Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@20:55:46 GMT

رشیدیان: راه‌اندازی عمره مفرده مهیا شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۳۳۱۷

رشیدیان: راه‌اندازی عمره مفرده مهیا شد

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد راه‌اندازی حج عمره زائران ایرانی گفت: دیداری با وزیر حج عربستان داشتیم که بر عزت، کرامت، امنیت و حمایت کنسولی از اتباع و زائران ایرانی تاکید شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رشیدیان با بیان اینکه حمایت کنسولی یک ضرورت است، بیان کرد: در این خصوص ۳ راهکار وجود دارد اول اینکه کنسولی ایران مثل سال‌های قبل در عربستان مستقر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم اینکه در قالب دفتر حافظ منافع این امر حاصل شود و سوم اینکه شبیه به روند کار در موسم حج که تعدادی از کارمندان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت خدمات کنسولی به اتباع ایرانی ارائه کردند در موسم عمره نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: وزیر حج عربستان روی موضوع سوم تمایل بیشتری نشان داد و البته در خصوص موضوع دوم نیز عنوان کرد که رایزنی و پیگیری می‌شود. سومین بحثی که از سوی ما مطرح شد این بود که با شروع راه اندازی عمره زائران ایرانی انتظار می‌رود قوانین و ضوابط سختگیرانه عربستان برای سفر زائران، سیاحان و گردشگران این کشور به ایران لغو شود.

رشیدیان یادآور شد: قول‌هایی در این رابطه داده شده و با توجه به مهیا بودن شرایط راه اندازی سفر عمره امیدواریم همه مباحث تامین شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت زائران در سرزمین وحی اظهار کرد: تا پایان شب گذشته ۲۱۵ پرواز از جده و مدینه به سوی ۱۹ ایستگاه پروازی کشورمان انجام شده و همچنین ۵۲ هزار و ۴۰۵ نفر یعنی ۵۹ درصد از زائران به ایران برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از کاروان‌ها ۴۲ روز در سرزمین وحی بودند که عده‌ای از آن‌ها مشکلات کاری، جسمی و خانوادگی داشته و نیازمند بازگشت به کشور بودند. بدین ترتیب ۱۱۲۸ زائر در پرواز‌ها گنجانده شدند و از ظرفیت خالی هواپیما برای بازگشت استفاده شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در مجموع ۷۱ کاروان با ۱۰ هزار و ۲۷۸ نفر در مدینه حضور دارند که ۳۰ درصد جمعیت زائران حاضر در سرزمین وحی را تشکیل می‌دهند و در مکه نیز ۱۶۷ کاروان با ۲۳ هزار و ۱۷۴ نفر یعنی ۶۹ و ۷۷ درصد حجاج حضور دارند.

رشیدیان در خصوص خدمات درمانی به زائران نیز گفت: در حال حاضر ۱۳ نفر در بیمارستان هلال احمر بستری هستند و ۸ نفر نیز در بیمارستان سعودی که عمده مشکلات آن‌ها تنفسی و ریوی است تلاش شده تا برای این افراد شرایط پایدار ایجاد شود و در صورت امکان زودتر به کشور بازگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عمره مفرده زائران حج عمره ثبت نام حج عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.
سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳