Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:32:08 GMT

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۰۵۳۲

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته‌ای که گذشت

چهارمین دوره مسابقات دفاع شخصی و هنرهای رزمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی یادواره شهدای مدافع حرم روز شنبه با قهرمانی تیم ارشد نظامی اصفهان به پایان رسید.

مسوول برگزاری این مسابقات اظهارداشت: پس از تیم ارشد نظامی اصفهان که ۳۶ امتیاز کسب کرد، تیم گروه ۱۱ مراغه با ۲۴ امتیاز دوم شد و تیم‌های تیپ ۳۵ کرمانشاه و گروه ۲۲ شهرضا با ۲۳ امتیاز به طور مشترک مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جعفرخانی ادامه داد: بیش از ۳۰ تیم از تمامی واحدها و یگان‌های نیروی زمینی ارتش در سبک‌های دفاع شخصی کلاسیک، کاربردی، نظامی، هنرهای فردی نمایشی و مبارزات نظامیان در این مسابقات سه روزه که از پنجشنبه گذشته در مرکز آموزش شهید سپهبد صیاد شیرازی(مراتو) اصفهان آغاز شده بود، به رقابت پرداختند.

سرمربی تیم فوتسال هایپر شاهین شهر برکنار شد

سعید رستمی سرمربی تیم فوتسال هایپر شاهین شهر با تصمیم هیات مدیره باشگاه برکنار شد.

احمدرضا هادی مدیر اجرایی تیم فوتسال هایپر شهر شاهین شهر افزود : این تصمیم با توجه به عدم کسب نتایج مطلوب و دلخواه مورد نظر از سوی هیات مدیره باشگاه در ۲۴ ساعت گذشته اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: جایگزین رستمی، مهدی مصطفوی مربی فعلی این تیم فوتسال است که هدایت آن را در ادمه لیگ برتر عهده دارد و از زحمات سعید رستمی برای این تیم قدردانی می شود که صادقانه برای موفقیت هایپر تلاش کرد.

شبکه امداد و نجات جوانان کشور در اصفهان تشکیل شود

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان، موافقت با تشکیل شبکه امداد و نجات جوانان کشور در این استان را از وزارت ورزش و جوانان خواستار شد.

محمد سلطان حسینی در نشست اختتامیه کارگاه ملی امداد و نجات سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در محل مجتمع بهارستان اصفهان افزود: با توجه به پتاسیل سازمان های مردم نهاد جوانان، جانشینی اصفهان برای تهران در مدیریت بحران و ظرفیت های استان در خدمت رسان در مواقع اضطرار امکان تشکیل شبکه امداد و نجات جوانان در این استان فراهم است.

وی بیان کرد: با موافقت وزارت ورزش و جوانان برای تشکیل این شبکه در اصفهان، همکاری بین نهادها و سازمان های متولی در استان جذب می شود تا این که با برنامه ریزی های جدید همه فعالیت های آموزشی و خدمت رسانی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور با محوریت این منطقه انجام شود.

تیم های خارجی مسابقات رزم آوران «جام وحدت» وارد اصفهان شدند

اعضای تیم های خارجی مدعو مسابقات بین المللی رزم آوران "جام وحدت" شامل تیم های گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و ایران وارد اصفهان شدند.

رییس ستاد برگزاری این مسابقات اظهارداشت:  در قالب این رقابت ها ۴۰ ورزشکار در پنج وزن، جمعه هفته جاری در سالن ۱۷ شهریور مجموعه ورزشی تختی اصفهان با یکدیگر مبارزه می کنند،

سیامند پویامنش اضافه کرد: نخستین دوره مسابقات بین المللی رزم آوران جام وحدت سال ۸۹ در اصفهان برگزار شده بود و در آن مسابقات تیم ایران به قهرمانی دست یافت، این دوره  شانس قهرمانی کشورمان بیش از سایر تیم ها خواهد بود.

 ۱۴ طرح ورزشی در استان اصفهان بهره برداری شد

۱۴ طرح ورزشی ، هفته دولت طی آیینی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان اظهارداشت: با بهره برداری ایم تعداد طرح های ورزشی بیش از ۲۲ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه شده است.

وی هزینه اجرای این طرح ها را بیش از هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک های شهرداری ها، تعاونی ها و خیران  تامین شده است.

اجرای طرح های نظارتی در اماکن ورزشی به کاهش تخلفات مربوط می انجامد

معاون اداری مالی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: اجرای بیشتر طرح‌ های نظارتی از اماکن و باشگاه های ورزشی به کاهش تخلفات و موفقیت ورزشکاران می انجامد چرا که تعالی این مجموعه ها بدون اجرای این راهبرد امکان پذیر نیست.

احسان شاه علی در گردهمایی روسای هیات های پزشکی ورزشی ناظرین ستاد سلامت استان در سرای ورزشکاران اصفهان اظهار داشت:  نظارت و ارزیابی اماکن و باشگاه های ورزشی نباید مختص کلانشهر اصفهان باشد و نیاز است که در تمامی محله ها و شهرستان ها تسری پیدا کند.

وی بر اجرای هرچه بیشتر طرح های ارزیابی و نظارت در نقاط دوردست و همچنین تمامی محله ها استان اشاره کرد و ادامه داد: موضوعات یاد شده باید در  مکان های ورزشی استان به ویژه در مسابقات کمتر برخوردار اجرا شود.

بازیکنان به کیفی نبودن توپ لیگ برتر فوتبال اعتراض دارند

سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: توپ های لیگ برتر باعث اعتراض بازیکنان شده و فصل قبل توپ های بهتری برای بازی ها استفاده می شود.

رسول خطیبی در نشست خبری قبل از دیدار با تیم فوتبال سپاهان در هتلی در اصفهان اظهارداشت : توپ های فصل گذشته بهتر از توپ های فصل جاری  بود، معتقدم این توپ ها مشکل دارند و در کیفیت بازیها اثر می گذارد و دیر به تیم ها دادند.

وی بیان کرد : تیم سپاهان از کادر فنی قوی برخوردار است و برای قهرمانی همیشه تلاش کرده است.

آمار بیمه شدگان ورزشی اصفهان تا پایان امسال به ۳۵۰ هزار نفر افزایش می یابد

رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: ۳۱۰ هزار بیمه شده ورزشی در این استان به ثبت رسید که پیش بینی می شود این میزان تا پایان امسال به ۳۵۰ هزار افزایش پیدا کند.

احمد باقری مقدم در گردهمایی روسای هیات های پزشکی ورزشی ناظرین ستاد سلامت استان در سرای ورزشکاران اصفهان اظهار داشت: پیش از شروع فرایند ثبت نام الکترونیکی کارت بیمه ورزشی، این گمان می رفت که سیر صعودی افزایش ثبت نام ها متوقف و کمتر شود، اما این موضوع محقق نشد و خوشبختانه دریافت غیرحضوری کارت بیمه ورزشی با استقبال بیشتری روبه رو شد.

تشکیل کنفدراسیون آسیایی رزم‌آوران نیازمند حمایت‌های داخلی است

بنیانگذار و رییس انجمن رزم‌آوران ایران گفت: تشکیل کنفدراسیون آسیایی رزم‌آوران نیازمند حمایت‌های داخلی به ویژه از سوی وزارت ورزش و جوانان است.

مجید رجایی افزود: در سال‌های گذشته تلاش شده تا تشکیلات منسجم و بهتری برای آن ایجاد شود، اما باز هم حمایت‌های این وزارتخانه کم است و انتظار می‌رود به گونه‌ای پشتوانه‌سازی کنیم که بتوانیم کنفدراسیون آسیایی ایجاد کرده و در گسترش هر چه بیشترش گام برداریم.

وی اضافه کرد: تاکنون حمایت مالی از این ورزش تنها از سوی خیران و دوستداران بود، اما فعالیت در ابعادی گسترده‌تر و در بیرون از مرزها، حمایت دولتی را می‌طلبد.

گلف ایران به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ است

دبیر فدراسیون گلف گفت: با برنامه ریزی های مدون قصد داریم برای المپیک ۲۰۲۴ به طور جدی تلاش کنیم تا کشورمان نماینده ای در این آوردگاه مهم جهانی داشته باشد.

مهرداد جمشیدی در حاشیه افتتاح زمین مینی گلف اصفهان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: البته دستیابی به هدف ذکر شده کار چندان آسانی نخواهد بود، اما این عزم و همت در فدراسیون وجود دارد و علاوه بر آن ارتقای سطح کمی و کیفی ورزشکاران این رشته مشهود و در سال های اخیر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ سال قبل جایگاه ایران در رده جهانی هفتادم بود، اما در سال های اخیر ۲۰ رده صعود کردیم و به رده پنجاهم  رسیدیم، این رتبه باز هم می تواند بهتر شود، ایران همچنین در رده نوزدهم آسیا قرار دارد.

دومین پیروزی سپاهان در لیگ برتر فوتبال به دست آمد

تیم فولاد مبارکه سپاهان دومین پیروزی خود را در لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک بر صفر مقابل ماشین سازی تبریز کسب کرد.

دیدار تبم های سپاهان اصفهان و ماشین سازی تبریز از ساعت ۲۰ پنجشنبه شب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با حضور بیش از شش هزار هوداران سپاهانی آغاز شد.

 در این دیدار شاگردان امیر قلعه نویی بازی را هجومی شروع کردند و در در دقایق ابتدایی موقعیت های خوبی را به دست آوردند که در گل زدن درست عمل نکردند.

تیم حریف نیز دست و پابسته نبود و موقعیت های خطرناکی را روی دروازه حرف تدارک دیدار که به گل تبدیل نشد.

سرمربی ماشین سازی تبریز: فرصت های گلزنی را از دست دادیم

سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: در دیدار با سپاهان از سه موقعیت گلزنی به درستی بهره نبردیم ولی تیم حریف به گل رسید.

رسول خطیبی پس از شکست تیمش مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان افزود: در این دیدار از موقعیت های خود به درستی استفاده نکردیم و سه فرصت گلزنی را به راحتی از دست دادیم.

وی با بیان این که تیم سپاهان ار دو فرصت گلزنی خود یک موقعیت  را تبدیل به گل کرد افزود: هر دو تیم خوب بازی کردند ، بازی می توانست مساوی شود ولی این اتفاق رخ نداد با این حال تیم سپاهان میلیاردی قرار داد دارد ولی ما این چنین نیسیتم.

مسابقات بین المللی رزم آوران «جام وحدت» در اصفهان آغاز شد

مسابقات بین المللی رزم آوران «جام وحدت» روز جمعه با حضور تیم‌های گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و ایران در اصفهان آغاز شد.

در قالب این رقابت ها ۴۰ ورزشکار در پنج وزن، در پنج وزن در سالن ١٧ شهریور تختی اصفهان با یکدیگر مبارزه می کنند.

بنیانگذار رزم آوران در ایران و رییس انجمن کشور در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: هدف این رشته ترویج روحیه جوانمردی، گذشت و تعالی اخلاق است.

مجید رجایی خاطرنشان کرد : برگزاری مسابقات بین المللی به میزبانی ایران نقش شایانی در ارتقای سطح کیفی و کمی ورزشکاران ایفا می کند.

قلعه نویی: می توانستیم گل های بیشتری بزنیم

سرمربی تیم سپاهان اصفهان با ابراز خرسندی از پیروزی تیمش مقابل ماشین سازی تبریز گفت: در دیداربا این تیم می توانستیم گل های بیشتری بزنیم که بدشانس بودیم.

امیرقلعه نویی بعد از پیروزی تیمش مقابل ماشین سازی تبریز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان افزود: از این که توانستیم سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم خدا را شکر می کنم و علی قربانی گلزنی کرد و به حق خود رسید، این بازیکن فصل گذشته با گل خود مقابل پدیده تیم ما را آسیایی کرد.

وی با تبریک به رسول خطیبی سرمربی تیم حریف به دلیل بازی خوب تیمش تصریح کرد : به قول کشتی گیران تیم مستحکمی بود، با این حال باید با اختلاف دو سه گل پیروز میدان می شدیم که بدشانس بودیم.

تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان بر ستارگان ورامین غلبه کرد

تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان روز جمعه در دیداری زیبا و پرگل با نتیجه چهار بر یک ستارگان ورامین را شکست داد.

دیدار تیم های فوتسال گیتی پسند و ستارگان ورامین در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتسال کشور در ورزشگاه پیروزی اصفهان برگزار شد و در پایان تیم میزبان در یک بازی زیبا با نتیجه  ۴ بر یک پیروز میدان شد.

در ابتدای نیمه اول تیم گیتی پسند طوفنده حملاتی را روی دروازه حریف تدارک دید و موفق به گل زنی نشد. بازیکنان تیم حریف نیز در ضد حمله موقعیت های خود را از دست دادند تا این که در دقیقه ششم این دیدار گیتی پسند اولین گل خود را توسط پیمان حفیظی به ثمر رساند.

ایران قهرمان مسابقات بین‌المللی رزم‌آوران «جام وحدت» شد

تیم «ایران الف» در مسابقه‌های رزم‌آوران «جام وحدت» در اصفهان با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت.

در امتیازهای بخش تیمی، ایران الف در این دوره ١۶ امتیاز کسب و قهرمانی را از آن خود کرد، افغانستان با سه امتیاز نایب قهرمانی را به خود اختصاصی داد و گرجستان با ٢ امتیاز به رتبه سوم رسید.

در رتبه بندی انفرادی در وزن نخست این رقابت‌ها مصطفی حاجی میری از تیم ایران ب به مقام نخست دست یافت، نجیب کریمی از افغانستان دوم شد و محمدرضا بنا از تیم ملی ایران الف به مقام سوم دست یافت.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در امان، پایتخت کشور اردن برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد. ۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در ۳ گروه ۳ تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل این مسابقات به این شرح است:

گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ

گروه B: کویت - ایران- چین

گروه C: اردن- هند - عمان

گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی- چین تایپه- قطر

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ در لهستان قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود.

لازم به ذکر است که ابتدا قرار بود رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار گردد که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابت‌ها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

کد خبر 6096611

دیگر خبرها

  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۴ اردیبهشت
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • تیم فوتبال زیر ۱۸ سال دختران ایران چگونه قهرمانی تورنمنت کافا شد
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا