Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور از پوشش ۲۲۰۰ معلول ضایعه نخاعی پشت نوبتی در این سازمان خبر داد.

محمد نفریه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پوشش ۲۲۰۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری گفت: پیش از این حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ معلول ضایعه نخاعی از ناحیه گردن و کمر و... تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته بودند، از دو ماه پیش هم به ۲۲۰۰ نفر دیگر از پشت نوبتی‌ها، پرداخت حق پرستاری حدود ۳۰۰ هزار تومانی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه با وجود عدم پرداخت بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی تلاش کرده است تا یارانه پرداختی به مراکز توان بخشی معلولان را با کمترین تاخیر پرداخت کند، اظهار کرد: این درحالیست که بسیاری از خدمات مورد نیاز معلولان براساس برنامه و پیش بینی‌ها ارائه نمی‌شود چراکه  مقداری از بودجه مورد نیاز این بخش در بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان پیش بینی شده و هنوز در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: با وجود آنکه اولویت سازمان بهزیستی پرداخت یارانه مراکز شبانه و روزانه است، اما به برنامه‌های توان بخشی فشار وارد شده است. افزایش چند برابری هزینه خرید وسایل کمک توان بخشی به عنوان نمونه نشان می‌دهد که معلولان درگیر چه مشکلاتی هستند.

وی در پایان از توافق سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت برای اجرای سند سالمندی نیز خبر داد و گفت: طی توافق صورت گرفته سند سالمندی مورد بازنگری و موافقت قرار گرفته است و طی دو ماه آینده برای اجرا ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حق پرستاری ضایعه نخاعی معلولان سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر

نخستین عمل جراحی برای کاشت پمپ نخاعی بر روی یک بیمار در مرکز جراحی فخر النساء شهرستان خرمشهر انجام شد.

مرادی فوق تخصص کنترل درد گفت: پمپ نخاعی برای بیمارانی که مبتلا به بیماری ام اس یا بر اثر تصادف دچار ضایعه‌های نخاعی شده اند جهت کنترل درد، نصب می‌شود.

به گفته او  پیش از آن بیماران برای انجام کاشت پمپ نخاعی راهی تهران یا استان‌های دیگر میشدند. علت آن نیاز مراکز جراحی به تجهیزات پیشرفته پزشکی بود.

مرکز جراحی فخر النساء ۵ سالی است که تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی سیستانی فعالیت درمانی خود را در خرمشهر آغاز کرد و توانسته با تجهیزات به روز و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص از سراسر کشورر عمل‌های جراحی گوناگونی را در این مرکز جراحی انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی