Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل حرباوی مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان گفت: جمعیت ۹۸۴ هزار و ۲۲۷ نفر از روستاییان خوزستان زیرپوشش شرکت آب روستایی است، که ۹۵ درصد کل جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

او افزود: استان ۳ هزار و ۷۲۷ روستا دارد که ۳ هزار و ۵۰ روستا زیرپوشش آبرسانی قرار داشته و بقیه به شبکه آبرسانی امور عشایر، دهیاری‌ها و آب شهری متصل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرباوی بیان داشت: از طریق آب‌های سطحی و رودخانه‌ها منابع آب روستایی تامین و به میزان ۶۰ درصد، چاه ۳۰ درصد و ۱۰ درصد نیز سایر منابع است.

مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان ادامه داد: تولید ۳۲۰ هزار مترمکعب آب به صورت روزانه در این شرکت انجام می‌شود همچنین ما ۴۴۳ منبع تولید آب داریم که با توجه به قدمت بالای آن ها، ۴۳ درصد تأسیسات این شرکت دچار فرسودگی شده و نیاز به اعتبار خاص برای نوسازی دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۷۳۹ کیلومتر لوله در قالب خط انتقال و شبکه توزیع در خوزستان اجرا شده است و ۳۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و ۱۱۱ پروژه آبرسانی روستایی تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شد که با این اقدامات ۸۸۵ روستا از نعمت آب شرب کافی بهره‌مند شدند.

او افزود: در زمینه حفر و تجهیز چاه ۴ حلقه چاه جدید را وارد مدار و ۳ باب ایستگاه تقویت فشار آب و ۲ هزار مخزن بتنی احداث کردیم.

برطرف شدن مشکل آب شرب روستایی

حرباوی بیان داشت: در کل استان ۶۰ کیلومتر خط انتقال و ۶۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شد که در واقع با اجرای این طرح‌ها ۴۵ روستا مشکل آب آن‌ها برطرف و روستا‌های فاقد آب نیز آب‌دار شدند و ۵۳ هزار نفر روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان تصریح کرد: برای بخش غیزانیه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان شروع کار خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و قطر ۶۳۰ میلیمتر انجام دادیم و بر اساس پیش بینی ظرف آبان ماه به اتمام می‌رسد همچنین پروژه رغیوه ۲۸ کیلومتر آن باقی مانده و امیدوارم که امسال شروع شود و طی سال مالی جاری این طرح را به اتمام برسانیم و مشکل آب این بخش را هم برای همیشه حل کنیم.

حرباوی عنوان کرد: در طرح جفال شادگان طی ۱۰ روز آینده بازگشایی پاکات و انتخاب پیمانکار را داریم که ۲۸ روستای دچار مشکل آب را منتفع می‌کند و در طرح حومه غربی رامهرمز ۱۱ روستا مشکل آب داشتند که با اجرای ۷ کیلومتر مشکل ۹ روستا برطرف شده و مابقی با تکمیل پروژه مشکل آب آن‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان به فناوری نسل سوم موبایل خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.    اکرم فداکار مدیرکل ICT استان یزد با اعلام این خبر گفت: در راستای بهینه سازی پوشش ارتباطات روستایی، از طریق ارتقای فناوری سایت موبایل به نسل سوم با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از اینترنت پرسرعت همراه پایدار و باکیفیت برخوردار شدند.    فداکار افزود: از همراهی نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت مجری کشوری و تیم توسعه ارتباطات روستایی و همکاری دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همت و تلاش همکاران مخابرات منطقه یزد و سایر مسولین استانی و محلی که زمینه بهبود کیفیت سرویس ارائه شده به مردم این روستا‌ها را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

دیگر خبرها

  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد