Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا معماریان عصر روز جمعه در نشست با خانواده های نوجوانان و جوانان موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا در تیران افزود: وجود احساس ارزشمندی در بین افراد موجب کاهش مشکلات اجتماعی و انحراف در بین نوجوانان و جوانان می شود.

وی بیان کرد: افرادی که احساس ارزشمندی برای خود ندارند با ناامیدی و بی برنامه گی زندگی می کنند که به دنبال این ناامیدی دست به خودکشی جسمی و یا خودکشی انگیزه ای می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این روانشناس ثروت و متعلقات دنیایی برای تقویت انگیزه و امید به زندگی افراد به تنهایی موثر نیست و اگر فرد احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد و با کشف توانایی ها در جامعه نقش خود را ایفا کند آنگاه با وجود مشکلات مادی قادر به مقاومت خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیاری از ثروتمندان به دلیل این که حس خوبی نسبت به زندگی اجتماعی و فردی خود ندارند، زندگی خوبی هم برای خود نساخته و با مشکلات اجتماعی روبرو می شوند.

رئیس انجمن روانشناسان مثبت گرای ایران با بیان این که باید نوجوان و جوان در دوران اوقات فراغت خود به تفریح های سالم و رشد و استعدادهای خود بپردازد، تصریح کرد: بی برنامه‌گی، حضور بدون علاقه و اجباری در کلاس ها و درگیری زیاد در کلاس های آموزشی خسارت های زیادی را برای این افراد ایجاد می کند و آن ها قادر به رشد استعدادهای خود بر اساس علاق و انگیزه فردی نخواهند بود.

وی اضافه کرد: خانواده ها کمبودهای دوران نوجوانی خود را به فرزندانشان تحمیل نکنند و فرصت برنامه ریزی و بررسی علاقه به فرزند خود بدهند تا بر اساس آنچه علاقمند است برنامه زندگی خود را ترسیم کند.

معماریان ارائه مشاوره و راهکار برای تدوین یک برنامه موفق را حق یک نوجوان و جوان بیان کرد و گفت: این مشاوره ها نباید با اجبار و بر اساس صلاحدید فردی باشد.

وی خانواده را مهمترین رکن برای فعالیت تربیتی معرفی کرد و گفت: بر اساس تحقیقات جهانی مدارس تنها 16 درصد در امر تربیت اثرگذار بودند و مابقی این ماموریت مهم در بین اعضای خانواده و جامعه تامین می شود.

وی محبت و ابراز علاقه در بین افراد خانواده را برای تربیت مهم بیان کرد و اظهارداشت: باید رفتار اعضای خانواده با محبت و دوستی باشد تا نوجوان و جوانان امنیت خاطر داشته باشد و در هنگام مشکلات از راه های غلط وارد نشود.

نشست خانواده های عضو موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا با هدف آشنایی بیشتر برای برنامه ریزی در دوران نوجوانی و فراغتی نوجوانان و جوانان در خانه تاریخی میرزا برگزار شد.

تابستان هر امسال پنج هزار پایگاه اوقات فراغت در استان اصفهان توسط اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، تبلیغات اسلامی، فنی و حرفه ای، اوقات و امور خیریه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج و شهرداری ها تشکیل شد که البته برخی از این نهادها فعالیت مشترک با همدیگر دارند.

/6026/7131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقات فراغت اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود