Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:25:46 GMT

اردوغان: به خاک هیچ کشوری چشم طمع نداریم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۱۵۸۵

اردوغان: به خاک هیچ کشوری چشم طمع نداریم

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که تنها هدف این کشور از عملیات در عراق و سوریه و منطقه دفاع از حقوق ترکیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: تنها هدف ما از مبارزه در عراق، سوریه و خاورمیانه دفاع از حقوق خودمان و تضمین امنیت ملت‌های دوست و برادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این دلیل که تا زمانی که جان میلیون‌ها تن از مردم پشت مرزهایمان در خطر باشد ما نمی‌توانیم آرامش داشته باشیم.

این درحالی است که اردوغان چند سال پیش گفته بود که "شهر موصل عراق به ترکیه تعلق دارد".

ترکیه خواهان حق خود در موصل عراق و حلب سوریه است تا رویای قدیمی ترک‌ها برای الحاق این دو شهر تاریخی به نقشه ترکیه را برآورده کند.

همچنین روزنامه "دیریلیش بوسطاسی" ترکیه که حامی اردوغان است نقشه این کشور را منتشر کرده که شامل مناطقی از سوریه و عراق است.

پیش از این نیز مرکز پژوهش‌های آمریکا احتمال داد که رئیس‌جمهوری ترکیه به خاک سوریه چشم طمع دارد و صرفا به منطقه امن محدود نمی‌شود.

اردوغان در سخنان خود گفت: تحولات ادلب به گونه‌ای نیست که ما مایل به آن هستیم. تعداد زیادی از مردم به خاطر حملات کشته شده و به ترکیه پناه آورده‌اند. پست دیده‌بانی ۹ و ۱۰ ما در ادلب در معرض ضربه‌هایی قرار گرفته و بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به او در این باره هشدارهای لازم را دادیم.

اردوغان درباره منطقه امن گفت: درباره منطقه امن با عمق ۲۰ مایل طرف آمریکایی خواهان عمق کمتری شد و ما به صورت موقت موافقت کردیم. هیئت‌های ترکیه و آمریکا به دیدارهای خود درباره جزئیات منطقه امن ادامه می‌دهند.

اردوغان گفت: در صورتی که آمریکا به موضع خود درباره جنگنده‌های اف۳۵ ادامه دهد ما به دنبال جایگزین خواهیم گشت. ما احتمالا به روسیه به عنوان جایگزینی برای خرید جنگنده‌ها روی آوریم. اگر آمریکا به همین روش ادامه دهد ما برای مشکلمان چاره‌ای می‌اندیشیم. آیا سو۳۵ را خواهیم خرید یا اف۳۵ یا سو۵۷. ما هنوز در مراحل اولیه بررسی گزینه‌های خود هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان عملیات ترکیه در عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، انفجارها و درگیری ها در حومه شمالی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه در حال وقوع است، عجز و ناتوانی ترکیه را در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبان خود نمایان می کند.

 

.

 

ناتوانی ترکیه در برقراری امنیت در شمال حلب در شرایطی است که در مناطق تحت کنترل گروهک تحریرالشام در ادلب نیز حذف برخی فرماندهان و اعتراضات مردمی به بالاترین سطح خود رسیده است.

«رضا الباشا»؛ خبرنگار میدانی سوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون دلایل انفجارها و درگیری ها گفت: در این مناطق بیش از یکصد گروه تروریستی مورد حمایت آنکارا با هدف تثبیت نفوذ اقتصادی و امنیتی و همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در همین راستا اختلافات فرماندهان شبه نظامیان موسوم به لشکر معتصم در شهر مارع بر سر تجارت مواد مخدر، قاچاق و تبادل اتهام در زمینه فساد و خیانت در اموال عمومی، به کشته شدن فرمانده لشکر معتصم و برقراری منع آمد و شد در این منطقه منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ترکیه در منطقه ای که بیش از 100 گروه مسلح تروریست را تحت حمایت خود قرار داده، همچنان نتوانسته  زمینه وحدت نظری و عملی را در صفوف این گروه ها ایجاد کند.

این در حالی است که اردوغان پیش از این مدعی شده بود با نظارت ترکیه و گروه های متحد بر این مناطق، در آینده ای نزدیک ساختاری را پی ریزی خواهد کرد که خواهد توانست به جایگزینی برای دولت بشار اسد در دمشق تبدیل شود.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 

همزمان افزایش تعداد بمب گذاری ها و درگیری ها میان این گروه های مسلح، خشم و نارضایتی مردم و اهالی ساکن در این مناطق را نیز برانگیخته است تا انتقادات از عملکرد گروه های متحد آنکارا در نوار شمالی سوریه از حلب تا ادلب شکلی آشکار به خود بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد