Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@22:05:52 GMT

راه‌های پیشگیری از فساد انواع مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۲۹۲۲

راه‌های پیشگیری از فساد انواع مواد غذایی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  خرید و نگهداری مواد غذایی در یخچال، فریزر یا بیرون از آن قواعد خاص  خودش را دارد که هر چه بیشتر رعایت کنید،  ماندگاری مواد غذایی بیشتر وامکان دستیابی  به آن آسان تر خواهد بود . با ما همراه شوید تا این نکات را به شما بگوییم.

تخم مرغ:تخم مرغ ها را در جعبه کاغذی اصلی آن و در محلی خنک نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنیر:پنیر را در کاغذی نازک و مومی بپیچید و آن را درون کیسه پلاستیکی بگذارید و در کیسه را نبندید. حتما پنیر را در یخچال نگهداری کنید.

شیر:شیر را در دمای مناسب در عقب‌ترین قسمت یخچال نگهداری کنید تا با هوای گرم تماس نداشته باشد.

غذا:باقی مانده غذا را باید سریع سرد کنید. غذا را داخل چند ظرف با عمق کم نگهداری کنید تا زودتر سرد شود.

حبوبات:حبوبات خشک را از رطوبت، نور مستقیم آفتاب یا نور و گرمای زیاد دور کنید. قرار دادن حبوبات در ظرف های پلاستیکی یا شیشه ای در بسته و اضافه کردن مقداری نمک بهترین حالت برای نگهداری حبوبات است.

برنج: جایی که برنج را در آن انبار می‌کنید باید خشک و خنک و به دور از آفتاب باشد. بهتر است برنج‌های خود را در سطل‌های پلاستیکی نگهداری نکنید. می توانید لابه لای برنج، نمک یا حبه‌های سیر قرار دهید. اگر برنج شپشک زد، پارچه بزرگ و تمیزی را زیر نور آفتاب و در محلی دور از گرد و خاک پهن کنید و برنج را روی آن بریزید.

گوشت:باید به سرعت آن را در یخچال گذاشت. در مرحله پاک کردن و برش دادن گوشت به قطعات کوچک تر، ابتدا باید دست ها، چاقو و تخته برش گوشت را با آب گرم و ماده شوینده با دقت بشوییم و سپس در مدت زمان کوتاهی گوشت را برش دهیم. گوشت نباید در مرحله قبل از انجماد بیش از دو ساعت در دمای اتاق قرار بگیرد. در دمای منهای ۱۸ درجه سانتی گراد در فریزرهای خانگی می توان گوشت را به مدت شش ماه نگهداری کرد اما هر چه این زمان کوتاه تر باشد، کیفیت گوشت بهتر خواهد بود.

«مارتا استوارت» مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری living، نکات زیر را پیشنهاد می کند:

* همیشه در یخچال دو بخش متفاوت را به غذاهای خام و پخته اختصاص دهید و از قرار دادن دو نوع غذا در کنار هم بپرهیزید. این کار مانع از فساد غذای پخته شده می شود.

* هرگز سبزی ها را در کنار انواع گوشت ها قرار ندهید. گاهی ممکن است آلودگی ها و باکتری های موجود در سبزی موجب فاسد شدن گوشت شود.

* گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون کیسه پلاستیکی یا درون یک بشقاب قرار دهید تا آب آن روی موادغذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراکی ها نشود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیر مواد غذایی تخم مرغ فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است

ایتنا - بر اساس پژوهشی که به‌تازگی منتشر شده است، گیاهخواری حتی در حد یک وعده غذای روزانه می‌تواند میزان آمونیاک مضر را در بزرگسالانی که کبدشان در اثر سیروز آسیب دائمی دیده است پایین بیاورد.
پژوهشگران به ۳۰ نفر که گوشت می‌خوردند همبرگری حاوی ۲۰ گرم پروتئین دادند.  به ۱۰ نفر آن‌ها برگر متشکل از گوشت خوک و گاو، به ۱۰ نفر گوشت گیاهی، و به بقیه برگر گیاهی لوبیا دادند. به شرکت‌کنندگان چیپس سیب‌زمینی کم‌چرب، نان سبوس‌دار و آب نیز داده شد، اما اجازه مصرف چاشنی و مخلفات نداشتند.

از شرکت‌کنندگان پیش و پس از غذا نمونه خون و ادرار گرفته شد، و نتایج نشان داد در افرادی که برگر گوشت مصرف کرده بودند میزان آمینواسیدهای دخیل در تولید آمونیاک و انسفالوپاتی کبدی بالاتر از کسانی بود که برگر غیرگوشتی خورده بودند.

انسفالوپاتی کبدی نوعی اختلال مغزی ناشی از آسیب کبدی شدید است.

وقتی بدن غذا را هضم می‌کند، باکتری‌های روده آمونیاک تولید می‌کنند. مواد پسماند معمولا در کبد تصفیه می‌شوند، اما کبدی که به‌شدت آسیب‌ دیده باشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، که سبب می‌شود این ترکیب‌ شیمیایی سمی در مغز تجمع کند.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های روده و برنامه غذایی روی سطح آمونیاک بدن تاثیر می‌گذارند.

این گروه پژوهشی با اشاره به ضرورت تحقیق بیشتر در مورد اثر برنامه‌ غذایی گیاهی روی سیروز کبدی و سطح آمونیاک، ابراز امیدواری کردند پزشکان افراد مبتلا به بیماری کبدی را ترغیب کنند پروتئین مورد نیاز بدنشان را به‌جای گوشت از گیاهان یا منابع لبنی تامین کنند.

دیگر خبرها

  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه