Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان گیلان امروز، 9 شهریور ماه در جلسه شئون فرهنگی با محوریت ماه محرم كه با حضور دستگاه‌های متولی در مجتمع فرهنگی غدیر رشت برگزار شد، اظهار کرد: ماه محرم برای مسلمانان جهان خصوصا برای شیعیان نقطه عطف تاریخی و فرهنگی به شمار می‌رود و استعاره‌های فرهنگی این دهه از ارزش‌های معنوی و الهی والایی در میان محبان اهل بیت(ع) برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینكه یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری بود، افزود: محبان اهل بیت(ع) بایستی با ترویج ارزش‌های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه در نحوه عزاداری و احیاء یاد و راه شهیدان کربلا با این انحرافات مقابله کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) به خاطر مادیات دنیوی نبوده بلکه برای اصلاح جامعه از آسیب‌ها و بدعت‌ها بوده است و ما هم باید با خرافات و بدعت‌های به وجود آمده در جامعه مبارزه کنیم.

سردار اسحاقی با اشاره به همیاری و همكاری مسئولان هیات‌های مذهبی با پلیس در ایام محرم، خاطرنشان كرد: با هر برنامه‌ای كه خلاف شرع و موازین اسلامی باشد و سبب اخلال در نظم و امنیت جامعه شود برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسمات عزاداری باید تا ساعت مشخص شده و با نظم و امنیت برپا و ضمن رعایت حقوق شهروندی، مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود، تاكید كرد: مسئولان هیات‌ها و مردم سعی کنند از راه بندان در خیابان‌های اصلی خودداری کرده و ضمن توجه به برنامه‌های ابلاغی پلیس، مانع رفت و آمد مردم نشوند.

سردار اسحاقی بیان کرد: با همکاری سایر ادارات، سازمان‌ها و نهادها حداکثر توان خود را برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم محرم به کار خواهیم بست و تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.

وی موفقیت نیروی انتظامی در راه مقابله با هرگونه خرافه پرستی و بدعت در مراسمات عزادارای اباعبدالله الحسین(ع) را مبتنی بر همت و همکاری مبادی ذیربط با پلیس دانست و افزود: سازمان‌های فرهنگی مرتبط باید در طول سال با اقدامات فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توجیه مسئولان هیئت‌ها اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی خواستار پرهیز از نصب داربست‌های غیرمتعارف و چادر در مسیر حرکت شهروندان، سخنرانی‌های تفرقه‌انگیز و حرکت در خیابان‌ها و معابر اصلی به جزء شب‌های تعیین شده از هیئت‌های مذهبی شد و بر پیش‌بینی و به كارگیری افرادی با هماهنگی پلیس به عنوان همیار محرم از سوی هیات‌های مذهبی تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینكه هدف تمام دستگاه‌ها، برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در امنیت کامل است، افزود: احیا و تداعی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) در این ایام برای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن بسیار ضروری و مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدجوری دل درد گرفتیم  

واژهء انقلابی و انقلابی‌گری حالا تداعی برون‌ریزی زشت‌ترین رفتارهایی را می‌کند که در عرف عرفانی و مذهبی ما طرد ‌شده؛ اما حالا شده سکهء روز مثلا انقلابی‌ها. این پدیده را باید نوعی استفراغ ناشی از دل‌درد تاریخی خودمان بدانیم. لابد پیامدی منتظر اما نامنظور از انقلاب اسلامی. و تضعیف شرع و نه الزاما اعتقاد مذهبی.

این واگشت به ملکات ردیه و مَنِش نادینامیک، در نبود ذهنیتی پذیرفته شده متناسب با درک زمان و دینامیک در اجتماع، طبیعی است- همین است که آن را از نوع پیامدی منتظر در جامعه می‌دانم. تحولات مشابه در اروپا مثال بارزی از پیچیدگی و سختی تغییر ذهنیت در جامعهء انسانی است- اوج آن را باید در جامعه‌ای دانست که در آن انسان‌ها دینامیک را درک کرده‌اند و به‌شدت در مقابل نطام‌های سلسله مراتبی قدرت و نظام‌های مطلقه ایستادند تا نقش کل جامعه در برهم‌کنش‌شان متجلی شود. این رخ‌دادْ نهایتِ فرایندی است که بیش از نیم هزاره طول کشید در پیامد جنگ‌های صلیبی. بیش از یک میلیون سوزانده شدند به جرم این‌که شیطان در جسم‌شان حلول کرده.

چه بدعت‌گذارانی که زنده در آتش سوزانده شدند- نمونهء آن سوزاندن هشت نفر بدعت‌گذار در پاریس در حضور اسقف اعظم و رئیس دانشگاه پاریس و بزرگان دیگر در سال ۵۸۹/۱۲۱۰- همزمان با تولد سعدی و هنگام افول سلجوقیان و برامدن خوارزم‌شاهیان در ایران؛ ما هم حلاج داشتیم (قرن سوم/نهم) اما مرتبهء بزرگی کمیت را مقایسه کنید با میلیون‌ها نفر در اروپا. این وحشی‌گری‌ها از جنس همان مَنِشی است که در کولوسئوم می‌بینیم و در هولوکاؤست و حالا هم در غزه: همان که نظریه‌پردازی شده و زیبا بسته‌بندی‌شده در مفهوم «اختیارگرایی» (لیبرتاریانیزم) و «ملکهء پست» (vile maxim) به معنی «همه چیز برای ما و هیچ برای دیگری».

انتظار این‌که با یک کلمهء مردم‌سالاری، بشود این تحولات را درک کرد اشتباه است. خواهیم افتاد در چاه ملکهء پست و اختیارگرایی و بی‌اخلاقی (سطح) بالاها (higher immorality) که تجلی آن پوشاندن جنایت و نسل کشی انسان‌ها در غزه تحت نام مردم‌سالاری است. پس، انتظارمان از زدایش مفهوم وقت و پذیرش دینامیک در اجتماع و تأکید بر شکوفایی فرد در جامعه را متناسب کنیم با توان تغییر ذهنیت انسان‌ها [۱]- و نه فرورفتن به درون؛ هرگاه هم توانی فراهم شد، دست بالاتر از امکان بزنیم.

1. نک نتجه تحقیق جدید را که چگونه منش فکری انسان‌ها وابسته به شبکه‌های نورونی است:
Gene expression networks regulated by human personality, Nature, Mol Psychiatry, ISSN 1476-5578.
به نقل از هادی صمدی، چگونه می‌توانیم خود را به‌نحوی بنیادی تغییر دهیم

بیشتر بخوانید:

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902377

دیگر خبرها

  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • بدجوری دل درد گرفتیم  
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است