Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق تغییری که اخیرا از سوی دولت ترامپ در یکی از قوانین این کشور صورت گرفته، بعضی از فرزندان نظامیان یا کارمندان دولتی که در خارج از این کشور مستقر هستند، دیگر به طور خودکار واجد شرایط دریافت شهروندی آمریکا نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، این قانون که از ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد، بیانگر آن است که کارمندان نهادهای دولت فدرال یا اعضای ارتش آمریکا که در خارج از این کشور مشغول خدمت هستند، از این پس باید برای شهروندی فرزندان خود که در خارج از آمریکا متولد می‌شوند، تا پیش از ۱۸ سالگی آنان روند درخواست رسمی شهروندی را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال چندین بند از این قانون بسیاری را از این روند مستثنی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به متولدانی که دست کم یک والد شهروند آمریکا دارند که پیش از تولد آن‌ها در آمریکا زندگی کرده، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر فرزندان شهروندان آمریکایی که در سایر کشورها مستقر هستند، به محض تولد به طور قانونی ساکن آمریکا شناخته می‌شوند و والدین آنها بدون طی روند درخواست شهروندی می‌توانند گواهی شهروندی فرزند خود را دریافت کنند.

با این حال سرویس مهاجرت و شهروندی آمریکا در هشداری ۱۱ صفحه‌ای این قانون تازه را در تضاد با دیگر بخش‌های قوانین مهاجرتی فدرال و روندهای وزارت امورخارجه دانسته است.

یکی از دادستانان ایالت تنسی این تغثییر قانون را "راهکاری دانسته که مشخص نیست برای حل چه مشکلی تبیین شده است".

در همین حال، یک مقام سرویس مهاجرت و شهروندی آمریکا به خبرنگاران گفته، این قانون تازه تنها بر اشخاص انگشت شماری تاثیرگذار خواهد بود و آنها از راه‌های دیگری می‌توانند برای دریافت شهروندی اقدام کنند.

مقامات این سرویس اما درباره شهروندی فرزندان اعضایی از ارتش آمریکا که شهروند این کشور نیستند و کودکانی که از سوی شهروندان آمریکایی مستقر در خارج از این کشور به فرزندی پذیرفته شده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

یکی دیگر از مقامات این نهاد آمریکایی نیز گفته است: تعداد افراد مشمول این قانون بسیار کم است و طبق آمار ما در پنج سال گذشته در هر سال تنها ۲۰ تا ۲۵ تن مشمول این قانون می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهروندی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست توطئه های جدید دشمنان در عرصه های مختلف اظهار کرد: دشمن سال‌هاست که با اتخاذ سیاست‌های مختلف همواره تلاش کرده تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که همواره شکست خورده و اکنون در تدابیر و توطئه های جدید خود علیه مردم ایران نیز به بن بست رسیده است.

وی افزود: دشمنان همواره تلاش کردند تا نقش ایران را در منطقه کمرنگ کنند اما شاهد مأیوس شدن آنان هستیم و ایران نقش بسزایی در حل و فصل مسائل منطقه ای دارد.

ترقی متذکر شد :امروز نه تنها هیچ کدام از حیله ها و اهداف دشمنان محقق نشده بلکه برعکس باعث اقتدار بیشتر ایران در سطح جهان شده است .

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: بدون شک روابط ایران و همسایگان نقش موثری در خنثی‌سازی توطئه ها و تلاش دشمن برای نابودی و انزوای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و یقینا دولت سیزدهم توفیق های بسیاری در این زمینه کسب کرده و به زودی شاهد خروج آمریکا از منطقه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم