹۷

جیمز کومی به نقض سیاست اف‌بی‌آی متهم شد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، جیمز کومی با افشای گفت‌وگوهای خصوصی خود با دونالد ترامپ پیش از اخراج از ریاست اداره تحقیقات فدرال، سیاست‌های اف‌بی‌آی را نقض کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته مجله تایم، دفتر بازرس کل  وزارت دادگستری آمریکا پنج‌شنبه اعلام کرد، جیمز کومی با انتقال گفت‌وگوهای خصوصی و غیر محرمانه خود به یک دوست برای رساندن آن‌ها به دست یک خبرنگار، مرتکب نقض قوانین اف‌بی‌آی و مقررات اداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتهام دیگر جیمز کومی این است که پس از برکنار شدن از ریاست اف‌بی‌آی به مقام‌های پلیس اطلاع نداد که یادداشت‌های دیگری در اختیار دارد و آن‌ها را در گاوصندوقی در منزل خودش نگهداری می‌کند.

جیمز کومی که ماه مه ۲۰۱۷ از ریاست اف‌بی‌آی کنار گذاشته شد، یک سری یادداشت مرتبط با گفت‌وگوهای خود با دونالد ترامپ داشته است. رییس‌جمهوری آمریکا در نامه برکناری جیمز کومی نوشت که او توانایی رهبری موثر اف‌بی‌آی را ندارد و یک رهبر تازه نیاز است تا اعتماد عمومی به این نهاد را بازسازی کند. کومی در همان دوران یادداشت‌های مرتبط با دیدارها و مکالماتش با ترامپ را در اختیار رسانه‌ها گذاشت.

کومی گفته است، هدفش از یادداشت و انتشار این مکالمات ثبت آن‌ها بوده چون این نگرانی وجود داشت که ترامپ بعدها منکر آن شود و دروغ بگوید. او همچنین گفته بود، قصد تحریک به انتصاب یک شورای ویژه برای رهبری تحقیقات اف‌بی‌آی درباره روابط میان روسیه و کمپین ترامپ را داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا تصمیم گرفته است تا کومی را بابت این موضوع تحت پیگرد قرار ندهد. وکلای جیمز کومی هنوز اظهارنظر نکرده‌اند اما کومی در پیامی توییتری نوشت، بازرس کل هیچ مدرکی دال بر اینکه او یا وکلایش اقدام به انتشار هرگونه اطلاعات محرمانه با رسانه‌ها کرده باشند، به دست نیاورده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جیمز کومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد