Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@08:17:40 GMT

حساب مدیر و بنیانگذار توییتر هک شد!

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۲۳۱۴

حساب مدیر و بنیانگذار توییتر هک شد!

حساب کاربری جک دورسی، جمعه شب برای دقایقی هک و پست‌های نژادپرستانه و توهین آمیز در آن منتشر شد. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، این بار نوبت به مدیرعامل توییتر رسیده است، هکر‌هایی که خودشان راChuckling Squad نامیده‌اند، شب گذشته حساب کاربری جک دورسی، مدیرعامل توییتر را به مدت 15 دقیقه هک و به محلی برای ترویج شعار‌های نژادپرستانه و توییت‌های اهانت‌آمیز بدل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی شرکت توییتر ماجرای هک شدن حساب دورسی را تایید کرد و گفت که این شرکت در حال بررسی چگونگی ماجراست. سخنگوی توییتر اعلام کرده است این شرکت مشغول تحقیق درباره علل این اتفاق است. بیش از 4 میلیون نفر، حساب توییتری دورسی را  دنبال می‌کنند و هکرها با کنترل آن برای حدود 15 دقیقه چندین پیام توهین‌آمیز و نژادپرستانه منتشر کرده‌اند.

برخی از این پیام‌ها مستقیما از حساب دورسی و برخی دیگر با ریتوییت از حساب‌های دیگر منتشر شده‌اند. پیامی نیز از این حساب منتشر شده است که ادعا کرده یک بمب در مقر توییتر پیدا شده است. بنا بر‌گزارش‌ها، هکرها یک کانال چت در وب سایت دیسکورد برای سخره گرفتن این اتفاقات راه‌اندازی کرده‌ بودند که به سرعت مسدود شده است.

این گروه پیش از این مسئولیت چند حمله به حساب‌ شخصیت‌های معروف شبکه توییتر را برعهده گرفته بود. به گفته کارشناسان این اکانت از طریق «سوآپ سیم کارت» هک شده بود. در این حالت کاربر شماره سیم کارت خود را از یک اپراتور به اپراتور دیگری (اینجا AT&T) منتقل کرده و با تاییدیه پیامک روی سیم کارت جدید اجازه مالکیت روی اکانت توییتر، تلگرام، فیس بوک و ... را دریافت می‌کند. در این مورد بخصوص نیز اپراتور مخابراتی AT&T مقصر بوده است.

گفته می شود حدود یک ساعت و نیم پس از هک شدن،  توییتر اعلام کرد که این حساب کاربری اکنون دوباره امن است و هیچ نشانه‌ای هم دیده نمی‌شود که حاکی از به خطر افتادن سیستم توییتر باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • واکنش توییتر باشگاه رم به برد مقابل اودینزه با انتشار تصویری از سردار آزمون
  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی