Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@12:25:10 GMT

سرانه فضای سبز ‌برای هر شهروند بیرجندی ۴ متر مربع است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۱۷۱۶

سرانه فضای سبز ‌برای هر شهروند بیرجندی ۴ متر مربع است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه امسال سال اوج پروژه‌های عمرانی شهرداری بیرجند است، گفت: سرانه فضای سبز ‌برای هر شهروند بیرجندی ۴ متر مربع است. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیرابراهیم زاده صبح امروز به اتفاق تنی چند از مدیران این سازمان در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی با خبرنگاران این مجموعه به بحث و گفت‌ وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را بازوی توانمند و قدرتمند دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه نیاز است خدماتی که در دستگاه‌ها اجرا می‌شود به نحو مطلوب به مردم منعکس شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند تاکیدکرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای ایجاد نشاط و امید بیشتر در مردم خدماتی که انجام‌ می‌دهند را توسط خبرنگاران به گوش مردم برسانند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه شهرداری و سازمان‌های تابعه نیز اساس کار خود را بر خدمت به شهروندان و فضای کاری به دور از حاشیه گذاشته است، گفت: یکسری از اقدامات و خدمات انجام شده واقعا نیاز به انعکاس دارد تا عملکرد واقعی شهرداری به اطلاع مردم برسد.

وی با بیان اینکه زیباسازی شهری جزو رسالت‌های مهم سازمان سیما و منظر است، ادامه داد: در طی یکسال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این سازمان انجام شده که امسال نیز بسیار پر قوت تر از سال گذشته ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند افزود: فرهنگ سازی نگهداری فضای سبز باید در بین مردم ترویج شود که در این زمینه نقش خبرنگاران بسیار مهم است.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه این استان شرایط اقلیمی خاصی دارد، تصریح کرد: اما با این وجود ما موفق شدیم 12.5 متر فضای سبز را برای هر شهروند داشته باشیم.

وی میزان فضای سبز دست شهرداری را بالغ بر 265 هکتار دانست و ادامه داد: سرانه فضای سبز پارکی نیز برای هر شهروند 4 متر مربع است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند از وجود 91 پارک در شهر بیرجند خبر داد و یادآور شد: امسال سال شکوفایی و اوج پروژه‌های عمرانی شهرداری بیرجند خواهد بود.

طرح زیباسازی پارک جنگلی در دستور کار شهرداری بیرجند قرار گرفتشهرداری بیرجند: پروژه‌های نیمه‌تمام شهری هرچه سریع‌تر تکمیل شوند

مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی نیز در گزارشی به فعالیت این دفتر طی 6 سال گذشته اشاره کرد و گفت: دفتر بیرجند به عنوان سومین دفتر استانی فعالیت خود را در بهمن 92 آغاز کرده است.

محمد قربانی با بیان اینکه این خبرگزاری به چند زبان فعالیت می‌کند، افزود: این خبرگزاری سال گذشته به عنوان خبرگزاری برتر معرفی شد.

مصاحبه کامل رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری بیرجند با خبرنگار تسنیم به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پروژه چهارباغ گفت: تهران شهری پر جمعیت با آلودگی‌های مختلف است و نیاز به توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت به وضوح احساس می‌شود و البته در این زمینه اقدامات مختلف و متنوعی صورت گرفته که یکی از آن‌ها پروژه چهارباغ است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ۴۵ هکتار مساحت دارد افزود: بناست تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باغ‌های ایمان، بهشت، آفرینش و دانش در کنار افزایش آمار فضای سبز تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، احداث شده و خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه کنند.

محمدخانی با بیان اینکه این مجموعه از دسترسی خوبی برای شهروندان برخوردار است عنوان کرد: طرح اتصال به اراضی مصلای مرکزی حضرت امام خمینی (ره) در مساحتی حدود ۷ هکتار احداث خواهد شد و این محدوده از ضلع شمال به بزرگراه همت، از ضلع شرق به بزرگراه شهید حقانی، از ضلع جنوب به بزرگراه شهید سردار سلیمانی و از ضلع غرب به مجموعه حکمت صدرا ختم می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص مبانی نظری چهار باغ خاطرنشان کرد: این پروژه شامل چهارباغ با مبانی نظری خاص خود بوده که هدف آن نمایش و ارائه مفاهیم مذهبی در قالب فضایی تفرجی و تفریحی است.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به‌عنوان کارفرما، سازمان مهندسی شهرداری تهران به‌عنوان مدیر طرح، شرکت مهندسان مشاور ایمن راه به عنوان طراح و مشاور و مجموعه ویژه شهید رجایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار مسئولیت احداث این پروژه را بر عهده دارند.

محمدخانی ضمن اشاره به دسترسی‌های داخلی مجموعه چهارباغ اذعان کرد: با افتتاح این مجموعه توسعه فضای سبز شهر تهران روند صعودی به خود می‌گیرد به همین دلیل سعی می‌کنیم دسترسی و استفاده از این مجموعه برای همه شهروندان راحت باشد و ماشین آلات مختلف اعم از ماشین‌آلات خدماتی، اورژانسی، تشریفاتی و همچنین خودرو‌های برقی برای جابه‌جایی معلولان و سالمندان، جاده پیرامونی در اطراف پروژه احداث خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی در بخش دیگری از این پروژه جانمایی شده است که در ۴ طبقه و با ظرفیت حدود ۱۶۰۰ خودرو در ضلع جنوب باغ ایمان و شمال بزرگراه شهید سلیمانی احداث می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این فضا را برای استفاده شهروندان در اختیارشان بگذاریم، اما زمان تعیین شده برای آماده‌سازی این پروژه تیرماه سال‌جاری بوده که فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • از «بیژن نوباوه وطن» چه می‌دانیم
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران