Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@06:49:09 GMT

یک توفان ویرانگر در مسیر فلوریدا

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۰۶۳۸

یک توفان دریایی در حال قوت گرفتن و حرکت به سوی سواحل جنوب شرقی آمریکاست و هواشناسان آن را بسیار خطرناک ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این توفان دریایی که «دوریان» نام دارد هم اکنون به لحاظ شدت، درجه یک محسوب می‌شود اما با تلاطم و حرکت در اقیانوس آرام در حال قدرت گرفتن است و پیش‌بینی شده که ممکن است در زمان رسیدن به سواحل جنوب فلوریدا به توفندی با قدرت ۳ یا حتی ۴ بدل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداکثر قدرت یک طوفان دریایی ۵ است.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا برآورد کرده که دوریان حوالی عصر یکشنبه به منطقه‌ای در حد فاصل ایالت‌های فلوریدا و جورجیا برسد.

توفان‌ های دریایی معمولا با رسیدن به خشکی تضعیف می‌شوند اما بسته به سهمگینی‌شان حتی پیش از نزدیک شدن به خشکی می‌توانند سطح آب دریاها را تا چند متر بالا ببرند و مناطق وسیعی را زیر سیل فرو ببرند.

از همین رو «ران دسانتیس»، فرماندار فلوریدا از هم اکنون وضعیت فوق‌العاده در این ایالت اعلام کرده است.

او توصیه کردی کسانی که در نوار احتمالی حرکت این توفان قرار دارند دست کم مایحتاج هفت روز را آماده کنند.

مرکز هواشناسی و توفان‌های دریایی آمریکا هم در تازه‌ترین اطلاعیه خود توفان دوریان را حامل گردبادهای ویرانگری دانسته که سواحل شرقی فلوریدا را تهدید می‌کنند.

هشدارهای جدید پس از آن منتشر شد که کانون توفان دریایی دوریان از کنار پورتوریکو گذشت و این جزیره سرزمینی آمریکا را از یک بلای ویرانگر دیگر مصون گذاشت.

پورتوریکو سال گذشته و پس از این که توفان دریایی ماریا تاسیسات زیربنایی این جزیره را در هم کوبید برای ماه‌ها بدون برق ماند و اگر چه در ابتدا تعداد قربانیان چند ده نفر اعلام شده بود اما تحقیقی که توسط دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفت تعداد قربانیان این توفان دریایی را حدود ۳۰۰۰ نفر تخمین زد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فلوریدا توفان توفان دریایی هشدار امید علیمردانی هلال احمر علی اصغر پیوندی گروه هفت ائتلاف دریایی آمریکا لایحه تجارت ماهاتیر محمد سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • تصاویر آخرالزمانی از گردباد ویرانگر در آمریکا | ویدئو
  • گردباد ویرانگر در آمریکا + فیلم
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین