Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:31:13 GMT

امامان جمعه: خدمات دولت در این شرایط نوعی ایثار است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۷۲۳۸

امامان جمعه: خدمات دولت در این شرایط نوعی ایثار است

به گزارش گروه اخبار استان‌ها، امامان جمعه همچنین به اقدام‌های اخیر دستگاه قضایی اشاره و با تاکید بر مبارزه پیوسته و مستمر با فساد بر لزوم مبارزه با این آفت در همه بخش ها و سطوح به ویژه برخورد با دانه درشت ها تاکید کردند.

خطیبان نماز جمعه کشور در ادامه هفته دولت را بهترین زمان برای تببین و معرفی دستاوردهای نظام به مردم توصیف و از خدمات دولت در اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در استان ها به ویژه مناطق غیربرخودار و کمتر توسعه یافته قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چکیده و محور خطبه های نماز جمعه مراکز استانی در پی می آید:

سمنان:

امام جمعه موقت سمنان گفت: استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی با درایت و توانمندی جوانان و نیروی‌های ارزشی توان مقابله با ملت ایران را ندارد.

حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ این شهر افزود: قدرت نظامی ایران دشمنان انقلاب اسلامی را گوشه‌نشین کرده است و استکبار جهانی توان زورآزمایی با ملت ایران را ندارد.

کرمان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: گفتمان مبارزه با فساد در کشور آغاز شده و پیشگام این مبارزه با فساد باید دولت باشد و با شفافیت کارها و اقدامات خود را بیان کند تا جلوی فساد گرفته  شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان با تأکید بر رعایت تقوای الهی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: آن ها به دور از هر گونه گرایش و بی ریا برای مردم خدمت می کردند.

زاهدان:

امام جمعه موقت زاهدان گفت: در شرایط  کنونی که انواع و اقسام تحریم‌ها کشور را درگیر کرده انصافا دولت خدمات ارزنده و قابل تقدیری در کشور انجام داده است.

حجت الاسلام سید روح الله حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از خدمات دولتمردان تقدیر کرد و از مسئولان خواست ضمن جدی گرفتن نظارت ها بر رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشت و رفع نگرانی های آنان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

بوشهر:

امام جمعه بوشهر گفت : مبارزه با فساد راهبرد اساسی نظام جمهوری اسلامی است و دراین موضوع انتظار بحق مردم نیز برخورد بدون ملاحظه به ویژه در حوزه اقتصادی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در این ارتباط عملکرد قاطع رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادی قابل تقدیر است و کاری که در این حوزه آغاز شده باید براساس قانون، عدالت، انصاف و قاطعیت ادامه پیدا کند تا با دانه درشت هایی که همانند زالو خون مردم را می‌مکند برخورد جدی صورت گیرد.

ایلام:

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به وضعیت خاص کشور ناشی از تحریم های دشمن گفت: اقدام های دولت و نظام در شرایط کنونی نوعی ایثار است.

حجت الاسلام شمس الدین صفر لکی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با تبریک هفته دولت، دستاوردهای نظام را مدیون خون شهیدان رجایی و باهنر دانست و بر گرامیداشت یاد و خاطره آنها تاکید کرد.

بیرجند:

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جنگ روانی و حیله مهمترین حربه دشمنان نظام و انقلاب است که برای نجات از این فریب دشمن باید بصیرت داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود:  انقلاب ما با بصیرت مردم ایجاد شد و چهل سال با همین بصیرت به راه خود ادامه داد و در گام دوم انقلاب اسلامی به بصیرت بیشتری نیاز داریم.

مشهد:

امام جمعه مشهد با اشاره به لزوم الگو قرار دادن شهید رجایی توسط دولتمردان پیروی از رهنمودهای رهبری را ویژگی لازم برای دولتمردان جمهوری اسلامی دانست.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) شهیدان رجایی و باهنر را دو شهید شاخص انقلاب دانست و افزود: شهید رجایی جمله معروفی با این مضمون دارد که من مقلد امام خمینی(ره) هستم که از این جمله دو نکته در مورد شهید رجایی به اثبات می رسد یکی این که وی شیعه متدین و مقلد مرجع تقلیدش بود و دوم اینکه مدیریت او در سایه رهنمودهای امام راحل قرار داشت.

قزوین:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: ایستادگی مقابل استکبار جهانی و اسراییل، در جهت اهداف قیام حضرت سید الشهدا (ع) و تحقق امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با گرامیداشت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و سالروز شهادت امام حسین(ع) افزود: ایشان در زمان ورود به سرزمین کربلا در سخنرانی‌ها و وصیت خود، هدف از قیام را امر به معروف و نهی از منکر و برچیدن ظلم اعلام کردند.
 قم:

امام جمعه موقت قم گفت: مسأله فرهنگ بسیار حساس و کلیدی است و امروز دشمنان ایران اسلامی در مواجهه با ارزش های دینی و انقلابی، قتل عام به راه انداخته و همه مردم و مسؤولان باید مراقب آن باشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم  افزود: یکی از دغدغه های جدی مردم و دلسوزان نظام اسلامی، حفظ حجاب و عفاف است و از همه مردم و مسئولان  انتظار داریم این ارزش دینی را حفظ و حراست  و کاری نکنند که دشمنان از تزلزل ارزش ها در ایران اسلامی شاد شوند.

اراک:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مبارزه با فساد در کشور باید در اولویت کار ملت و قوای سه گانه قرار گیرد.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی » در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: امام حسین(ع) برای مقابله با فساد، امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و اکنون نیز مردم،قوه ضائیه، دولت، مجلس و نیروی انتظامی برای مقابله با فساد در کشور جدی باشند.

اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ملت ایران خودباور شده‌اند و این خودباوری زمینه پیشرفت و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت افزود: هفته دولت، هفته گرامیداشت اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته و آگاه‌سازی مردم به ویژه جوانان در زمینه این اقدامات است.

همدان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مسئولان از خود مردم هستند و باید همچون شهید رجایی ساده زیستی را در زندگی خود بکار گیرند.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت افزود: مسئولان باید در این هفته عوامل موفقیت و عواملی که موجب نا موفقیت امور شده است را بررسی کنند.

بندرعباس:

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: بخشی از مشکلات در فساد اداری ناشی از قوانین ضعیف و یا اجرا نشدن قانون است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های نمازجمعه بندرعباس افزود: در بین لقمه های حرام، آنچه تار و پود جامعه را با مشکل مواجه می کند رشوه است.

شهرکرد:

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری ماه های محرم و صفر تاکید کرد : در عزاداری این دو ماه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه هیات های عزاداری قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهرکرد افزود: فضای عمومی شهرها و روستاها برای آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان آماده شود و در این آیین ها به اصل قیام امام حسین (ع) که امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

سنندج:

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دشمنان راه نفوذ به جامعه اسلامی و استحاله آن را حوزه فرهنگی می‌دانند، گفت:  تنها راه مقابله با توطئه دشمن و مقابله با تهاجم فرهنگی عمل به آیات قرآن و احادیث است.

ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت:‌ قرآن خود ذکر می‌کند که بیان کننده همه چیز و هدایتگر و رحمت برای مسلمانان است بنابراین عمل به آموزه‌های آن فرد را در دنیا و آخرت سربلند می‌کند.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند

پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تأکید کرد: پایگاه­‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تایید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلفند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران