Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:50:23 GMT

اقتدار ایران همواره خیانت‌های انگلیس را خنثی کرد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۶۵۵۰

اقتدار ایران همواره خیانت‌های انگلیس را خنثی کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام(ره) این شهر، به جنایات انگلیس اشاره کرد و افزود: جدایی بحرین از خاک ایران، نقش جدی در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، انعقاد قرارداد ۷۰ ساله چپاول گمرک، استخراج معادن و راه آهن، جدایی منطقه ای از بلوچستان، قراداد ترکمنچای، کمک به رژیم بعث عراق برای حمله به ایران، پشتیبانی از اقدام‌های کوردلانه و حمایت از فتنه ۸۸، تنها گوشه ای از خیانت های انگلیس بر علیه ملت ایران طی ۲ قرن اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: در برابر این اقدام‌های انگلیس، ملت قهرمان ایران همواره با صلابت در برابر این خیانت ها ایستادگی کرده و جلوی تجاوز بیگانگان را گرفته است. 
حسینیان اضافه کرد: در جریان توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس نیز، نیروی دریایی ایران اسلامی با اقتدار نفتکش انگلیس را توقیف کرد که این اقدام، انگلیس را به خاک ذلت و حقارت کشاند. 
وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از اقدام‌های دولتمردان، تصریح کرد: انتظار داریم، دولت در ۲ سال باقیمانده از مسائل فرعی و حاشیه ‌ای که با ظهور فضای مجازی بیشتر شده است، دوری کرده و به مسائل مهم کشور توجه ویژه داشته باشند. 
حسینیان، اقتصاد و فرهنگ را از مهم ترین مسائل کشور دانست و گفت: امروز کشور به اولویت بندی مسائل و مشکلات مهم نیازمند است. 
وی به اقدام‌های پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: پیشرفت صنعت نظامی و خودکفایی نظامی امروز ایران نشان می دهد که نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی ایران در مسیر صحیح در حرکت هستند. 
حسینیان اظهار داشت: در گام دوم انقلاب، جامعه به فرهنگ سازی و فرصت سازی نیاز دارد تا با صیانت اخلاقی، با بی بند و باری اخلاقی به صورت جدی مقابله شود که رهبر انقلاب نیز به این امر تاکید ویژه دارند. 
وی، به آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف اشاره و خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای امر به معروف قیام کردند و به شهادت رسیدند، چرا که این امر مهم، تضمین کننده حیات طیبه در نظام اسلامی است. 
امام جمعه دامغان گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت زبانی و با خوش اخلاقی بیان شود و از برخورد تند و درگیری دوری شود.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم شرکت ملی نفتکش ایران خطبه ها هفته دولت نماز جمعه دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پیام صادر کرد

به گزارش تابناک، دهم اردیبهشت ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه از خود گذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است. تمدنی که بر شالوده فرهنگ، هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین سند حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است؛ بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان شناسی و مردم شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری ۶۰۰۰ ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی به زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تاکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع از قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند صد سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ حکایت دارد.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متاثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان خواران و دست نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود شاهد مجاهد‌ت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهمترین کشوری به شمار میرود که همواره نقش مهمی را در تعاملات و مناسبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

دیگر خبرها

  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها