Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (UCSD) با کشت و رشد سلول‌های بنیادی و بررسی فعالیت و بیان ژن‌های آن‌ها آن پس از طی ۱۰ ماه، مغز کوچکی به اندازه یک نخود تولید کردند. هدف از ساخت مینی مغز‌ها مطالعه رشد اولیه مغز است.

مینی مغز‌های سه بعدی، معروف به "ارگانوئیدها" در مراحل بعدی بالغ می‌شوند و شبکه‌های سلولی متصل به هم را تشکیل می‌دهند و این همان مؤلفه مهمی است که به مغز‌های واقعی اجازه می‌دهد سیگنال‌های الکتریکی را به محیط اطراف خود ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته آلیسون موتری، زیست شناس مولکولی در UCSD و نویسنده این مطالعه جدید، با این طرح، یک قدم به مدلی که بتواند مراحل اولیه یک شبکه عصبی پیشرفته را ایجاد کند، نزدیکتر شده ایم.

تیم او چندین سال است که بر روی مینی مغز‌های سه بعدی کار می‌کند و در حال حاضر، مدل آن‌ها حدود یک میلیون برابر کوچکتر از مغز انسان بالغ است.

این مطالعه، که در مجله Cell Stem Cell منتشر شد، توسط همان گروه تحقیقاتی انجام شده است که قبلاً نشان داده بودند که قادر به رشد مینی مغز‌های انسان‌های نخستین (نئاندرتال) در آزمایشگاه هستند.بیشتر بخوانید:  ساخت رباتی که از سکته مغزی جلوگیری می‌کندبه گفته این محقق؛ ارگانوئید‌های مغزی می‌توانند در درک رشد طبیعی سیستم عصبی انسان، مدل سازی بیماری‌ها، مطالعه تکامل مغز، غربالگری دارو‌ها و حتی برای مطالعات هوش مصنوعی کاربرد داشته باشند.   انتهای پیام/ اولین تجربه موفقیت آمیز محققان در ساخت مغز جنینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان

محققان دانشگاه تگزاس در آستین (پایتخت این ایالت)، موفق به ساخت نخستین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان شدند. این نوآوری به ربات‌ها امکان می دهد همان دقت لمسی پوست انسان را داشته باشند و کارهایی را انجام دهند که به دقت و کنترل دقیقی نیاز دارد. تولید این پوست، راه را برای نسل جدیدی از ربات‌ها با حساسیت و واکنش های شبیه انسان هموار می‌کند.

دریافت 21 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: مریم غلامی

دیگر خبرها

  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • ویدیو/ ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان
  • بالاخره راز هرم جیزه کشف شد!
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)